Σε ντόμινο αποκαλύψεων για διαδικτυακές πυραμίδες στην ελληνική αγορά οδηγεί η κατάρρευση της Wind Media. Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ανοιχτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο Safeline.gr, δεκάδες καταγγελίες έχουν γίνει τις τελευταίες ημέρες από πολίτες οι οποίοι είδαν τα χρήματά τους που είχαν «επενδύσει» σε διαδικτυακές πυραμίδες να κάνουν φτερά.
Παραμένει όμως ακόμα απροσδιόριστος ο αριθμός των πολιτών που εξαπατήθηκαν, όπως επίσης και το ποσό που έχουν καρπωθεί οι δημιουργοί της πυραμίδας. Στο μεταξύ υπάρχουν και ταγγελίες εκτός από τη Wind Media και για μια ακόμα εταιρεία που δρούσε με σχεδόν τον ίδιο τρόπο.
Σύμφωνα με τη Safeline.gr, η εταιρεία υποστήριζε ότι έχει ως πελάτες της μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ χρησιμοποιούσε ευρέως γνωστές εφαρμογές ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των υπευθύνων της εταιρείας και των εγγεγραμμένων χρηστών και ζητούσε από τους «συνεργάτες» της να καταθέσουν χρηματικά ποσά σε τράπεζες προκειμένου να ανέβουν σκαλοπάτι στην ιεραρχία και να κερδίζουν περισσότερα χρήματα.
Το μοντέλο της πυραμίδας είχε ως στόχο να αυξήσει -επί πληρωμή- τον αριθμό των likes και των ακολούθων επιχειρήσεων και ιδιωτών στα social media. Πρόκειται για αγορά προβολών και συνδρομητών προκειμένου οι αλγόριθμοι των κοινωνικών δικτύων να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους στο αντίστοιχο περιεχόμενο και να ακολουθήσει η διασπορά του στο κοινό με μεγαλύτερη ταχύτητα και όφελος φυσικά για τους συμμετέχοντες στη διαδικασία.
Οι εταιρείες που τη δημιούργησαν υπόσχονταν ότι θα παρείχαν έξτρα εισόδημα στους χρήστες που θα έκαναν like σε συγκεκριμένες διαφημίσεις, λογαριασμούς, βιντεάκια και ιστορίες που ανεβαίνουν στα social media. Για να γίνει κάποιος μέλος έδινε ένα ποσό εγγραφής, το οποίο οι εταιρείες υπόσχονταν ότι θα το πάρει πίσω από τα κέρδη σε λιγότερο από έναν μήνα.
Ο εγγεγραμμένος χρήστης δεν αποκτούσε κέρδη μόνο από τα like, αλλά εάν προσέλκυε νέα μέλη, λάμβανε 15% προμήθεια επί των κερδών τους. Η Wind Media υποσχόταν πολύ μεγάλες αποδόσεις με συνδρομή έως και 3.000 ευρώ σε κάποιο από τα «πακέτα» της.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί, η Wind Media ιδρύθηκε το 2022, με παρουσία σε 70 χώρες, στρατολογούσε μέλη με στόχο διαδικτυακοί επιχειρηματίες αλλά και ευρέως γνωστά πρόσωπα να κερδίζουν περισσότερα Likes και followers στις κοινωνικές πλατφόρμες.