Την εκτίμηση ότι ακόμη και αν η κυβέρνηση δώσει νέο fuel pass με αυξημένη επιδότηση για τα καύσιμα, δεν θα υπάρξει ουσιαστικά ανακούφιση για τους καταναλωτές, εάν δεν υπάρξει οριζόντια μείωση του ΦΠΑ, εξέφρασε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Γιώργος Ασμάτογλου, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
Ο ίδιος ζήτησε να μειωθεί ο ΦΠΑ στα καύσιμα προκειμένου να βοηθηθούν η κοινωνία, η παραγωγή, η οικονομία, το εμπόριο και ο πολίτης που δοκιμάζεται και η αγοραστική του δύναμη είναι μειωμένη. «Η Χίος βγάζει μέση τιμή στην αμόλυβδη 2,33 ευρώ όταν η Αθήνα έχει μέση τιμή 2,38 ευρώ. Η Μήλος βγάζει μέση τιμή 2,77 ευρώ. Γιατί η Χίος έχει χαμηλότερη τιμή; Η Χίος και τα άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου βγάζουν μειωμένη τιμή γιατί έχουν μειωμένο ΦΠΑ στο 17%», είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε, δε, ότι λόγω της κατάστασης αυτής, αν αφαιρεθεί η επιδότηση των 12 λεπτών, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης φτάνει σχεδόν την τιμή της αμόλυβδης, ενώ παλιά υπήρχε μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα δυο προϊόντα.
«Σε άλλες χώρες, βασίζουν τον προϋπολογισμό τους πάνω στον πρωτογενή τομέα, κάτι που δεν έχουμε εμείς. Δηλαδή άλλοι έχουν βαριά βιομηχανία, άλλοι έχουν υπηρεσίες. Εμείς στην Ελλάδα, έχουμε χτίσει τον προϋπολογισμό μας πάνω στους φόρους, στις Ειδικούς Φόρους και στον ΦΠΑ, και για τα τσιγάρα και για τα ποτά και για τα καύσιμα», υπογράμμισε.
«2,38 ευρώ βγαίνει σήμερα η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Αθήνα. Το διυλιστήριο πουλάει σήμερα 2,31 ευρώ στις εταιρίες εμπορίας. Οι εταιρείες έχουν το δικό τους κέρδος, υπάρχει και η επιβάρυνση από το μεταφορικό κόστος, άρα θα το πάρει πολύ παραπάνω ο πρατηριούχος από τα 2,31 ευρώ. 2,32 ή 2,33 ευρώ το λίτρο. Τα 2,36 ευρώ είναι μια πολύ χαμηλή τιμή για την κερδοφορία ενός πρατηρίου. Άρα θα δούμε 2,36 – 2,37 ευρώ. Είναι μια πολύ χαμηλή τιμή, και το συγκεκριμένο πρατήριο θα κινείται με μια κερδοφορία 1%, το πολύ 1,5%», πρόσθεσε ο κ. Ασμάτογλου.