Το φθινόπωρο του 2014, όταν η Uber ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μπει στην ελληνική αγορά, το ΣΑΤΑ κατήγγειλε άμεσα τις παράνομες πρακτικές που ακολούθησε η αμερικάνικη πολυεθνική στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Του Θύμιου Λυμπερόπουλου
Χρησιμοποιήσαμε όλα τα νόμιμα μέσα για να πείσουμε την κυβέρνηση και το επιβατικό κοινό, ότι στόχος της Uber ήταν η εξόντωση του κλάδου τον ταξί και η καθιέρωση ενός μονοπωλιακού συστήματος από το οποίο η μόνη κερδισμένη θα ήταν η αμερικάνικη πολυεθνική. Τότε κάποιοι μας χαρακτήρισαν οπισθοδρομικούς, γραφικούς και πολέμιους της τεχνολογίας και της εξέλιξης.
Σήμερα με την διαρροή 124.000 απόρρητων εσωτερικών εγγράφων της εταιρείας στη βρετανική εφημερίδα Guardian αποδεικνύονται αυτά για τα οποία φωνάζουμε εδώ και οχτώ χρόνια. Ότι δηλαδή έγιναν σωρεία παράνομων ενεργειών σε όλο τον κόσμο.
Η συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, δημοσιογράφων και άλλων στελεχών κυβερνητικών υπηρεσιών βοήθησαν την εταιρία στην παγκόσμια ανάπτυξή της πάντα εις βάρος των ταξί. Αυτό το γνωρίζαμε αλλά δεν είχαμε τις αποδείξεις. Τώρα που υπάρχουν, τώρα που πρώην στελέχη της εταιρίας άρχισαν να μιλούν και να λένε αλήθειες, τώρα πρέπει να μπει το μαχαίρι στο κόκκαλο.
Η δικαίωση για τον κλάδο των ταξί σε παγκόσμιο επίπεδο καθυστέρησε αρκετά χρόνια. Ειδικά για την χώρα μας –και αφού μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες- απαιτούμε μια έρευνα από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές για το τι έγινε στο ίδιο διάστημα στην Ελλάδα, ποιος τους υποστήριξε, ποια μεταχείριση είχε η Uber από τα ελληνικά ΜΜΕ (γι αυτό περιμένουμε και την επίσημη θέση της ΕΣΗΕΑ) , με ποιο τρόπο ποδοπατήθηκε το εισόδημα των οδηγών ταξί και αν έχασε έσοδα –και πόσα- το ελληνικό κράτος από την δραστηριότητα της εταιρίας.
Η επίσημη δήλωση-τοποθέτηση όλων των κομμάτων που εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό στο Κοινοβούλιο και φυσικά η άποψη της ελληνικής κυβέρνησης είναι ζητήματα αυτονόητα. Είναι σημαντικό για τον κλάδο των ταξί να ακούσουμε την άποψη του πρωθυπουργού του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών.
Το ΣΑΤΑ έχει καταστατική υποχρέωση να προστατέψει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών Ταξί και να ρίξει φως σε μια διαμάχη που κρατάει σχεδόν οχτώ χρόνια. Γι αυτό θα προβούμε σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια και περιμένουμε από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες διευκρινίσεις και απαντήσεις σε τρία βασικά ερωτήματα :
-Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη ο νόμος του Υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου, Ν 4607/2019 άρθρο 75 ) που απαγορεύει την είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία;
– Πως συνδυάζονται οι δηλώσεις της UBER ‘’Ως μέρος της δέσμευσής μας να καταστούμε μια πλατφόρμα κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2040, επενδύουμε 800 εκατομμύρια δολάρια προκειμένου να βοηθήσουμε τους οδηγούς να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα’’ με την υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για τον κλάδο των ταξί (από το 2026 στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, από το 2030 σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις) ;
– Με ποιόν τρόπο προστατεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών ταξί και γιατί υπάρχει τέτοια ανοχή και ελλιπή νομοθεσία για τις επιβατικές μεταφορές που πραγματοποιούν τα Ε.Ι.Χ ;
*Θύμιος Λυμπερόπουλος, προέδρος του ΣΑΤΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Η Uber στην Ελλάδα: Μια αναδρομή στην ελληνική ιστορία της εταιρείας που συγκλονίζει τον κόσμο
Σπίρτζης: Ζητά απαντήσεις για τις σχέσεις στελεχών της ΝΔ με την Uber
Το «βαθύ λαρύγγι» της Uber αποκαλύπτει: Έτσι εξαγοράζαμε πολιτικούς και media