Η μόνη υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Δημοκρατία «είναι να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του υποβάλλοντας την παραίτησή του από την πρωθυπουργία και δρομολογώντας τη διαδικασία αντικατάστασής του σύμφωνα με το αρ. 38 παρ. 2 του Συντάγματος» αναφέρει σε άρθρο του για το AnatropiNews ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου του ΑΠΘ Κώστας Χρυσόγονος.
Ολόκληρο το άρθρο:
Οι πολιτικοί και πολύ περισσότερο οι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης τελούν υπό παρακολούθηση των μυστικών υπηρεσιών σε δικτατορικά καθεστώτα και όχι σε κοινοβουλευτικές δημοκρατίες. Τι πολίτευμα έχει άραγε η Ελλάδα; Η τηλεφωνική παρακολούθηση του Νίκου Ανδρουλάκη αποτελεί μείζον πλήγμα για τη δημοκρατία.
Δεδομένου ότι σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ. 4 του ν. 4622/2019 η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών υπάγεται απευθείας στον πρωθυπουργό, η προσπάθεια του Κυριάκου Μητσοτάκη να κρυφτεί πίσω από την παραίτηση του κ. Δημητριάδη είναι copy paste της αποτυχημένης απόπειρας Νίξον να κρυφτεί πίσω από την παραίτηση Haldeman στο σκάνδαλο Watergate. Οι υποκριτές του Μεσαίωνα βάφτιζαν το κρέας ψάρι για να τρώνε την Μεγάλη Εβδομάδα και οι υποκριτές του Μαξίμου βαφτίζουν την κατάφωρα αντισυνταγματική τηλεφωνική υποκλοπή σε βάρος του Ανδρουλάκη «νόμιμη επισύνδεση» για να συγκαλύψουν την αντιδημοκρατική εκτροπή. Αν, όμως, λειτουργούν οι θεσμοί, οφείλει να ασκηθεί άμεσα πειθαρχική δίωξη κατά Εισαγγελέως Εφετών που υπέγραψε τέτοιο κατάπτυστο ένταλμα.
Το γεγονός μάλιστα ότι η κυβέρνηση καλεί τον Ανδρουλάκη να του εξηγήσει εμπιστευτικά γιατί ο υπάλληλός της κ. Κοντολέων τον θεώρησε απειλή για την εθνική ασφάλεια, τη στιγμή που ο Μητσοτάκης τον θεωρούσε κατάλληλο για κυβερνητικό εταίρο μετεκλογικά και τον καλούσε να δεσμευθεί σχετικά αποτελεί μια πολιτική σχιζοφρένεια.
Τέλος, άνθρακες ο θησαυρός με τις «αυστηρότερες δικλείδες» παρακολούθησης από την ΕΥΠ που υποσχέθηκε ο πρωθυπουργός. Η χθεσινή Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου προβλέπει απλώς δύο εισαγγελικές υπογραφές αντί μιας, αλλά ούτε αιτιολογία, ούτε δυνατότητα εκ των υστέρων ενημέρωσης του στόχου.
Η πλήρης, ωστόσο, απουσία πρόβλεψης για ενημέρωση του στόχου της παρακολούθησης μετά τη λήξη του μέτρου παραβιάζει το άρθρο 8 ΕΣΔΑ σύμφωνα με την απόφαση Zakharov κατά Ρωσίας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Εδώ η ελληνική νομοθεσία δεν διαφέρει από τη ρωσική. Χρειαζόμαστε επομένως ριζικές αλλαγές στη νομοθεσία περί ΕΥΠ και τηλεφωνικών παρακολουθήσεων, αλλά τις αλλαγές αυτές δεν μπορεί και δεν πρόκειται να τις δρομολογήσει ο κύριος υπεύθυνος του σκανδάλου Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η μόνη υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει στη Δημοκρατία είναι να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του υποβάλλοντας την παραίτησή του από την πρωθυπουργία και δρομολογώντας τη διαδικασία αντικατάστασής του σύμφωνα με το αρ. 38 παρ. 2 του Συντάγματος.