Η πρακτική να μειώνεται το περιεχόμενο σε πολλά προϊόντα που φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ (Shrinkflation) παρατηρείται από τους καταναλωτές όλο και πιο συχνά, το τελευταίο διάστημα.
Ο Γιάννης Πηλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σουπερ Μάρκετ Ελλάδα, μιλώντας στο Mega τόνισε ότι η πρακτική αυτή είναι νόμιμη, ωστόσο υπογράμμισε πως θα πρέπει να ερευνηθεί αν οι αυξήσεις που επιβάλλουν είναι σύμφωνες με όσα έχει θεσπίσει το υπουργείο Ανάπτυξης.
«Πρέπει να πάμε στην τιμή της μονάδας. Πόση ήταν η τιμή της μονάδας στην αρχή και πόση μετά την αλλαγή της συσκευασίας».
Εάν αυτή η διαφορά υπερβαίνει το ποσοστό κέρδους που είχε παλιότερα, τότε υπάρχει πρόβλημα, εάν δεν την υπερβαίνει δεν υπάρχει πρόβλημα, διευκρίνισε.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Άδωνις Γεωργιάδης η πρακτική αυτή θα θεωρείται σύντομα παράνομη – ενώ θα επιβάλλεται πρόστιμο σε όσα σούπερ μάρκετ διατηρούν ίδια την τιμή αλλά μειώνουν την ποσότητα.
Σε ποια προϊόντα έχει γίνει «κανόνας» το shrinkflation
Ορισμένα από τα προϊόντα, στα οποία έχει παρατηρηθεί αυτή η πρακτική είναι τα εξής:
- Μαργαρίνες
- Πατατάκια
- Σκόνες πλυντηρίου
- Τυρί ημίσκληρο συσκευασμένο
- Γκοφρέτες
- Αφρόλουτρο
- Κατεψυγμένα φασολάκια
Σημειώνεται πως νέες ανατιμήσεις αναμένονται στα μέσα του Οκτώβρη, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.
Οι ανατιμήσεις, θα αγγίξουν έως το 12% και θα επηρεάσουν βασικά καταναλωτικά προϊόντα, όπως τα αυγά, τα κατεψυγμένα λαχανικά, τα αλλαντικά και το ελαιόλαδο.