Το κύμα ακρίβειας και οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη και τρόφιμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, με τους τελευταίους να επιδίδονται στο «κυνήγι» των προσφορών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen IQ, το χριστουγεννιάτικο τραπέζι φέτος για σχεδόν ένα στους δύο Έλληνες (46%) θα γίνει με προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με την έρευνα ακόμη δεν έχουν περάσει στις τιμές λιανικής αρκετές από τις αυξήσεις που περιλαμβάνουν οι τιμοκατάλογοι, οι οποίοι έχουν αποσταλεί από τους προμηθευτές στους λιανεμπόρους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό που συναντάται στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά την αγορά προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι είναι το υψηλότερο που καταγράφεται στη σχετική έρευνα και αρκετά πάνω από το μέσο ποσοστό που είναι 32%.
Η εικόνα στην Ευρώπη
Ένα 25% σε πανευρωπαϊκό επίπεδο θα αγοράσει λιγότερα προϊόντα, 22% θα στραφεί σε φθηνότερες μάρκες, 15% θα προτιμήσει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ ένα 13% θα αγοράσει τοπικά προϊόντα για να ενισχύσει την εθνική οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι οχτώ στους δέκα καταναλωτές στην ΕΕ δηλώνουν ότι θα αλλάξουν, λόγω πληθωρισμού, τις χριστουγεννιάτικες συνήθειές τους. Άλλωστε η πλειονότητα των καταναλωτών στην ΕΕ εκτιμά ότι ο προϋπολογισμός των Χριστουγέννων θα είναι ίδιος με πέρυσι ή χαμηλότερος.
Λόγω, πάντως, του γεγονότος ότι τα Χριστούγεννα του 2020 και του 2021 τα γιορτάσαμε με πολλούς περιορισμούς, οι καταναλωτές στην Ελλάδα θεωρούνται «λάτρεις των Χριστουγέννων» σε ποσοστό 74%, αρκετά υψηλότερο από τον αντίστοιχο μέσο όρο στην ΕΕ (66%).
Ως τότε θα έχει -τουλάχιστον με βάση όσα ανακοινώθηκαν προσφάτως μετά τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με εκπροσώπους του λιανεμπορίου- ανακοινωθεί από κάθε αλυσίδα το δικό της «καλάθι» με τα 50 φθηνά προϊόντα.