Με διακοσμητικά στοιχεία και έργα τέχνης που παραπέμπουν στο βυζαντινό παρελθόν της Θεσσαλονίκης και στη μακραίωνη ιστορία της ως πόλης εμπορίου, αλλά ταυτόχρονα και με μοντέρνο χαρακτήρα, με μέση πληρότητα γύρω στο 70% και πολλούς Αμερικανούς επισκέπτες, άνοιξε τις πόρτες του το πεντάστερο «MonAsty Autograph Collection by Marriott International», το οποίο αποτελεί το πρώτο ξενοδοχείο με διεθνές εμπορικό σήμα στο κέντρο της πόλης.
Η νέα μονάδα, ύψους επένδυσης περίπου 17 εκατ. ευρώ (μαζί με το κατασκευαστικό κομμάτι), άνοιξε στις 18 Οκτωβρίου και θα εγκαινιαστεί επίσημα τον Ιανουάριο. Διαθέτει 100 δωμάτια πέντε διαφορετικών τύπων (σουίτες, junior suites, executive rooms, deluxe και superior), όπως επισημάνθηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια παρουσίασής της σε δημοσιογράφους, παρουσία του διευθύνοντος συμβούλου της «Μηχανικής Περιβάλλοντος Α.Ε», Σπύρου Κολοβού.
Το ξενοδοχείο -στο διάστημα της λειτουργίας του παρουσιάζει μέση πληρότητα 67%, με πρώτη εθνικότητα επισκεπτών τους Έλληνες, ακολουθούμενους από τους Αμερικανούς, τους Γερμανούς, τους Σέρβους, τους Βούλγαρους και τους Κύπριους- βρίσκεται δίπλα στην Πλατεία Αριστοτέλους, και σε απόσταση αναπνοής από τον Θερμαϊκό Κόλπο. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της μονάδας, Αθανάσιο Πανταζή, δεν ήταν δύσκολο να «πειστεί» η Marriott να θέσει υπό το σήμα της το ξενοδοχείο στη Θεσσαλονίκη. Η διεθνής αλυσίδα, υπό τη σκέπη της οποίας λειτουργούν σήμερα περίπου 8000 ξενοδοχεία σε 135 χώρες, με 31 διαφορετικές μπράντες, διατηρεί μεν τα αυστηρά πρότυπα ως προς την ασφάλεια, την καθαριότητα και τις υπηρεσίες και στα ξενοδοχεία της «Autograph Collection», αλλά αυτά διατηρούν ξεχωριστό χαρακτήρα και οι δημιουργοί τους έχουν μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και αυτονομία. Παράλληλα, η Autograph Collection συμμετέχει στο «Marriott Bonvoy», το παγκόσμιο ταξιδιωτικό πρόγραμμα της Marriott International, το οποίο έχει παγκοσμίως 146 εκατ. μέλη, που αυξάνονται κατά περίπου 1 εκατ. μηνιαίως από το περασμένο καλοκαίρι, σύμφωνα με τον κ.Πανταζή. «Πιστεύουμε στην αγορά της Θεσσαλονίκης και στη δυναμική της διασύνδεσής της με τα Βαλκάνια» σημείωσε.
Κατά την αρχιτεκτόνισσα Βάγια Χαριζοπούλου, έμπνευση για το αρχιτεκτονικό προφίλ των χώρων του ξενοδοχείου έδωσαν οι αρχαιότητες διάφορων περιόδων (αρχαϊκής, πρώιμης βυζαντινής, μεταβυζαντινής, ρωμαϊκής), που βρέθηκαν κατά τις εργασίες εκσκαφής και θεμελίωσης του κτηρίου από τη «Δομοτεχνική» (η όλη διαδικασία με τις αρχαιότητες διήρκεσε περίπου πέντε χρόνια), αλλά και η ίδια η ταυτότητα του Θεσσαλονίκης και των τοποσήμων της, από την παρακείμενη παλαιά Μονή της Αγίας Θεοδώρας μέχρι τα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και τα τοξωτά και καμαρωτά κτίσματα του παρελθόντος της πόλης. Οι αρχαιότητες, που αποφασίστηκε να καταχωθούν, έθεσαν και αναγκαίους περιορισμούς στην ίδια την κατασκευή του κτηρίου, το οποίο περιλαμβάνει μόνο ένα υπόγειο επίπεδο και μόνο 12 θέσεις στάθμευσης.
Στο εστιατόριο «Botargo» του ξενοδοχείου, έμφαση δίδεται σε αγαπημένα εδέσματα βυζαντινών αυτοκρατόρων και μοναχών: «Μίξη ελληνικών αστικών και μοναστηριακών συνταγών με σύγχρονες πινελιές συνδυάζονται σε high-end, comfort πιάτα με επιλεγμένα φρέσκα τοπικά προϊόντα από Μονές του Αγίου Όρους και τις θάλασσες του Βορείου Αιγαίου», αναφέρουν οι ιδιοκτήτες. Το μενού, το οποίο εμπνεύστηκε ο chef Γιώργος Στυλιανουδάκης και επιμελείται ο chef Κωνσταντίνος Μποβιάτσης, συνοδεύει λίστα τοπικών κρασιών, κάποια από τα οποία βρίσκονται σε περιορισμένη κυκλοφορία. Στο δε ολοήμερο gastro-bar «Samite Lounge» (που παίρνει το όνομά του από τον τρόπο ύφανσης του ομώνυμου πολυτελούς μεταξωτού υφάσματος που φοριόταν από τους ισχυρούς την εποχή του Βυζαντίου), το ημερολόγιο εκδηλώσεων υπογράφει η ομάδα του Apallou Group.
Toν αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του ξενοδοχείου υπογράφουν οι D2C2 Architects & engineers και οι DelBlu Architetti. Το interior design, στο οποίο έμφαση έχει δοθεί στο πράσινο χρώμα των βυζαντικών παγονιών και στην παλ εκδοχή της πορφύρας, επιμελήθηκαν οι Not A Number Architects, σε συνεργασία με τους D2C2 Αrchitects & engineers, ενώ τη μελέτη φωτισμού ανέλαβε η Ελευθερία Ντεκώ. Το ξενοδοχείο αποτελεί επένδυση της «New Era IKE» και των επιχειρηματιών Σπύρου Κολοβού και Μιλτιάδη Χατζηηλιού (της Μηχανικής ΠεριβΆλλοντος) ενώ το μάνατζμεντ του έχει αναλάβει η SWOT Hospitality, η οποία διαχειρίζεται συνολικά 25 ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα (τα 14 με πλήρες μάνατζμεντ), με το MonAsty να αποτελεί το πρώτο στον ελληνικό Βορρά, σύμφωνα με τη διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρείας, Έφη Πρατσόλη.