Στην σημερινή στήλη του «Εγχειρίδιο Βρυξελλών» το Politico αναφέρεται εκτενώς στον ρόλο της Ελλάδας ώστε να μην προχωρήσει η επιβολή πλαφόν στην τιμή με την οποία η ΕΕ αγοράζει πετρέλαιο, προκειμένου να περιοριστούν τα έσοδα της Ρωσίας από τις εξαγωγές που συνεχίζουν να γίνονται, κυρίως με ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια.
«ΕΕ, ΗΠΑ και άλλες δυτικές χώρες πιέζουν για μείωση τιμών στον “βενζινά” Πούτιν … το G7 ετοιμάζεται να ανακοινώσει το εδώ και καιρό αναμενόμενο δικό του πλαφόν στις τιμές πετρελαίου … αλλά χώρες της ΕΕ όπως η Κύπρος, η Μάλτα και η Ελλάδα φοβούνται για τον αντίκτυπο στον εφοπλισμό τους. Διπλωμάτες και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι είπαν ότι οι χώρες τους ανησυχούν ότι θα χάσουν μέρος των στόλων τους που το τελευταίο διάστημα εγκαταλείπουν τις σημαίες της ΕΕ υπέρ άλλων όπως της Κίνας, της Τουρκίας, της Ινδίας ή διάφορων φορολογικών παραδείσων, ώστε να αποφύγουν ένα πλαφόν που θα επιβάλουν ΕΕ και ΗΠΑ», όπως αναφέρει το Politico.
«Έχουν επιβιβαστεί όλοι;» στην προσπάθεια, αναρωτιέται το Politico. «Το πλαφόν σκοπεύει να εμποδίσει ναυτιλιακές και ασφαλιστικές από την μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, εκτός αν αυτό πωλείται σε τιμή κάτω από το συμφωνημένο ανώτατο όριο και πρέπει να συμφωνήσουν και οι 27 χώρες μέλη της ΕΕ για να τεθεί σε ισχύ. Διπλωμάτες προειδοποιούν ότι δεν είναι σαφές το αν η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα θα θέσουν προβληματισμούς της τελευταίας στιγμής. Αξιωματούχοι δήλωσαν ότι η ΕΕ έχει ήδη προχωρήσει σε υποχωρήσεις προς τις τρεις χώρες και έκανε ηπιότερες τις κυρώσεις για ρωσικά προϊόντα όπως τα λιπάσματα, το τσιμέντο και άλλα, προκειμένου να μειωθεί η επίπτωση στη ναυτιλία».
Η ημερομηνία ορόσημο είναι η 5η Δεκεμβρίου, μέχρι την οποία οι 27 της ΕΕ θα πρέπει να έχουν υπογράψει την σχετική συμφωνία. Την Τετάρτη είναι προγραμματισμένη συνάντηση των πρέσβεων των 27 στην ΕΕ.