«Για όλους τους σταθμούς της βασικής γραμμής του μετρό έχουμε μια εικόνα. Βλέπουμε τις διαμορφώσεις τους, είναι ορατές αν βρεθείς στις γειτονιές που βρίσκονται. Υπάρχει όμως ένας που είναι ένα μεγάλο μυστήριο. Ο τερματικός σταθμός στη Νέα Ελβετία. Αν βρεθείς στον οδό Ψελλού, θα δεις μια τεράστια χωμάτινη αλάνα πίσω από λαμαρίνες. Και τίποτα άλλο».
Αυτό αναφέρει σε ανάρτησή του ο δημοσιογράφος και εκδότης του περιοδικού Parallaxi, Γιώργος Τούλας.
Εγκλωβισμένη στον λαβύρινθο της γραφειοκρατίας του κεντρικού κράτους και των συναρμόδιων τοπικών υπηρεσιών αλλά και της ολιγωρίας της Αττικό Μετρό, παραμένει, σύμφωνα με το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της Parallaxi, η διάνοιξη της οδού Ψελλού και η διαμόρφωση του σταθμού μεταφόρτωσης και του τερματικού σταθμού του Μετρό Θεσσαλονίκης, στη Νέα Ελβετία, όπου τα έργα προχωρούν με ρυθμούς χελώνας.
Η Αττικό Μετρό υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρχουν σαφείς υποδείξεις, βάσει των μελετών που έχουν ανατεθεί, για τη διαμόρφωση του επιφανειακού χώρου ενώ ο τερματικός σταθμός, υπόγεια προχωρά κανονικά. Ο ΟΣΕΘ, ευελπιστεί ότι σύντομα θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του σταθμού μεταφόρτωσης, ενώ ο δήμος Θεσσαλονίκης παραπέμπει στο κεντρικό κράτος για την πορεία των απαραίτητων απαλλοτριώσεων για την διάνοιξη της οδού Ψελλού και τη διαμόρφωση της αλάνας, που εκτείνεται στην περιοχή μεταξύ της Αλλατίνη και του άλσους της Νέας Ελβετίας.
Όπως γίνεται αντιληπτό μέσα από τις φωτογραφίες της αυτοψίας που έκανε ο δημοσιογράφος του περιοδικού Φίλιππος Δεργαδές στον χώρο γύρω από το εργοτάξιο, στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, τα έργα στο εργοτάξιο του Μετρό βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά ακόμα τα έργα για τη διάνοιξη της οδού Ψελλού και τη διαμόρφωση της αλάνας, δεν έχουν ξεκινήσει καθώς ούτε οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί, θέμα για το οποίο την κύρια ευθύνη έχει το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών.
Ο χώρος εκτός του εργοταξίου, παραμένει σχεδόν στην πρωταρχική του μορφή γεγονός που αποδεικνύει ότι ακόμα υπάρχει πολύς δρόμος για να ξεκινήσουν τα έργα, την ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση επιχειρεί να πείσει τους Θεσσαλονικείς ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, σε ένα χρόνο από τώρα ή το πολύ μέχρι τα μέσα του 2024, θα είναι έτοιμο.
Είναι προφανές ότι η «μικρή καθυστέρηση» που παραδέχεται η κυβέρνηση δεν θα είναι καθόλου μικρή όταν μάλιστα και ο διαγωνισμός για τον φορέα διαχείρισης και λειτουργίας του Μετρό, βρίσκεται στον «αέρα», καθώς σύμφωνα με δημοσιεύματα πιθανά να ολοκληρωθεί το 2025!.
Διαβάστε περισσότερα εδώ: Parallaxi