Οι μετοχές της Alphabet, της μητρικής εταιρείας της Google έχασαν περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια της χρηματιστηριακής τους αξίας την Τετάρτη, αφού η διαφήμιση για το Bard chatbot περιείχε ανακριβείς πληροφορίες ενώ την ίδια στιγμή οι αναλυτές κατέκριναν την εταιρεία διότι δεν παρέχει λεπτομέρειες για το πώς θα απαντήσει στην πρόκληση ChatGPT της Microsoft.
Το Reuters ήταν το πρώτο που επισήμανε το μοιραίο, για τις μετοχές, λάθος στη διαφήμιση της Google, η οποία έκανε το ντεμπούτο της τη Δευτέρα, σχετικά με το ποιος δορυφόρος τράβηξε για πρώτη φορά φωτογραφίες ενός πλανήτη έξω από το ηλιακό σύστημα της Γης.
Οι μετοχές της μητρικής Alphabet της εταιρείας υποχώρησαν 8 τοις εκατό ή 8,59 δολάρια ανά μετοχή στα 99,05 δολάρια σε μία από τις πιο ζωηρές διαπραγματεύσεις στα χρηματιστήρια των ΗΠΑ.
Τι έχει συμβεί; Ο τεχνολογικός γίγαντας δημοσίευσε ένα σύντομο βίντεο GIF του Bard στο Twitter με το οποίο παρουσίαζε το chatbot ως την πλατφόρμα που θα βοηθούσε στην απλούστευση πολύπλοκων θεμάτων, όμως έδωσε μια ανακριβή απάντηση που εντοπίστηκε λίγες ώρες πριν από την εκδήλωση για την πρεμιέρα του Bard που έγινε στο Παρίσι.
“Οι αγορές τιμωρούν αυστηρά τη μετοχή για έναν λόξυγγα”, δήλωσε ο Dennis Dick, ιδρυτής και αναλυτής της Triple D Trading.
Στη διαφήμιση, ο Bard καλείται να απντήσει: «Ποιες νέες ανακαλύψεις από το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb (JWST) μπορώ να πω στο εννιάχρονο μου;». Δίνει πολλές απαντήσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας που υποδηλώνει ότι το JWST έκανε λήψη των πρώτων φωτογραφιών ενός πλανήτη έξω από το ηλιακό σύστημα της Γης. Κάτι που όμως είναι ανακριβές, καθώς οι πρώτες φωτογραφίες εξωπλανητών λήφθηκαν από το Μεγάλο Τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου (VLT) το 2004, όπως επιβεβαιώθηκε από τη NASA.
Ένας εκπρόσωπος της Google είπε στο Reuters, «Αυτό το λάθος υπογραμμίζει τη σημασία μιας αυστηρής διαδικασίας δοκιμών, κάτι που ξεκινάμε αυτή την εβδομάδα με το πρόγραμμα Trusted Tester».
«Θα συνδυάσουμε την εξωτερική ανατροφοδότηση με τις δικές μας εσωτερικές δοκιμές για να βεβαιωθούμε ότι οι απαντήσεις του Bard ανταποκρίνονται σε υψηλό επίπεδο ποιότητας και ασφάλειας των πληροφοριών».
Το σφάλμα εντοπίστηκε ώρες πριν από την εκδήλωση στο Παρίσι, όπου το ανώτερο στέλεχος Prabhakar Raghavan υποσχέθηκε ότι οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία για να αλληλεπιδράσουν με πληροφορίες με «εντελώς νέους τρόπους».
Ο Raghavan παρουσίασε τον Bard την Τετάρτη ως το μέλλον της εταιρείας, λέγοντας στα μέλη του κοινού ότι χρησιμοποιώντας τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη, «το μόνο όριο στην αναζήτηση θα είναι η φαντασία σας».
«Η Google προσπαθούσε τις τελευταίες εβδομάδες να καλύψει την αναζήτηση και αυτό προκάλεσε βιαστική χθεσινή ανακοίνωση και το ενοχλητικό χάος της δημοσίευσης μιας λάθος απάντησης κατά τη διάρκεια της επίδειξής της», δήλωσε ο Gil Luria, ανώτερος αναλυτής λογισμικού στο DA Davidson. επενδυτική τράπεζα.
Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, η διαφήμιση είχε προβληθεί στο Twitter περισσότερες από ένα εκατομμύριο φορές.