Παριστάνουν τους συντετριμμένους μπροστά στις κάμερες κάνοντας δηλώσεις με τρεμάμενη φωνή και βουρκωμένα μάτια σε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας. Κι ας ήξεραν!
Η τραγωδία των Τεμπών είχε προαναγγελθεί.
Ήξεραν. Τα πάντα ήξεραν.
Ήξεραν ότι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι χρειάζονται 2.500 εξειδικευμένους εργαζόμενους και τους έχουν απομείνει μόνο 780.
Ήξεραν ότι εδώ και 20 χρόνια δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ για την συντήρηση των συρμών.
Ήξεραν:
την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής
- την έλλειψη συντήρησης
- τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη
- τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– που προστατεύει από στο ανθρώπινο λάθος παρότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές
-τη μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς
το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών
-την ελλιπή περίφραξη της υποδομής
-την πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής
-την επί 15 έτη μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό
-την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε σήραγγες
-τη μη συντήρηση δικτύου ηλεκτροκίνησης
Ολα τα ήξεραν και τα ξέρουν οι συντετριμμένοι υποκριτές.
Ήξεραν την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο από την επιστολή παραίτησης που είχε στείλει τον Απρίλιο του 2022 ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Κατσιούλης. Πρόκειται για επιτροπή που έχει αρμοδιότητα τα έργα σηματοδότησης και τα συστήματα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στην επιστολή παραίτησής του προς την ΕΡΓΟΣΕ είχε καταγγείλει καθυστερήσεις, μη τήρηση φυσικού αντικειμένου και κακοδιαχείριση συμβάσεων, που αφορούν έργα σηματοδότησης και ασφάλειας των γραμμών.
O ίδιος μάλιστα στη επιστολή επισήμανε ότι εξαιτίας μη τήρησης των συμβάσεων στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα «θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200 Km/h χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμιά ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμη και θραύσης αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Ήξεραν. Τα πάντα ήξεραν.
Διότι τρεις εβδομάδες πριν τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη οι σιδηροδρομικοί κατήγγειλαν ως επικίνδυνες τις συνθήκες.
«Δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται, για να τους δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις» κατήγγειλαν προ τριών εβδομάδων οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο εγκαλώντας τους αρμοδίους για όσα οφείλουν να κάνουν και δεν κάνουν για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών και δυστυχώς χθες βράδυ επιβεβαιώθηκαν τραγικά.
«Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό», κατήγγειλαν σε ανακοίνωσή τους με ημερομηνία 07-02-2023, τρεις μόλις εβδομάδες πριν τη χθεσινοβραδινή, θανατηφόρα σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη
Στην ίδια ανακοίνωση – καταγγελία αναφέρονται σε δύο πρόσφατα ατυχήματα τα οποία όπως σημειώνουν «προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο με τις Αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το συνάδελφο Μηχανοδηγό αλλά και τους επιβάτες».
Ήξεραν. Ήξεραν τα πάντα!
Διότι η Κομισιόν παρέπεμψε πρόσφατα την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις σιδηροδρομικές υποδομές. Η απόφαση ελήφθη επειδή η Ελλάδα «δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ)»
Όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Κομισιόν στις 15 Φεβρουαρίου, η απόφαση ελήφθη επειδή η Ελλάδα «δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ)». Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη-μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός».
Ήξεραν!
Κι όμως, σήμερα θα πήγαινε ο πρωθυπουργός να επισκεφθεί μουσαμάδες και να εγκαινιάσει το Κέντρο τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης σιδηροδρομικού δικτύου βορείου Ελλάδος!
Τα πάντα ήξεραν!
Όταν ο κ. Καραμανλής δήλωνε ότι «μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον ‘‘Οδοντωτό’’ στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», σημείωσε.
Ήξεραν!
Και δεν έκαναν τίποτα για να μην χαθούν δεκάδες νέα παιδιά μέσα στα συντρίμμια της ανύπαρκτης πολιτικής τους. Και τώρα παριστάνουν τους συγκινημένους πάνω στα πτώματα.
.