Καθώς η έκρηξη πωλήσεων μέσα στην πανδημία τελείωσε και ο πληθωρισμός που ακολούθησε αρχίζει να αποκλιμακώνεται, με τους λιανέμπορους να πιέζουν τους προμηθευτές τους να σταματήσουν να αυξάνουν τις τιμές, οι κολοσσοί τροφίμων στρέφονται αλλού προς αναζήτηση αύξησης της κερδοφορίας τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η μία μετά την άλλη μεγάλες βιομηχανίες του κλάδου εντάσσουν στην γκάμα των προϊόντων τους τρόφιμα τα οποία ευθυγραμμίζονται με το νέο trend της φριτέζας αέρος που κερδίζει όλο και περισσότερους καταναλωτές.
Εκτινάχθηκαν οι πωλήσεις φριτέζας αέρος
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022, οι αμερικανοί καταναλωτές διέθεσαν σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια αγοράζοντας φριτέζες αέρος, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση 51% έναντι του 2019.
Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης συσκευής μαγειρέματος έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από το 2017 και πήραν μεγάλη ώθηση από τις πρώτες κιόλας μέρες της πανδημίας καθώς οι καταναλωτές μαγείρευαν περισσότερο στο σπίτι.
Τώρα, με τους εργαζομένους να επιστρέφουν στους φυσικούς χώρους δουλειάς, αναζητούν ακόμα μεγαλύτερη ευκολία και ταχύτητα στο μαγείρεμα. Όπως παρατηρεί ο Joe Derochowski, σύμβουλος οικιακής βιομηχανίας στο NPD Group, το κύριο πλεονέκτημα είναι η ευκολία και η ταχύτητα χρήσης της συσκευής, καθώς και η τραγανής υφή που δίνει στα τρόφιμα χωρίς τηγάνισμα. Και οι παρασκευστές τροφίμων θέλουν να επωφεληθούν από αυτή την τάση.
Η στροφή των εταιρειών
Όπως γράφει το CNBC, η Kettle Foods, γνωστή για τα τηγανητά πατατάκια, παρουσίασε πρόσφατα «το μέλλον της κατηγορίας των τσιπ πατάτας», όπως τα χαρακτήρισε, τα πατατάκια τηγανητά στον αέρα.
Το λανσάρισμα γεύματος της Campbell Soup, παρασκευασμένο με τεχνολογία για την οποία εκκρεμεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση που μαρτυρά τη στροφή των κολοσσών τροφίμων στο μαγείρεμα σε φριτέζες αέρος, αφουγκραζόμενοι τη νέα καταναλωτική τάση.
Ο Άνταμ Γκρέιβς, πρόεδρος του τμήματος πίτσας και σνακ της Nestle στις ΗΠΑ, δήλωσε στο CNBC ότι η εταιρεία στρέφεται προς τη νέα τάση μέσω των κατεψυγμένων τροφίμων της, ειδικά για να προσφέρει στους πελάτες περισσότερη αξία.
«Είναι η μεγαλύτερη τάση που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή στη σύγχρονη μαγειρική», χαρακτηριστικά.
Πέρυσι, η Nestle κυκλοφόρησε τις μπουκιές πίτσας με τα εμπορικά σήματα DiGiorno και Stouffer. Η συσκευασία και των δύο προϊόντων προτρέπει τους καταναλωτές: «δοκιμάστε το στη φριτέζα σας». Άλλα προϊόντα της Nestle, όπως τα Hot Pockets, περιλαμβάνουν πλέον και οδηγίες μαγειρέματος σε φριτέζα αέρος, εκτός από τις οδηγίες για θέρμανση στο φούρνο μικροκυμάτων και στον φούρνο.
Η Tyson Foods υιοθέτησε την τάση σχετικά νωρίς, λανσάροντας τη σειρά της τηγανητά στον αέρα το 2019. Τα προϊόντα, από λωρίδες κοτόπουλου έως τις μπουκιές κοτόπουλου με παρμεζάνα και καρυκεύματα, περιέχουν 75% λιγότερα λιπαρά.
Η Colleen Hall, ανώτερη διευθύντρια μάρκετινγκ της Tyson, αναφέρει ότι η σειρά έχει φτάσει περίπου τα 100 εκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες λιανικές πωλήσεις.
Η Tyson προσθέτει ακόμη οδηγίες φριτέζας αέρος στη συσκευασία του για τα κατεψυγμένα τρόφιμα.
«Αν κοιτάξετε πόσο συχνά χρησιμοποιείται ως μέθοδος προετοιμασίας, είναι περίπου 5%,» είπε το στέλεχος της Tyson. «Νομίζω ότι οι καταναλωτές θέλουν να το χρησιμοποιούν περισσότερο, θέλουν περισσότερες επιλογές για να το χρησιμοποιήσουν. Επομένως, είναι καλό να το συμπεριλάβουμε στη συσκευασία μας».
Για την Gorton’s Seafood, το τηγάνισμα στον αέρα είναι ένα μέσο διατήρησης των πελατών που απέκτησε κατά τη διάρκεια των lockdown πανδημίας.
«[Η πανδημία] ήταν μια αρκετά δραματική αλλαγή που έφερε πολλά νέα νοικοκυριά στην κατηγορία μας και στην επωνυμία μας», είπε στο CNBC ο Jake Holbrook, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ της Gorton. «Και έχουμε εργαστεί σκληρά μέσω των μηνυμάτων μας και των προϊόντων μας για να κρατήσουμε αυτούς τους καταναλωτές στην κατηγορία και να κρατήσουμε τους Αμερικανούς να τρώνε περισσότερα θαλασσινά».
Το τηγάνισμα στον αέρα είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής τρόπος για να ζεστάνει κανείς παρασκευασμένα τρόφιμα, σύμφωνα με τον Holbrook.
Η εταιρεία, η οποία ανήκει στη Nissui, μπήκε στην τάση βάζοντας στον ιστότοπό της οδηγίες μαγειρέματος με φριτέζες αέρος. Στη συνέχεια πρόσθεσε τις οδηγίες στη συσκευασία. Τον Ιανουάριο, παρουσίασε προϊόντα γαρίδας και ψαροκροκέτας μαγειρεμένων στον αέρα. Η συσκευασία του προϊόντος αναφέρει ότι περιέχει 50% λιγότερα λιπαρά.
Άλλοι κατασκευαστές τροφίμων που ακολουθούν την τάση είναι η Kellogg, η οποία άρχισε να περιλαμβάνει οδηγίες φριτέζας αέρος για φυτικά προϊόντα της στις αρχές του 2021.
Ένα βήμα μπροστά η Nestle
Η Nestle έχει προχωρήσει ακόμη περισσότερο, στοχεύοντας καταναλωτές που δεν έχουν αγοράσει ακόμη φριτέζα αέρος. Τον Δεκέμβριο, συνεργάστηκε με την Insta Brands, τον κατασκευαστή του Insta Pot και τη δική του έκδοση της συσκευής για να τη χαρίσει. Μάλιστα, την έκανε δώρο και στους υπαλλήλους της.
Ο πρόεδρος του τμήματος πίτσας και σνακ της Nestle στις ΗΠΑ εκτιμά ότι περίπου το 60% των νοικοκυριών των ΗΠΑ έχουν ήδη φριτέζα αέρος. Ωστόσο, είναι ακόμη πίσω από τον φούρνο μικροκυμάτων που κάθε σπίτι σχεδόν στις ΗΠΑ έχει στην κουζίνα του.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το 2022, η φριτέζα αέρα ξεπέρασε τις ψησταριές και τις πολυκουζίνες για να γίνει η Νο. 4 συσκευή μαγειρέματος, σύμφωνα με τον Όμιλο NPD.