Στις ράγες μπαίνουν και πάλι από σήμερα Τετάρτη 22 Μαρτίου, τα τρένα και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.
Σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train από σήμερα θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:
Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
‘Ανω Λιόσια- Αεροδρόμιο
Αεροδρόμιο- ‘Ανω Λιόσια
‘Ανω Λιόσια- Κάντζα
Κάντζα- ‘Ανω Λιόσια
Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
Προαστιακός Πάτρας
Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
Διακοφτό- Καλάβρυτα
Αντίθετα τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και Θεσσαλονίκη-Δράμα όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια δεν θα ξεκινήσουν καθώς η Hellenic Train έχει ήδη στείλει ειδοποίηση για την ακύρωση τους στις εταιρείες (για τα εμπορευματικά). Αυτό καθώς σε επιστολή τους οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) σημειώνουν 9 σημεία που πρέπει να επιλυθούν για να μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ασφάλεια.
- Αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, Πλατύ-Φλώρινα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη (σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα), Πειραιάς-Κιάτο, Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη, Λάρισα-Βόλος. Επίσης ζητείται η παύση των συρμών AEG και η άμεση λειτουργία του GSMR.
Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας κάποια από τα δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν.
«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενιδούνιας.
Με την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου οι κανόνες αυστηροποιούνται. Κάθε σταθμός στελεχώνεται πλέον με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Τα μέτρα που θα ισχύσουν άμεσα:
- 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
- 2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
- Μείωση ταχύτητας
- 80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
- 100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Σοφία Βούλτεψη και ο καθηγητής και υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ στην Κεφαλονιά, Νίκος Φαραντούρης, απάντησαν σε κρίσιμα ερωτήματα που τέθηκαν στο κεντρικό δελτίο της ΕΡΤ από τον Γιώργο Κουβαρά στον απόηχο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη και της πολιτικής αντιπαράθεσης.
Στην ερώτηση ποια τελικά είναι η ευθύνη που έχει αναλάβει η κυβέρνηση για το δυστύχημα των Τεμπών και γιατι τελικά παραιτήθηκε ο Κώστας Καραμανλής αφού υποστηρίζεται ότι υπήρχαν 5 δικλίδες ασφαλείας που αγνοήθηκαν, η Σοφία Βούλτεψη απάντησε:
«Προφανώς υπάρχει πολιτική ευθύνη. Μια κυβέρνηση την αναλαμβάνει, γιατί άλλο είναι η πολιτική ευθύνη, άλλο η ποινική ευθύνη. Με τις λέξεις μπερδεύουμε τον κόσμο. Δεν είπε ποτέ η κυβέρνηση ότι υπάρχει τηλεδιοίκηση σε όλο το δίκτυο 100%. Είπε ότι στoι συγκεκριμένο σταθμό υπήρχε πίνακας με τον οποίο γινόταν αυτόματη χάραξη που ο σταθμάρχης αγνόησε. Ωστόσο δεν είμαστε εμείς δικαστές. Θα έρθει η δικαιοσύνη και θα τα πει αυτά τα πράγματα. ; Aμα αρχίζουμε αυτή τη συζήτηση σε ένα τόσο ψυχοφθόρο περιβάλλον που τόσο έχουμε στενοχωρηθεί, ο κόσμος εξοργίζεται. Δηλαδή τι νόημα έχει να πούμε τι νόημα έχει ο κ. Τσίπρας να πάει σε ένα παρακείμενο κτήριο που ξέρουμε ότι είναι γιαπί; Τι νόημα έχει όλο αυτό το θέατρο;
Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, παρέδωσε το κτίριο. Εκεί που πήγε ο κ. Τσίπρας χθες και θεωρείτε αντικειμενική την ενημέρωση στον κ. Τσίπρα από συνταξιούχο του ΟΣΕ, ο οποίος είναι κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ, ρώτησε στη συνέχεια τον κ. Φαραντούρη ο Γιώργος Κουβαράς.
«Τα γεγονότα είναι τα εξής. Πρώτον, η αυτόγελοιοποίηση του υφυπουργού παρουσία καμερών που διαψεύστηκε από τους εργαζόμενους όταν μιλούσε για οργανωμένο κέντρο τηλεδιοίκησης. Δεύτερον, και σημαντικότερο, τα 600 εκατομμύρια που έκαναν φτερά στη σύμβαση που ήρθε για να κυρωθεί με αντισυμβαλλόμενο τον κύριο Καραμανλή και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2019 ήταν χρήματα για την αναβάθμιση του δικτύου. χρήματα για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Τρίτον, και επίσης σημαντικό εγκαλείται η χώρα μας πριν από ενάμιση μήνα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ακριβώς διότι απέτυχε να εμφανιστεί ως μια ευρωπαϊκή χώρα που ενσωματώνει τουλάχιστον τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Όλα τα υπόλοιπα είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε αν είναι 70, αν είναι 60, αν είναι 80. Αυτή τη στιγμή τι βλέπουμε; Βλέπουμε μια ανύπαρκτη υποδομή τηλεδιαχείρισης και τηλεδιοίκησης και δεν το λέει ο κ. Τσίπρας. Το λένε τα γεγονότα.
Νομίζω ότι απάντησαν με τον πιο ειλικρινή και αυθόρμητο τρόπο οι εργαζόμενοι στον υφυπουργό Παπαδόπουλο ότι μέχρι το 2019 λειτουργούσε μια χαρά. Συνέβη μια πυρκαγιά και έκτοτε αγνοείται η τύχη του συστήματος. Το γιαπί που επισκέφθηκε ο κύριος Τσίπρας δεν είναι εικονική πραγματικότητα. Είναι ένα γιαπί το οποίο ουδέποτε ουδείς ασχολήθηκε να το επαναφέρει στη λειτουργία.
Γιατί δεν πήγε και δίπλα ο κ.Τσίπρας,ήταν η επόμενη ερώτηση.
Και να δει έναν μαυροπίνακα. Αυτό είναι το σύστημα τηλεδιοίκησης που στοίχισε τριάμισι δισεκατομμύρια στη χώρα μας. Σας παρακαλώ, απάντησε ο Νίκος Φαραντούρης.
Η Σοφία Βούλτεψη σχολίασε:
«Τώρα βλέπω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ένα σκελετό αφηγήματος και όποιος παίρνει το λόγο προσθέτει δικά του στοιχεία. Δηλαδή εμπλουτίζει το παραμύθι, το παραμύθι Η πραγματικότητα είναι η εξής Το 2014, τον Σεπτέμβριο υπεγράφη μια σύμβαση αφού είχε λάβει έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να γίνει η τηλεδιοίκηση. Αυτή είχε καταληκτική ημερομηνία τον Σεπτέμβριο του 16. Στο μεταξύ είχαμε την επέλαση του ΣΥΡΙΖΑ. Σε όλο αυτό το διάστημα δεν έγινε τίποτα. Επειδή ο κ. Σπίρτζης λέει ότι ήταν κακή η σύμβαση, έπρεπε να την καταργήσει με το καλημέρα και να μην τους δώσει 6 παρατάσεις. Όλο αυτό που θα το βρει το δικαστήριο πιστεύω ότι έγινε γιατί η σύμβαση αυτή που ήταν ενιαία, κατακερματίστηκε σε πολλά τμήματα κατά τη συνήθεια του κ. Σπίρτζη, όπως έγινε και με τους αυτοκινητόδρομους, με αποτέλεσμα να επέμβουν όλες οι αρχές διαφάνειας. Διότι ο ΣΥΡΙΖΑ τώρα λέει ότι είχαν επέμβει πριν.
Από αύριο υποτίθεται ότι ξεκινάνε τα τρένα. Έρχονται τώρα λοιπόν εδώ οι εργαζόμενοι και λένε ότι θέλουμε κάποιες ασφαλιστικές δικλίδες τις οποίες δεν μας τις έχετε δώσει για να ξεκινήσουν τα δρομολόγια, είπε ο Γιώργος Κουβαράς.
Η Σοφία Βούλτεψη τόνισε ότι «στην περίπτωση του τραγικού δυστυχήματος υπήρχαν δικλίδες. Πάντα υπήρχαν ασφαλιστικές δικλίδες και για το ανθρώπινο λάθος και για μια παράλειψη και για οτιδήποτε. Εδώ δεν τηρήθηκε κανένα πρωτόκολλο. Εγώ όμως θέλω να σταθώ στο εξής. Άκουσα τώρα τον κ. Φαραντούρη να λέει για τη φωτιά του 2019. Έχουν πάρει αυτή την ανακοίνωση του ΟΣΕ και χρησιμοποιούν το δεύτερο κομμάτι της που λέει για τη φωτιά του. 19. Προσέξτε τώρα προπαγάνδα. Εδώ όμως έχει και μια άλλη παράγραφο που λέει ότι τον Ιούλιο του 15, μετά την πυρκαγιά στο Λιτόχωρο, η Τηλεδιοίκησης Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης. Δηλαδή κι αυτό έγινε το 15. Δεν πάω στη διοίκηση, πάω στον τρόπο με τον οποίο δεν λένε την αλήθεια..»
Κύριε Φαραντούρη, το 70% της σύμβασης 717 που ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι παρέδωσε επί κυβέρνησης του, είναι τηλεδίοικηση ή τοπικοί σταθμοί ελέγχου; Θεωρείτε αντικειμενική την ενημέρωση στον κ. Τσίπρα από συνταξιούχο του ΟΣΕ, ο οποίος είναι κομματικό στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ; ρώτησε ο Γ. Κουβαράς.
Ενδιαφέρομαι να επαναλάβω αυτά που είπε η κ. Το είπατε εγώ επικαλούμαι αυτά που είπαν οι εργαζόμενοι παρουσία του υφυπουργού Παπαδόπουλου, ουσιαστικά δηλαδή διαψεύδοντας τον on κάμερα. Δεύτερο ζούμε την κατάρρευση του επιτελικού κράτους. Ζούμε πραγματικά τις τελευταίες ημέρες την κατάρρευση του επιτελικού κράτους. Η είδηση της ημέρας προφανώς διαχρονικά είναι η τραγωδία στα Τέμπη. Είδηση της ημέρας όμως είναι η άσκηση ποινικής δίωξης κατά του Κ. Πάτση, όπως επίσης και η παραίτηση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, ένα χρόνο μετά τις τυμπανοκρουσίες», απάντησε ο κ. Φαραντούρης.
Εσείς έχετε αυτή την άποψη για τη δικαιοσύνη. Δηλαδή εσείς έχετε υποψήφιο στα ψηφοδέλτιά σας τον κ. Παππά, ο οποίος καταδικάστηκε από το Ειδικό Δικαστήριο, παρατήρησε ο Γ. Κουβαράς.
Εμείς, κύριε Κουβαρά, αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε παρά να εμπιστευόμαστε τους θεσμούς, αλλά και η δικαιοσύνη διά των προεξάρχοντος της και αναφέρομαι συγκεκριμένα στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ντογιάκο κάνει ό, τι μπορεί για να κλονίσει την εμπιστοσύνη του διοικουμένου στην εμπιστοσύνη. Επειδή είναι επίσης και παγκόσμια ημέρα ποίησης. Ο έρμος ο διοικουμένος, ο έρμος ο πολίτης κρατάει μια ελπίδα σαν μια σπίθα τρεμοσβηστη στις υγρές του παλάμες. Αυτό ζούμε με την κατάρρευση, ανέφερε ο κ. Φαραντούρης,.
Ωραία λαϊκισμός… Όπως ο Πολάκης έλεγε ότι είναι προστασία του κάθε νταβατζή,έτσι έρχεστε και εσείς και μιλάτε για τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, είπε η Σοφία Βούλτεψη ενώ ο Νίκος Φαραντούρης αντέτεινε:
«Ποιος νομίζει ότι είναι ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου που κάνει παρεμβάσεις οι οποίες κρίνονται συλλήβδην αντισυνταγματικές από το σύνολο του νομικού κόσμου της».
Δεν μου λέτε κυρία Βούλτεψη, να σας ρωτήσω κάτι τώρα; Εξακολουθείτε σήμερα και με βάση τα τελευταία γκάλοπ και μετά από αυτή την εικόνα του κράτους, έτσι όπως την έχουμε αποτυπώσει στα Τέμπη, να επιμένετε ότι ο τρόπος, ο ο τρόπος σωστός για να κυβερνηθεί ο τόπος είναι μια μονοκομματική κυβέρνηση, μια αυτοδύναμη κυβέρνηση;, ήταν το επόμενο ερώτημα.
Χωρίς αμφιβολία δεν έχει καμιά σχέση αυτό. Το ότι ο σταθμάρχης είναι από πάνω από το σταθμάρχη πιο πάνω από τον σταθμάρχη, έγινε αυτό για να σας αποδείξω ότι επιμένω πάρα πολύ, σας δείχνω μόνο την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη Γαλλία. Η Γαλλία αυτή τη στιγμή φλέγεται ολόκληρη. Γιατί; Γιατί δεν υπάρχει πλειοψηφία μέσα στη Βουλή και δεν μπορούν να ψηφίσουν τίποτε. Το ψηφίζουν, τα περνάνε με ένα συγκεκριμένο άρθρο και αυτό οδηγεί μια χώρα δυνατή σαν τη Γαλλία στη διάλυση. Χωρίς αμφιβολία το λέω αυτό και θέλω να προσθέσω σε αυτό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος κάνει τον προστάτη των δημοσίων επιχειρήσεων πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ και επειδή τον ακούω να λέει ότι χάρισε λεφτά στους Ιταλούς, να πω ότι στις 23 /09/ 2016 ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε νόμο για απαλλαγή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από φόρους μετά την ιδιωτικοποίησή της και μετά ήρθε με άλλο νόμο, κύριε Φαραντούρη, αυτό για το οποίο κατηγορείτε εμάς, το έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ .Με άλλο νόμο απήλλαξε την εταιρεία από τα χρέη.
Ναι, γιατί δεν πάτε καλά με την αλήθεια, πρόσθεσε η κυρία Βούλτεψη..
«Τα πάμε μια χαρά, Στην Κεφαλονιά θέλουμε να είμαστε ευθείς και ειλικρινείς. Ήταν μνημονιακή υποχρέωση. Βεβαίως, κυρία Βούλτεψη, είπε ο κ. Φαραντούρης και συνέχισε:
Στη Νέα Δημοκρατία με περισσό θράσος αυτή τη στιγμή, αντί να είστε λιγάκι πιο εγκρατείς στους χαρακτηρισμούς σας και να αναλογίζεσαι πού έχει φτάσει η κατάντια του επιτελικού σας κράτους, έρχεστε να κουνάτε το δάχτυλο για τα δεινά που έχετε συσσωρεύσει όλα αυτά τα χρόνια.
Κύριε Φαραντούρη, θέλω να σας ρωτήσω εγώ τώρα επειδή λέτε και για χαρακτηρισμούς κλπ. Η επιστροφή του κυρίου Πολάκη θεωρείτε ότι βοηθάει το ΣΥΡΙΖΑ και τον βοηθάει και σε αυτό το άνοιγμα που επιχειρούσε να κάνει στο κέντρο χώρο; , ρώτησε ο Γ. Κουβαράς.
Πάντως δεν είναι το θέμα της επικαιρότητας που πρέπει να επισκιάσει όλα τα υπόλοιπα: εξωτερική πολιτική, εσωτερική πολιτική τραγωδία, εξελίξεις, κατάρρευση του επιτελικού κράτους. Όμως για να σας απαντήσω, το γεγονός όμως ότι ένα εσωτερικό θέμα του ΣΥΡΙΖΑ που αντιμετωπίστηκε με ευγένεια και διαδικασίες από τα εσωτερικά όργανα του κόμματος, έχει πάρει τεράστια διάσταση, προσωπικά μας κολακεύει διότι δείχνει πόσο σημαντικό είναι το εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ ενόψει ανάληψης εξουσίας. Ο κ. Πολάκης μια ευγενή και πολύ γενναία θα μου επιτρέψετε επιστολή απευθύνθηκε στα όργανα του κόμματος. Δεν συμμετέχω εγώ σε αυτά τα όργανα του κόμματος. Τα όργανα του κόμματος αποφάσισαν. Προχωράμε παραπέρα. Εμείς στο ΣΥΡΙΖΑ αισθανόμαστε ότι όλοι δεν περισσεύει κανείς. Είμαστε στην πρώτη γραμμή, Κοινοβουλευτική ομάδα, στελέχη, βουλευτές, υποψήφιοι βουλευτές. Ο κόσμος επιτέλους για να οδηγηθούμε σε μια εκτόνωση από αυτό που ζούμε τις τελευταίες ημέρες, κατέληξε ο Ν. Φαραντούρης.
Πηγή: ΕΡΤ