Για τη βία ενάντια στο διαφορετικό, το έργο του και την αγάπη του για την κινηματογραφία, μίλησε, μεταξύ άλλων, ο διεθνούς φήμης δημιουργός Δημήτρης Παπαϊωάννου, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, στο πλαίσιο του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Ορμώμενος από την ομοφοβική επίθεση που δέχθηκαν δύο μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας στην πλατεία Αριστοτέλους (δίπλα ακριβώς από το κινηματοθέατρο “Ολύμπιον” όπου έγινε η συνάντηση με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ), ο σκηνοθέτης, εικαστικός και περφόμερ ανέφερε πως όσο προχωράει ο πολιτισμός τόσο πιο περίπλοκα γίνονται τα θέματα που έχουμε να επεξεργαστούμε.
«Έτσι όπως η ζωή είναι ένα δυναμικό πράγμα και τα πράγματα αλλάζουν διαρκώς, είναι φυσικό μερικές φορές η επιτάχυνση να ανησυχεί μέρος της κοινωνίας. Αυτό που με προβληματίζει είναι γιατί αυτή η ανησυχία αντιδρά με βία. Πέρα από τις ομοφοβίες, εκείνο που μας ενδιαφέρει να κουβεντιάσουμε είναι γιατί, πώς είναι δυνατόν και πώς μας φαίνεται οι οικογένειές μας να μεγαλώνουν εφήβους που όταν συναντούν κάτι που λίγο διαταράσσει τον κόσμο έχουν βίαιη αντίδραση» επισήμανε ο καλλιτέχνης, ξεκαθαρίζοντας ότι μιλάει ως πολίτης και η ιδιότητά αυτή του επιτρέπει να έχει άποψη για την καθημερινότητα.
«Ως καλλιτέχνης» – πρόσθεσε – «δεν απασχολήθηκα ποτέ με τα τρέχοντα. Είμαι βιωματικός δημιουργός. Στη δουλειά μου είμαι στρατιώτης και μοναχός». Αναφορικά με την queer ερμηνεία που θέτει στο προσκήνιο το φετινό Φεστιβάλ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου σημείωσε ότι το queer «είναι μόδα αλλά είναι και ουσία».
Αναφερόμενος στο μοντάζ των έργων του μίλησε για «πραγματική χορογραφία», τονίζοντας ότι χρησιμοποιεί «το τρικ των παράλληλων εικόνων». «Όταν αυτό έρχεται να το μοντάρει κανείς και όταν αρνείται το τρικάμερο και κάνει τις επιλογές με τα μεσαία ή τα φωτεινά πλάνα ή τις άλλες γωνίες, χρειάζεται να κάνεις μια αξιολόγηση και τολμηρές αποφάσεις για τον τρόπο που θα καθοδηγήσεις το βλέμμα του θεατή», είπε.
Αφιέρωμα στον Δημ. Παπαϊωάννου
Στο 26o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ της Εύας Στεφανή σε παραγωγή Onassis Culture, σε ειδική προβολή ως work in progress. Στο ντοκιμαντέρ η σκηνοθέτις ακολουθεί την περιοδεία της παράστασης Εγκάρσιος Προσανατολισμός στις ευρωπαϊκές σκηνές, ένα έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, που έκανε ελληνική πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2021 και ταξίδεψε σε 3 ηπείρους, 20 χώρες, 31 πόλεις και το είδαν περισσότεροι από 80.000 θεατές. Ο ίδιος καλλιτέχνης παραχωρεί για την αφίσα της φετινής διοργάνωσης ένα ασπρόμαυρο σχέδιο ενός φιλιού.
Στη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστεί επίσης η βίντεο- εγκατάσταση του γνωστού δημιουργού με τίτλο Inside και η παράλληλη κινηματογραφική απεικόνιση των παρασκηνίων του Inside, με τίτλο Backside, στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών.
Επιπλέον, το Φεστιβάλ εξερευνά το κινηματογραφικό έργο του, προβάλλοντας τις μικρού μήκους ταινίες του, Nowhere και Primal Matter, όπου ξαναχορογραφεί το θεατρικό του έργο μέσα από τις ιδιότητες του κινηματογραφιστή και του μοντέρ, επαναδιατυπώνοντάς το με κινηματογραφικούς όρους.
Τέλος, το περιοδικό “Πρώτο Πλάνο” που κυκλοφορεί στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένο στο έργο του Δημήτρη Παπαϊωάννου μέσα από τη ματιά της σκηνοθέτιδας Εύας Στεφανή.
- Le Monde: Η αλόγιστη χρήση του φυτοφαρμάκου flufenacet έχει μολύνει τους υδάτινους πόρους
- Κρίση στην Αγγλικανική Εκκλησία: Παραιτείται ο Αρχιεπίσκοπος του Καντέρμπουρι για συγκάλυψη κακοποίησης παιδιών
- Νέα Αριστερά: Αυτά είναι τα 130 μέλη της πρώτης Κεντρικής Επιτροπής
- ΗΠΑ: Ο Τζον Πόλσον δεν θα διεκδικήσει τη θέση του Υπουργού Οικονομικών
- Το είπαν και το έκαναν στο ΣΥΡΙΖΑ: Στην διάθεση κάθε αρμόδιας αρχής τα στοιχεία για το πόθεν έσχες Κασσελάκη