Διψήφιο άλμα 16% σημείωσε η μετοχή της κινεζικής κατασκευάστριας smartphone Xiaomi την Τρίτη, κατά την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης από τότε που η εταιρεία παρουσίασε το ηλεκτρικό αυτοκίνητό της SU7 ενόψει των εορτών του Πάσχα.
Οι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ μετοχές της Xiaomi άγγιξαν τα 17,34 δολάρια Χονγκ Κονγκ σε ενδοημερήσια βάση, το υψηλότερο επίπεδό της από τον Ιανουάριο του 2022.
Σε ένδειξη του πόσο ανταγωνιστική είναι η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας, η Xiaomi ανακοίνωσε αργά την Πέμπτη ότι το SU7 θα κοστίζει περίπου 4.000 δολάρια λιγότερο από το Model 3 της Tesla και ισχυρίστηκε ότι το νέο αυτοκίνητο θα έχει μεγαλύτερη αυτονομία.
Από το πρωί της Τρίτης, το ηλεκτρονικό κατάστημα της Xiaomi έδειξε χρόνους αναμονής τουλάχιστον 5 μηνών για την απόκτηση μιας βασικής έκδοσης του SU7. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έλαβε παραγγελίες για περισσότερα από 50.000 αυτοκίνητα μέσα σε 27 λεπτά από τότε που ξεκίνησαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις.
Το Xiaomi SU7 είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις με την κορυφαία να είναι εξοπλισμένη με δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση 663 ίππους και 838 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 101 kWh και η αυτονομία που προσφέρει αγγίζει τα 800 χιλιόμετρα. Όσο για τις επιδόσεις, είναι εκρηκτικές με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 2,78 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 265 χλμ./ώρα.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δώσει η Xiaomi στις τεχνολογίες ασφάλειας προσφέροντας ένα πακέτο συστημάτων που περιλαμβάνουν τα πάντα. Πολλά από αυτά τα συστήματα έρχονται για πρώτη φορά στον κόσμο των αυτοκινήτων και μάλιστα με την ευκολία ενός smartphone χάρη στο λειτουργικό HyperOS και την στρατηγική Human x Car x Home – κάτι που ξέρει πολύ καλά να κάνει η κινεζική εταιρεία.
Οι κινεζικές startups EV Xpeng και Nio ανακοίνωσαν επιδοτήσεις αγοράς αυτοκινήτου τη Δευτέρα 20.000 γουάν (2.800 δολάρια) και 10.000 γουάν η καθεμία, αντίστοιχα.
Το SU7 πωλείται στην Κίνα από 27.700 ευρώ, κάτι που σημαίνει πως είναι πιο φθηνό από το πιο μικρό Tesla Model 3 κατά 3.000 ευρώ.
Όλα αυτά είχαν σα συνέπεια μέσα στα πρώτα 30 λεπτά της διάθεσης του SU7 η Xiaomi δέχθηκε 50.000 παραγγελίες.
Ο στόχος πάντως της κινεζικής εταιρείας τεχνολογίας είναι μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες να έχει καθιερωθεί μέσα στους πέντε πιο μεγάλους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι μειώσεις των τιμών έρχονται καθώς η ανάπτυξη νέων ενεργειακών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Η διείσδυση των επιβατικών αυτοκινήτων με μπαταρία και υβριδικά αυτοκίνητα έχει ξεπεράσει περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα, σύμφωνα με την China Passenger Car Association.
Η Li Auto, τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα της οποίας διαθέτουν ρεζερβουάρ καυσίμου για να μπορούν να επεκτείνουν την αυτονομία στην κίνησή τους, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι παρέδωσε 28.984 αυτοκίνητα τον Μάρτιο. Ενώ από τον Φεβρουάριο, ο αριθμός είναι κάτω από το πρόσφατο σερί παραδόσεων της Li Auto. Η εταιρεία στα τέλη Μαρτίου μείωσε την εκτίμηση της παράδοσης του πρώτου τριμήνου κατά περισσότερα από 20.000 οχήματα.
Περίπου την ίδια περίοδο, η Nio περιόρισε επίσης την πρόβλεψή της για το πρώτο τρίμηνο κατά μερικές χιλιάδες αυτοκίνητα. Η εταιρεία ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι παρέδωσε 11.866 αυτοκίνητα τον Μάρτιο.
Η Xpeng παρέδωσε ακόμη λιγότερα αυτοκίνητα τον περασμένο μήνα, συνολικά 9.026 οχήματα.
Αντίθετα, η νέα μάρκα ενεργειακών αυτοκινήτων Aito της Huawei παρέδωσε 31.727 αυτοκίνητα τον Μάρτιο.
Η BYD παρέμεινε ο γίγαντας του κλάδου με 139.902 επιβατικά αυτοκίνητα με μπαταρία να έχουν πουληθεί τον Μάρτιο και 161.729 υβριδικά οχήματα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων της BYD τον περασμένο μήνα αυξήθηκαν κατά σχεδόν 14% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.