Σε αύξηση της τιμής καθόδου στη Σαντορίνη για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων προσανατολίζεται η κυβέρνηση, με κυβερνητικό στέλεχος να επισημαίνει ότι “δεν μπορεί να είναι κάτω από 10 ευρώ”, από 2 ευρώ που είναι σήμερα.
Είναι ένα από τα μετρά που θα ληφθούν για την αντιμετώπιση του υπερτουρισμού, όπως σημειώνει σε άρθρο της η εφημερίδα “Καθημερινή”.
Επιπλέον, όπως αναφέρει η εφημερίδα, αναμένεται η εκπόνηση μελέτης για τον προσδιορισμό του ανωτάτου ημερησίου αριθμού επισκεπτών που μπορεί να δέχεται το νησί.
Σήμερα το πλαφόν βρίσκεται στους 8.000 επισκέπτες, ωστόσο σε αυτόν δεν συμπεριλαμβάνονται τα ημερόπλοια, με αποτέλεσμα ο αριθμός τους να εκτοξεύεται.
Η Σαντορίνη θα αντιμετωπιστεί ως ειδικό πρότζεκτ εξαιτίας της μεγάλης τουριστικής πίεσης που δέχεται, σημειώνεται στο ρεπορτάζ
Ανάσα στο νησί αναμένεται να δώσει η κατασκευή νέου λιμανιού στον Μονόλιθο. Στη μεταβατική περίοδο η αύξηση της τιμής καθόδου είναι ένα μέτρο, ενώ αναμένεται να ζητηθεί η εκπόνηση νέας μελέτης για τον ημερήσιο αριθμό επισκεπτών που μπορεί να αντέξει το νησί. Αυτή τη στιγμή το πλαφόν των 8.000 επιβατών την ημέρα που υπάρχει για το νησί είναι πλασματικό. Και αυτό διότι, όπως εξηγεί κυβερνητική πηγή, υπάρχει η αδυναμία ότι στον αριθμό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται τα ημερόπλοια, που επίσης μεταφέρουν τουρίστες στο νησί, με αποτέλεσμα ο αριθμός των ημερήσιων επισκεπτών να εκτοξεύεται. Πέρα από την ειδική μέριμνα για τη Σαντορίνη, προκρίνονται μια σειρά από οριζόντια μέτρα προκειμένου να ρυθμιστεί αποτελεσματικά η λειτουργία της κρουαζιέρας στο Αιγαίο. Ηδη έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια για ένα master plan – ακτινογραφία του Αιγαίου, που θα δώσει ολοκληρωμένη μελέτη των δυνατοτήτων που υπάρχουν, των ορίων που χρειάζεται να τεθούν και των ρυθμίσεων που θα κάνουν περισσότερο λειτουργική την τουριστική αξιοποίηση των νησιών. Παράλληλα, προκρίνονται έργα για τη βελτιστοποίηση των λιμανιών, αλλά και η αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων διαχείρισης στόλου.