Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού έχουν ονομαστεί «Ολυμπιακοί Αγώνες TikTok» και μάλλον όχι άδικα. Ο τεράστιος όγκος περιεχομένου στα παρασκήνια που παράγεται από τους ίδιους τους αθλητές, στη συνέχεια μοιράζεται και αναπαράγεται από το ένα δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες του TikTok.
Το «χρυσό» μετάλλιο της «χάλκινης» Μέιχερ
Η Αμερικανίδα παίκτρια του ράγκμπι «7» Ιλόνα Μέιχερ είναι μεταξύ των αθλητών που έχουν…κερδίσει το χρυσό μετάλλιο στο TikTok. Η ίδια νικήτρια του χάλκινου μεταλλίου με τις ΗΠΑ (νικώντας 14-12 την Αυστραλία) έχει προκαλέσει αίσθηση στα social media στο Παρίσι. Τα αστεία και αυθεντικά βίντεο της 27χρονης έχουν δει τους ακόλουθούς της να εκτοξεύονται στα ύψη μέσα σε λίγες ημέρες. Τώρα έχει 5,1 εκατομμύρια ακόλουθους σε TikTok και Instagram μαζί, όπως αναφέρει το «The Athletic».
Από αποσπάσματα των κονκάρδων της που ανταλλάσσει καρφίτσες με τη «βασίλισσα» της γυμναστικής Σιμόν Μπάιλς, μέχρι τη φωτογραφία της με τη σούπερ σταρ του τένις Κοκό Γκοφ και τον πρώην σέντερ των Φιλαδέλφεια Ιγκλς, Τζέισον Κέλσε.
Η Μέιχερ, η οποία είναι πλέον η πιο ακολουθούμενη παίκτρια ράγκμπι στο Instagram, χρησιμοποίησε επίσης την πλατφόρμα της για να μοιραστεί μηνύματα θετικά για το σώμα, τα οποία τη βοήθησαν να συνδεθεί με ένα μεγάλο κοινό πολύ πέρα από το άθλημά της, ή ακόμα και τον αθλητισμό γενικότερα.
«Όλοι οι σωματότυποι μπορούν να είναι Ολυμπιονίκες»
Σε ένα βίντεο λέει με περηφάνια: «Όλοι οι σωματότυποι μπορούν να είναι Ολυμπιονίκες». Κέρδισε για πρώτη φορά ακόλουθους κάνοντας το ίδιο πράγμα στο Τόκιο 2020, όταν ήταν πιο σπάνιο για αθλητές να δημοσιεύουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης.
Η ΔΟΕ χαλάρωσε την πολιτική της στα social media
«Υπήρχαν μερικοί αθλητές των οποίων οι αναρτήσεις πήγαν πολύ καλά, αλλά δεν θυμάμαι να έχω δει τόσο πολύ περιεχόμενο όσο τώρα», είπε στο «The Athletic» η Έλα Τζέρμαν, σύμβουλος μέσων κοινωνικής δικτύωσης της Ten Toes.
Η Τζέρμαν λέει ότι αυτό συμβαίνει επειδή η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) χαλάρωσε την πολιτική της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο Ρίο ντε Τζανέιρο το 2016, οι αθλητές μπορούσαν να δημοσιεύουν μόνο φωτογραφίες, αφού πριν κοινοποιήσουν ήχο ή βίντεο χρειάζονταν έγκριση από τη ΔΟΕ.
Στους αγώνες στο Τόκιο, δόθηκε άδεια στους αθλητές να δημοσιεύουν βίντεο αλλά όχι από τις Τελετές Έναρξης ή Λήξης ή σε αγωνιστικούς χώρους.
«Στο Τόκιο, μπορούσαν να κινηματογραφήσουν στο Ολυμπιακό Χωριό, αλλά τώρα μπορούν να το κάνουν στις Τελετές Έναρξης και Λήξης, χώρους προπόνησης και αγωνιστικούς χώρους έως και μία ώρα πριν από τον αγώνα», λέει η Τζέρμαν.
«Νομίζω ότι η δημοτικότητα της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Παρίσι οφείλεται στο γεγονός ότι οι αθλητές έχουν αυτή την ελευθερία».
Δίνοντας τη δική της εξήγηση η Μέιχερ, η οποία επίσης διπλασίασε τους ακόλουθούς της στο Instagram μέσα σε μια εβδομάδα, είπε: «Οι άνθρωποι φαίνεται να αγαπούν οτιδήποτε σχετίζεται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
Η τερματοφύλακας της γυναικείας ομάδας ποδοσφαίρου της Αυστραλίας, Άρνολντ Μακένζι, ανακάλυψε ότι ένα βίντεο που μοιράστηκε στο TikTok προβλήθηκε περισσότερες από 42 εκατομμύρια φορές.
Το hashtag «Olympics» χρησιμοποιήθηκε σε 1,2 εκατ. δημοσιεύσεις στο TikTok μέχρι 1/8
Να σημειωθεί επίσης ότι μέχρι την 1η Αυγούστου, το hashtag «Olympics» είχε χρησιμοποιηθεί σε 1,2 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο TikTok.
«Τις πρώτες πέντε ημέρες του Παρισιού 2024, είχαμε 233.440 δημιουργούς που δημιούργησαν περιεχόμενο χρησιμοποιώντας αυτό το hashtag. Αυτό είναι μια αύξηση 822% σε σχέση με το Τόκιο», λέει ο Ρόγιο Γκόλντστάυντ, επικεφαλής των παγκόσμιων αθλητικών συνεργασιών της εφαρμογής.
Έτσι κι αλλιώς το αποτέλεσμα στους Αγώνες του Παρισιού για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δείχνει μία πρόσβαση όπως ποτέ άλλοτε, με το TikTok να αποτελεί ένα βάθρο για αθλητές που δεν βρίσκονται συνήθως στο προσκήνιο.