Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα, τα λάθη και οι αστοχίες του project του Μετρό της Θεσσαλονίκης που συμπληρώνει 19 χρόνια ταλαιπωρίας η οποία υποτίθεται θα τελειώσει στις 30 Νοεμβρίου. Απομένει η διάθεση των εισιτηρίων και των “έξυπνων” καρτών τα οποία, μάλιστα, θα ήταν για ενιαία χρήση στο μετρό αλλά και στα αστικά λεωφορεία.
Κι εδώ, ωστόσο, παρουσιάστηκε πρόβλημα καθώς σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του makthes.gr, με τα σημερινά δεδομένα θα πρέπει να θεωρείται μάλλον απίθανο στις 30 Νοεμβρίου να μπορέσουν οι επιβάτες να έχουν στα χέρια τους αυτά τα προϊόντα.
Τις προηγούμενες ημέρες είχε γίνει γνωστό ότι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ο οποίος είναι αρμόδιος για την προμήθεια και διάθεση των εισιτηρίων, έχει ήδη στα χέρια του 2 εκατ. εισιτήρια τα οποία μπορούν να επαναφορτισθούν έως περίπου επτά φορές, καθώς και 200.000 “έξυπνες” κάρτες απεριορίστων διαδρομών οι οποίες επιδέχονται πολλές επαναφορτήσεις.
Όπως, όμως, αποκαλύπτει σήμερα το makthes.gr τα προϊόντα αυτά είναι ακατάλληλα για χρήση στο μετρό. Μάλιστα, ειδικότερα οι κάρτες είναι τελείως άχρηστες για χρήση, ακόμη και στα αστικά λεωφορεία. Ο λόγος είναι ότι οι “έξυπνες” κάρτες διαθέτουν μικρή χωρητικότητα (4Κ) με αποτέλεσμα να μην χωρούν τις αναγκαίες πληροφορίες ενός “έξυπνου” ηλεκτρονικού εισιτηρίου για το οποίο απαιτείται μεγαλύτερη μνήμη (από 5Κ έως 8Κ).
Σύμφωνα με αρμόδια πηγή η αιτία αυτής της αστοχίας βρίσκεται στον περίφημο διαγωνισμό για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ ο οποίος περιείχε, μεταξύ πολλών άλλων, και προμήθεια μιας ποσότητας “έξυπνων” εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών. Η διακήρυξη εκείνου του διαγωνισμού, ο οποίος πέρασε από χίλια κύματα έως ότου αρχίσει να υλοποιείται πριν από περίπου έναν χρόνο, είχε εκπονηθεί το 2017 με αποτέλεσμα οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί τότε για τα εισιτήρια και τις κάρτες να μην ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του μετρό.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι 200.000 “έξυπνες” κάρτες που βρίσκονται ήδη στα χέρια του ΟΣΕΘ να είναι τελείως ακατάλληλες. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητείται πελάτης, πάροχος συγκοινωνίας σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδας ή και του εξωτερικού για να τις αγοράσει προκειμένου να μην πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων καθώς το κόστος τους ξεπερνά τις 300.000 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι εδώ και λίγες ημέρες τρέχει διαγωνισμός από τον ΟΣΕΘ για την προμήθεια 960.000 “έξυπνων” καρτών με μνήμη 8Κ, κατάλληλων δηλαδή για το μετρό. Μόνον που οι 200.000 απ’ αυτές θα παραδοθούν κατά τον Φεβρουάριο του 2025 το συντομότερο.
Πέραν αυτού, στον αέρα βρίσκεται ακόμη το εγχείρημα του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου για χρήση σε μετρό και αστικά λεωφορεία, η περίφημη διαλειτουργικότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, παρά τις πιέσεις που ασκούνται στους αναδόχους οι οποίοι σχεδιάζουν τα εισιτήρια για μετρό και αστικά λεωφορεία προκειμένου να συνεργαστούν για να είναι έτοιμο το ενιαίο εισιτήριο, η υπόθεση αυτή προχωρά με πολύ αργά βήματα. Όπως αναφέρουν στο makthes.gr στελέχη τα οποία γνωρίζουν την πρόοδο αυτών των εργασιών “μόνο με ένα μικρό θαύμα θα υπάρχει ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μετρό και αστικά λεωφορεία στις 30 Νοεμβρίου”.
Πηγή: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ