Αγορά σε κατάρρευση: Απότομη μείωση σημείωσαν τον Αύγουστο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ (-18,3%) με αρνητικά αποτελέσματα στις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: διψήφιες απώλειες σημειώθηκαν στη Γερμανία (-27,8%), στη Γαλλία (-24,3%) και στην Ιταλία (-13,4%), με την ισπανική αγορά να υποχωρεί κατά 6,5%.
Το κάποτε ισχυρό “χαρτί” της ευρωπαϊκής οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία μοιάζει να βρίσκεται σε ένα κατήφορο χωρίς φρένα.
Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) στην αγορά της ΕΕ μειώθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο.
Το οκτάμηνο Ιανουαρίου Αυγούστου οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1,4%, φτάνοντας σχεδόν τα 7,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά είδαν τα αποτελέσματά τους να παραμένουν στάσιμα (-0,5% και ‑0,3% αντίστοιχα).
Εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Τον Αύγουστο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, από 21% το προηγούμενο έτος. Αυτό αντιπροσωπεύει τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης φέτος, σε έντονη αντίθεση με τις σχεδόν σταθερές μηνιαίες αυξήσεις πέρυσι.
Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Αύγουστο οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη θεαματική πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, που αντιπροσωπεύουν το 12,6% της αγοράς.
Οι εγγραφές Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους.
Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν κέρδη: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς υβριδικού-ηλεκτρικού ηλεκτρικού ρεύματος έφτασε το 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.
Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Αύγουστο οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,1%, και οι τέσσερις βασικές αγορές καταγράφουν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,1% της αγοράς, από 32,6% τον Αύγουστο πέρυσι.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα τον περασμένο Αύγουστο να κατέχει μερίδιο 11,2%. Διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές αγορές.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.