«Ο Τραμπ νίκησε γιατί είχε καθαρό, σαφές μήνυμα για τα δύο ζητήματα που ήταν κεντρικά στην αμερικανική κοινωνία: την οικονομία και το μεταναστευτικό» γράφει ο καθηγητής Σωτήρης Ρούσσος σε ανάρτησή του και προσθέτει:
Όποιον και να ρωτούσες ήξερε τι θα κάνει ο Τραμπ ενώ ακόμη και όσες/οι παρακολουθούσαν τις αμερικανικές εκλογές ήταν μάλλον δύσκολο να περιγράψουν με σαφήνεια τις θέσεις της Χάρις. Ζητήματα δικαιωμάτων σπάνια απασχολούν μεγάλες πλειοψηφία Αν έβλεπε κανείς εξειδικευμένες μετρήσεις ο Τραμπ προηγείτο με 5-10 μονάδες της Χάρις στα ζητήματα της οικονομίας και το μεταναστευτικό.
Η νίκη του επίσης αποδεικνύει το βασικό αξίωμα της αμερικανικής διαφημιστικής βιομηχανίας: there is no such thing as bad publicity. Ο Τραμπ κατάφερε να μετατρέψει την εικόνα του εξερχόμενου από το αστυνομικό τμήμα από είκονα υπόπτου για τέλεση σωρείας σοβαρών αδικημάτων σε εικόνα διωκόμενου από το “σύστημα”.
Τέλος, λιγότερο σημαντικό αλλά έπαιξε τον ρόλο του. Η απόφαση των Δημοκρατικών για Χαρις ήρθε πολύ αργά και χωρίς ενθουσιασμό και κυρίως χωρίς πολιτική πλατφόρμα πέρα από αυτή της αντι-Τραμπ.