Τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, πριν αναχωρήσει για το αμαξοστάσιο Πυλαίας όπου θα γίνει η τελετή για την έναρξη λειτουργίας του έργου.
Ο πρωθυπουργός περπάτησε στην περιοχή γύρω από το σταθμό Βενιζέλου, συναντήθηκε με καταστηματάρχες και συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό.
Οι καταστηματάρχες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση του έργου και τον ευχαρίστησαν.
Ο κ. Μητσοτάκης αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς οι οποίοι ήταν χαρούμενοι για το Μετρό και ρωτούσαν από ποια ώρα θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν.
Το Μετρό θα δοθεί για χρήση στο κοινό μετά την ολοκλήρωση της τελετής έναρξης λειτουργίας και μέχρι και την Τρίτη η μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν.
Το μετρό θα επεκταθεί και στη Δυτική Θεσσαλονίκη, όπως έχουμε πει επανηλειμμένως, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στα εγκαίνια του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε, αυτή η πολύ μεγάλη ημέρα δεν προσφέρεται για μεγάλα λόγια.
Παράλληλα δήλωσε πως «πολλοί δεν πίστευαν ότι θα γίνει, αλλά το είπαμε και το κάναμε, το μετρό είναι ένα σύμβολο της Μακεδονίας και της Ελλάδας».
Ακολούθως επισήμανε ότι ήταν υποχρέωσή μας να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο τόπος και πως το έργο του μετρό θα αναβαθμίσει τη ζωή στις συνοικίες από τις οποίες θα περνά.
Στη συνέχεια είπε ότι όλα αυτά τα χρόνια φάνηκαν οι παθογένειες που θέλουμε να αφήσουμε πίσω και όσοι είχαν επιφυλάξεις βλέποντας το αποτέλεσμα θα αλλάξουν γνώμη
Αναφερόμενος στο «νέο σύγχρονο απόκτημα της πόλης», είπε ότι δείχνει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για όλη τη Βόρεια Ελλάδα και την ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη τη χώρα. Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο νέο συγκοινωνιακό τοπίο που δημιουργεί η λειτουργία του μετρό σε συνδυασμό με τα πολλά νέα λεωφορεία και τις συνδέσεις της Εγναντίας
Eπίσης ο Κ. Μητσοτάκης δήλωσε πως έχουμε ένα χειροπιαστό γεγονός και το μετρό και τα αρχαία και δήλωσε υπερήφανος γιατί λίγο πριν την ψήφιση του προύπολογισμού του 2025 παραδίδω ένα έργο που για πρώτη φορά είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.
Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι οι Θεσσαλονικείς θα αγαπήσουν και θα προστατεύσουν το νέο τους απόκτημα.
Παράλληλα έκανε λόγο για την επέκταση της γραμμής 4 του μετρό στην Αθήνα και τα νέα λεωφορεία στην πρωτεύουσα.
Υπερήφανος και συγκινημένος για την παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης δήλωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας κατά την τελετή εγκαινίων του μεγάλου συγκοινωνιακού έργου.
Ο απερχόμενος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού τόνισε, μεταξύ άλλων, πως με την παράδοση του μετρό αποκαθίσταται η σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών της Θεσσαλονίκης με το κράτος.
Αναλυτικά:
«Το ξέρω, είναι δύσκολο να το πιστέψουμε κι όμως η Θεσσαλονίκη από σήμερα έχει μετρό. Και μάλιστα, ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό στον κόσμο. Μετά από 18 χρόνια ταλαιπωρίας, είμαστε σήμερα εδώ για να παραδώσουμε το μετρό στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης.
Και αυτό, που με γεμίζει με υπερηφάνεια και θέλω να το πω είναι ότι το έργο αυτό ξεκίνησε με κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και παραδίδεται σήμερα με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Είμαι πραγματικά συγκινημένος σήμερα, που ουσιαστικά η τελευταία μου πράξη ως Περιφερειάρχης και η πρώτη μου πράξη ως Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για τις Μεταφορές είναι τα εγκαίνια του μετρό της πόλης μου, της Θεσσαλονίκης. Ενός έργου που αποτελεί ορόσημο για ολόκληρη την Ελλάδα γιατί πράγματι το Μετρό Θεσσαλονίκης από την αρχή του υπήρξε κάτι παραπάνω από απλά ένα συγκοινωνιακό έργο.
Ήταν ένα όραμα για τον τόπο μας, ένα όραμα να μεταμορφώσουμε την πόλη μας, να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας, να φέρουμε πιο κοντά τη Θεσσαλονίκη στο μέλλον, που δικαιούται και της αξίζει. Είναι αλήθεια βέβαια ότι το όραμα αυτό για πολύ καιρό μετατράπηκε σε πραγματικό εφιάλτη για τους κατοίκους, τους καταστηματάρχες, τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Γιατί σχεδόν για δύο δεκαετίες αντιμετώπισε δυσκολίες, που ξεπέρασαν κατά πολύ τα προβλήματα, που συνοδεύουν, συνήθως, τέτοιας κλίμακας τεχνικά έργα.
Τώρα, όμως το μετρό είναι πραγματικότητα και γίνεται πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας και της ζωής της πόλης μας, που διαθέτει πλέον ένα σύγχρονο, γρήγορο, βιώσιμο μέσα μεταφοράς, που θα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής όλων, στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, στην αναγέννηση εμπορικών περιοχών, στην ακόμα καλύτερη τουριστική εμπειρία των επισκεπτών μας, αλλά και στην ανάδειξη του πολιτισμού μας, στον οποίο δόθηκε προτεραιότητα σε όλη τη διάρκεια του έργου, με τους σταθμούς, που έχουν σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο που αναδεικνύει τα σπουδαία αρχαιολογικά ευρήματα.
Στην πραγματικότητα, φίλες και φίλοι, μιλάμε για το μοναδικό μετρό μουσείο στην Ευρώπη. Και βέβαια η γραμμή του μετρό, που εγκαινιάζουμε σήμερα.
Είναι μόνο η αρχή. Το 2025 θα συνδεθεί η γραμμή της Καλαμαριάς και πρέπει γρήγορα να τρέξουν οι διαδικασίες για την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Και θέλω να διαβεβαιώσω τους συμπολίτες μας ότι η επέκταση του μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη είναι και θα παραμείνει η προτεραιότητά μου και την πορεία του έργου θα την παρακολουθώ στενά από τα νέα μου καθήκοντα.
Είμαι πραγματικά χαρούμενος αλλά και συγκινημένος γιατί το έργο αυτό, πέρα από τη σημασία που έχει για τον τόπο μας, συνδέει και δύο προσωπικούς σταθμούς μου, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και την Κομισιόν. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπήρξε ο πιο σταθερός, αφοσιωμένος εταίρος σε κάθε φάση του έργου αυτού, χρηματοδοτώντας με πόρους του ΕΣΠΑ την κατασκευή του, πιέζοντας, διεκδικώντας, φτάνοντας μέχρι και στα δικαστήρια προκειμένου να ξεκολλήσει το έργο.
Οφείλουμε όμως να παραδεχτούμε και κάτι ακόμα. Μετρό Θεσσαλονίκης χωρίς Ευρωπαϊκή Ένωση πολύ απλά δεν θα υπήρχε. Γιατί οι πόροι για την κατασκευή του έργου αυτού είναι κυρίως πόροι ευρωπαϊκοί. Κλείνοντας λοιπόν, θέλω να υπογραμμίσω ότι η ολοκλήρωση αυτού του πραγματικά σπουδαίου έργου, το οποίο κατασκεύασαν Έλληνες μηχανικοί, δεν αποτελεί μόνο νίκη της Θεσσαλονίκης, αλλά είναι μία νίκη για ολόκληρη την Ελλάδα, που απέδειξε ειδικά τα τελευταία χρόνια, ότι με αποφασιστική ηγεσία μπορεί να είναι αποτελεσματική, να ξεπερνάει εμπόδια, να δίνει λύσεις, να ολοκληρώνει έργα σύγχρονα, απαιτητικά και φιλόδοξα.
Συγχαρητήρια σε όλες και όλους, που εργάστηκαν για το έργο αυτό, το οποίο παραδίδεται σήμερα στους Θεσσαλονικείς. Συγχαρητήρια οφείλω όμως και σε έναν άνθρωπο, που εκτιμώ ιδιαίτερα, τη Λίνα Μενδώνη, την υπουργό Πολιτισμού, χωρίς τη βοήθεια της οποίας σήμερα δεν θα ήμασταν εδώ. Η υπουργός, που προχώρησε την ορθή λύση για τον σταθμό Βενιζέλου. Θέλω να συγχαρώ όμως και τη σημερινή και την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που έτρεξε το έργο μαζί με τους αναδόχους για να μπορούμε σήμερα να παραδίδουμε το έργο αυτό.
Και άφησα για το τέλος εσάς, κύριε Πρωθυπουργέ. Θέλω να σας συγχαρώ και να σας ευχαριστήσω, όχι μόνο για την ολοκλήρωση του έργου αυτού, για την οποία εργαστήκατε και ασχοληθήκατε προσωπικά, αλλά και για έναν επιπλέον, εξίσου σημαντικό, ίσως και σημαντικότερο λόγο.
Γιατί με την παράδοση του Μετρό σήμερα αποκαθίσταται η σχέση εμπιστοσύνης των πολιτών της Θεσσαλονίκης με το κράτος. Και το έργο αυτό είναι μόνο η αρχή».