Το Ροβανιέμι πέφτει κάπως μακριά από τη Θεσσαλονίκη, ειδικά αν δεν έχει κλείσει κάποιος έγκαιρα ένα τέτοιο ταξίδι. Αλλά και να φτάσει κανείς εκεί, θα βρει τον Αϊ-Βασίλη να κινείται σε φρενήρεις ρυθμούς αυτή την εποχή, καθώς θέλει να παραδώσει έγκαιρα τα λογής λογής δώρα του σε μικρά και …μεγαλύτερα παιδιά.
Αν, πάντως, το ζητούμενο είναι μια φωτογραφία με χρώμα Χριστουγέννων και λάμψη αγιοβασιλιάτικη, το μουσείο σέλφι, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, έχει την απάντηση αφού σε βάζει στο …σαλόνι του Αϊ-Βασίλη. Οι κλασικοί βελούδινοι καναπέδες, τα ντουλάπια του, το ξύλινο τραπέζι που μόνος έχει φτιάξει και τα χρωματιστά μεγάλα μαξιλάρια με το γούστο της συζύγου, που άλλωστε είχε και τον πρώτο λόγο στη διακόσμηση του σπιτιού αποτελούν το ντεκόρ σε ένα από τα θεματικά δωμάτια του μουσείου σέλφι, όπου κάποιος, αυτή την περίοδο, μπορεί να βγάλει (και) εορταστικές φωτογραφίες βουλιάζοντας στους καναπέδες του δημοφιλούς αγίου παιδιών κάθε ηλικίας, ποζάροντας στο παντζούρι με τα χρώματα, αλλά και μέσα στο χιόνι στην αυλή του Αϊ- Βασίλη.
«Θέλαμε να μπούμε και εμείς στο εορταστικό κλίμα και να δώσουμε και τη δυνατότητα σε όσους μας επισκέπτονται αυτή την χρονική περίοδο, ανάμεσα στα υπόλοιπα δωμάτιά μας, να μπουν στο σπίτι του Αϊ- Βασίλη και συγκεκριμένα στον χώρο όπου ξεκουράζεται, δηλαδή στο σαλόνι του. Εκεί όπου παίρνει ανάσες πριν ξεκινήσει τη διανομή, μετά από μια πολύ μεγάλη χρονική περίοδο που είναι κλεισμένος στο εργαστήριο, φτιάχνοντας δώρα για τα παιδιά», εξήγησε, μιλώντας στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Μαρία Κουτουπά, ιδιοκτήτρια του πρωτότυπου χώρου αυτοφωτογράφισης στη Θεσσαλονίκη.
Η κ. Κουτουπά δημιούργησε τον χώρο που περιλαμβάνει τριάντα θεματικές γωνιές, με αγάπη, μεράκι και με δικά της αντικείμενα. Σε κάθε σημείο που μπορεί κάποιος να επιλέξει για να φωτογραφηθεί υπάρχουν κατασκευές είτε χειροποίητες, είτε από υλικά που ήταν για πέταμα ή από το σπίτι της γιαγιάς, της μαμάς και καλών της φίλων, περνώντας το μήνυμα της ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης των αντικειμένων που έχουμε στη ζωή μας.
«Το τραπέζι του Αϊ-Βασίλη είναι από τη μία γιαγιά, ο καναπές είναι από την άλλη γιαγιά, το παντζούρι είναι από ένα παλαιοπωλείο και το φωτιστικό όπου διάβαζε τα γράμματα των παιδιών με τις επιθυμίες τους και τα δώρα μετράει πολλά χρόνια ζωής και είναι από τα πιο παλιά αντικείμενα στο χώρο», σημειώνει η κ. Κουτουπά, που το αγαπημένο της αντικείμενο και το πιο πολυφωτογραφημένο δεν είναι εορταστικό, αλλά είναι η κάσκα κομμωτηρίου που της παραχώρησε ο μπαμπάς της, ο οποίος διατηρούσε χρόνια κομμωτήριο στην πόλη.
Σε περίπτωση πάντως που την περίοδο των γιορτών δεν χιονίζει στη Θεσσαλονίκη, στο μουσείο σέλφι υπάρχει άφθονο χιόνι σε μεγάλη ποσότητα και χωρίς να γλιστράει, με τις νιφάδες να λάμπουν πάνω στα χιονισμένα δέντρα. Η αυλή του Αϊ- Βασίλη είναι διαφορετική και η πιο όμορφη από όλες, γεμάτη με αντανάκλαση και μαγεία από δεκάδες καθρέφτες.
«Πρόκειται για το δωματιάκι με του καθρέφτη, το οποίο μετατρέψαμε σε χιονισμένο χωριό, εκεί όπου κάποιος μπαίνει και βγάζει φωτογραφίες με αντανάκλαση. Το infinity mirror room είναι εμπνευσμένο από την σπουδαία Γιαπωνέζα εικαστικό Γιαγιόι Κουσάμα, που η έκθεσή της έγινε sold out τους προηγούμενες μήνες στην Tate Modern του Λονδίνου. Η αίσθηση του αντικατοπτρισμού είναι απίστευτη, άκρως ατμοσφαιρική και οι φωτογραφίες εκεί είναι μοναδικές», σημειώνει η κ. Κουτουπά.
Όσο για τη «σωστή σέλφι», ακόμη και στο σαλόνι του Αϊ-Βασίλη ή στην αυλή του, η λήψη έχει τα μυστικά της και η φωτογραφία, όπως λέει η ιδιοκτήτρια του χώρου, δεν είναι μόνο εμπειρία αλλά έχει ως στόχο να μείνουν αποτυπωμένες οι αναμνήσεις και να επανέρχονται, ξανακοιτώντας τις λήψεις, πόσο δε μάλλον όταν το καρέ γίνεται σε μια γωνιά που έχει ξεκουραστεί ο Αϊ-Βασίλης.
«Ο σωστός φωτισμός παίζει σπουδαίο ρόλο στις λήψεις και γι’ αυτό παρέχουμε ring lights, στα οποία υπάρχει βάση για το κινητό. Εκεί τοποθετούνται τα κινητά με ανοιχτή την μπροστινή κάμερα ώστε ο καθένας να βλέπει τις πόζες του, να απελευθερώνει τη φαντασία του και να πετυχαίνει την τέλεια λήψη. Επίσης συνδέουμε τα κινητά με κουμπιά μέσω bluetooth για απομακρυσμένες και εύκολες λήψεις. Το πιο μεγάλο, όμως, μυστικό είναι η καλή διάθεση που φαίνεται στα πρόσωπα και κανένα φίλτρο και κανένας φωτισμός δεν μπορεί να την αντικαταστήσει», λέει η κ. Κουτουπά.