Ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) παρουσίασε το πόρισμά του για τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.
Ανάμεσα στις 178 σελίδες, στις οποίες εκτείνεται το πόρισμα, αναγράφονται οι υποκείμενοι και αιτιώδεις παράγοντες για τη σύγκρουση αλλά και οι συστάσεις ασφαλείας σε όλο τον σιδηροδρομικό τομέα.
Σαφής και κατηγορηματικός για την καίρια συμβολή της μη υλοποίησης της σύμβασης 717 στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ήταν ο πρόεδρος του ΕΔΟΣΑΑΜ, Χρήστος Παπαδημητρίου.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Η προσωπική μου γνώμη είναι όσοι καθυστέρησαν την 717 και μιλώ για την ανώτερη ηγεσία, έχουν συμβάλει αποφασιστικά στο να χάσουν τη ζωής τους αυτά τα παιδιά».
Παράλληλα ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ξεκάθαρα, επίσης, απέδωσε τον θάνατο των 57 επιβατών στα Τέμπη στο γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος δεν είναι ασφαλής. Και μάλιστα από τις 17 συστάσεις ασφαλείας που συμπεριλαμβάνονται στο πόρισμα για το τι πρέπει να αλλάξει, προκύπτει ότι ούτε και σήμερα είναι ασφαλής ο σιδηρόδρομος.
«Όταν κάνεις 17 συστάσεις ασφαλείας, σημαίνει ότι τα παιδιά σκοτώθηκαν γιατί ο σιδηρόδρομος δεν ήταν ασφαλής», επεσήμανε ο Χρήστος Παπαδημητρίου.