Μια νέα εκδοχή για τα αίτια της φονικής έκρηξης του τρένου στα Τέμπη εξετάζεται τώρα από την Αστυνομία.
Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ απέκλεισε την πιθανότητα η πυρόσφαιρα να προκλήθηκε αποκλειστικά από τα έλαια σιλικόνης, επισημαίνοντας την παρουσία ενός άγνωστου εύφλεκτου υλικού. Σε αυτό το πλαίσιο, η Αστυνομία διερευνά τώρα αν το υλικό αυτό μπορεί να ήταν αιθυλική αλκοόλη, η οποία χρησιμοποιείται για τη νόθευση ποτών, και αν αυτή συνέβαλε στην έκρηξη.
Σύμφωνα με το Mega, για την τοποθέτηση του υλικού αυτού μέσα στο κόπκιτ οδήγησης της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, θα χρειαζόταν πολύ λιγότερος χώρος, από ότι για το υλικό που χρησιμοποιείται για τη νόθευση καυσίμων.
Όπως αναλύθηκε συγκεκριμένα, σε σχέση με τη χωρητικότητα θα δούμε ότι το κόκπιτ έχει μήκος 3 μέτρα, ύψος 2-3 μέτρα, και πλάτος 2 μέτρα, που σημαίνει ότι ο συνολικός όγκος είναι 15 κυβικά μέτρα, που θα μπορούσε να χωρέσει αρκετά μπιτόνια.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή το υλικό που χρειάζεται για τη νόθευση ποτών βρίσκεται σε πολύ μικρότερες ποσότητες από εκείνες του υλικού που χρησιμοποιείται για τη νόθευση καυσίμων.
Σε αυτή την υπόθεση όπως υπογραμμίστηκε, θα πρέπει να ερευνηθεί αν το υποτιθέμενο φορτίο προέρχεται από Βόρεια Ελλάδα και αν κατέληγε στην περιοχή του Ασπροπύργου που έφθαναν οι αμαξοστοιχίες.
Επισημαίνεται επίσης ότι κατά την έκρηξη υπήρξε και ένας μπλε χρωματισμός που είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα καύσης της αιθυλικής αλκοόλης.