Για πάνω από τρεις ώρες μαινόταν η φωτιά από την έκρηξη που προκλήθηκε μετά την σύγκρουση της επιβατικής με την εμπορική αμαξοστοιχία στα Τέμπη όπως μαρτυρεί βίντεο από drone.
Ειδικότερα, το drone της πυροσβεστικής κατέγραψε τα όσα συνέβαιναν περίπου τρεις ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών. Οι εικόνες αυτές έφταναν προς το συντονιστικό κέντρο.
Σε ένα από τα πλάνα που μετέδωσε το Mega, καταγράφεται η στιγμή που το drone με θερμική κάμερα αποτυπώνει πιθανές εστίας πυρκαγιάς στο σημείο.
Όπως φαίνεται η ώρα είναι 03.57 και στο σημείο βρίσκονται κάποιοι άνθρωποι, πιθανότατα άνδρες της Πυροσβεστικής που επιχειρούν στο σημείο, αλλά και εστίες φωτιάς που συνεχίζουν να καίνε ακόμα σχεδόν τέσσερις ώρες μετά το δυστύχημα.
Το drone «έπιασε» ακόμα και τη στιγμή που πυροσβέστες προσπαθούν να ανεβάσουν ένα φορείο με κάποιο τραυματία ή θύμα του δυστυχήματος από μία σκάλα σε ασθενοφόρο που βρίσκεται στο σημείο.
Το φως της δημοσιότητας βλέπουν επίσης νέες καταθέσεις σχετικά με το έγκλημα στα Τέμπη και το μπάζωμα, επιβεβαιώνοντας ότι όλα έγιναν με παρέμβαση του Μέγαρου Μαξίμου. Τόσο ο πρώην διοικητής Τροχαίας Λάρισας όσο και εκπρόσωπος της Hellenic Train που κατέθεσαν στον εφέτη ανακριτή, έδειξαν τον τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών και «δεξί χέρι» του Κώστα Αχ. Καραμανλή, Κώστα Ξιφαρά.
Όπως αναφέρει το Mega, ο Βασίλης Βλαχογιάννης, πρώην διοικητής Τροχαίας Λάρισας, ήταν από τους πρώτους που έφθασε στο χώρο της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη.
Ο συγκεκριμένος αξιωματικός έχει καταθέσει από την αρχή ότι ο ίδιος αντιτάχθηκε στο «μπάζωμα» που αποφασίστηκε, ενώ είχε υπογραμμίσει σε φορείς επί του πεδίου ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς εντολή ανακριτή.
Την προηγούμενη Παρασκευή (07/03) ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης κάλεσε ξανά σε κατάθεση τον Βασίλη Βλαχογιάννη, προκειμένου να προσφέρει μιλήσει ξανά για το μπάζωμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Mega ο πρώην διοικητής Τροχαίας Λάρισας περιέγραψε το χρονικό λέγοντας:
«Το απόγευμα προς βράδυ 3 Μαρτίου 2023, μου τηλεφώνησε ο τότε περιφερειάρχης Θεσσαλίας κύριος Αγοραστός καλώντας με να πάω να τον βρω στο σημείο του δυστυχήματος. Πράγματι πήγα εκεί και είδα ότι εκτός από εμένα στη συνάντηση ήταν κι άλλοι εκπρόσωποι εμπλεκομένων με το δυστύχημα φορέων.
»Ο κύριος Αγοραστός μας είπε ότι μας κάλεσε ώστε να μας ανακοινώσει ότι έπρεπε να αρχίσουν άμεσα στο σημείο του δυστυχήματος οι εργασίες αποκατάστασης της κυκλοφορίας των τρένων, να επισκευαστούν δηλαδή οι γραμμές και οποιαδήποτε άλλη ζημιά είχε υποστεί το δίκτυο. Όταν ρώτησε εμένα, κατηγορηματικά του τόνισα ότι είμαι αναρμόδιος να συναινέσω σε αυτήν την ενέργεια, καθώς και ότι θα πρέπει να απευθυνθεί και να ζητήσει την έγκριση των ανακριτικών αρχών.
»Επιπλέον υπέμνησα ότι σύμφωνα με νόμο του 2023 ο οποίος είχε τεθεί σε ισχύ από τον Ιανουάριο προβλέπεται και επιβάλλεται η διερεύνηση του χώρου του δυστυχήματος από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Επιπλέον εκείνο το πρωί είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο Μεταφορών η σύσταση Ειδικής Επιτροπής για την διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Επειδή είχα την σχετική νομοθεσία κατεβασμένη στη μνήμη του κινητού μου, την έδειξα και την διάβασα στον κύριο Αγοραστό».
Ο πρώην διοικητής Τροχαίας Λάρισας αναφέρει ότι στην συζήτηση παρενέβη ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Κώστας Ξιφαράς.
«Η δική μου θέση στη συνάντηση ήταν ότι ο χώρος έπρεπε να διαφυλαχτεί ακέραιος. Ο κ. Ξιφαράς απευθυνόμενος σε εμένα μου διευκρίνισε ότι η Επιτροπή που διορίστηκε δεν θα ασχολούνταν καθόλου με οποιαδήποτε έρευνα στο σημείο του δυστυχήματος, αλλά με κάποιες συμβάσεις στον ΟΣΕ.
»Επέμενα ότι πρέπει να εφαρμοστούν όσα προβλέπει ο νόμος. Απευθύνθηκα στον κύριο Αγοραστό και επανέλαβα τη θέση μου ότι για οτιδήποτε σχετικά με τον τόπο του δυστυχήματος πρέπει να συνεννοηθεί με την ανακρίτρια που έχει αναλάβει την ανάκριση. Όμως ο κ. Αγοραστός διαφώνησε και άρχισε να συνομιλεί με κάποιο κύριο με κίτρινο γιλέκο και τον κ. Καραλή ρωτώντας τον κύριο με τον κίτρινο γιλέκο ποιες εργασίες θα απαιτούνταν για την αποκατάσταση των γραμμών. Στη συνέχεια όπως ανέφερα και στην αρχική μου κατάθεση αποχώρησα πριν τη λήξη της συνάντησης».
Η κατάθεση εκπροσώπου της Hellenic Train στον εφέτη ανακριτή
Σε κατάθεση από τον εφέτη ανακριτή κλήθηκε την Παρασκευή (07/03) και ο Αντώνης Μοσχόπουλος, εκπρόσωπος της Hellenic Train, όπου σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ ανέφερε:
«Έφτασα στον τόπο του δυστυχήματος στις 3:30 τα ξημερώματα στις 1 Μαρτίου και παρέμεινα στον τόπο του δυστυχήματος μέχρι το απόγευμα της Κυριακής 5 Μαρτίου όπου παραδώσαμε την γραμμή καθόδου στον ΟΣΕ.
– Επιβεβαιώνετε όσα αναφέρετε στο ημερολόγιο εργασιών ομάδων βοήθειας του συμβάντος, ότι δηλαδή το μεσημέρι στις 3 Μαρτίου ο κ. Ξιφαράς σας ενημέρωσε ότι θα πρέπει να απομακρυνθούν το γρηγορότερο, μέσα στο Σαββατοκύριακο όλα τα εξαρτήματα του τροχαίου υλικού και να μπορεί να δοθεί τουλάχιστον η άνοδος από τον ΟΣΕ για τη Δευτέρα το πρωί;»
– Ναι το επιβεβαιώνω. Του απάντησα ότι θα γίνει προσπάθεια να γίνει η αποκομιδή όσο πιο γρήγορα. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να γίνει όλη προσπάθεια με ασφάλεια για το εμπλεκόμενο προσωπικό. Απ’ όσο θυμάμαι δεν μου ζήτησε κάτι επιπρόσθετο. Ήμουν βραδινές ώρες τις 3 Μαρτίου στο χώρο του δυστυχήματος επάνω στην ΠΕΟ Λάρισας- Θεσσαλονίκης στην αρχή της γέφυρας αλλά δεν συμμετείχα σε τέτοια συνάντηση με όλους αυτούς που αναφέρονται. Με τον κύριο Αγοραστό συνομιλήσαμε και μου είπε ότι θα γίνει η περίφραξη στο χώρο που μεταφέρονταν τα βαγόνια και θα ξεκινούσε ο χώρος να φυλάσσεται από την αστυνομία. Δεν είχα κάποια συνομιλία με τον κύριο Τριαντόπουλο δεν θυμάμαι κάτι τέτοιο και απ’ όσο θυμάμαι κάποια στιγμή ο κ. Ξιφαράς με ρώτησε για την πρόοδο των εργασιών στο σημείο. Επίσης, ο κ. Αγοραστός απ’ όσο θυμάμαι με ρώτησε κάποια στιγμή για την πρόοδο των εργασιών και για την απελευθέρωση της επαρχιακής οδού, επειδή είχε καταληφθεί από τον γερανό».