Θα μπορούσατε να φανταστείτε την Prada ή τη L’Oreal να αναλαμβάνει το κόστος της συντήρησης της Ακρόπολης και να αυτοπροβάλλεται ως χορηγός; Προφανώς όχι. Άλλωστε, όταν πριν μερικούς μήνες ο Καρλ Λαγκερφελντ είχε ζητήσει τον περιβάλλοντα χώρο της Ακροπόλεως για ένα ντεφιλέ συνάντησε την άρνηση του υπουργού Πολιτισμού Π. Γερουλάνου, ο οποίος -όπως ομολογούν συνεργάτες του- τρόμαξε μπροστά στην πιθανότητα (βεβαιότητα) να κατηγορηθεί ως βέβηλος από αρχαιολάτρες και αντιπολίτευση.
Στη γειτονική Ιταλία υπάρχουν, ωστόσο, άλλα ήθη. Ιδιαίτερα εάν πρόκειται να γλυτώσει το ιταλικό Δημόσιο το ιλιγγιώδες ποσό των 25 εκατομμυρίων ευρώ. Έτσι, η συντήρηση του γνωστότερου μνημείου της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, του Κολοσσαίου, θα γίνει με χορηγό την πασίγνωστη φίρμα (υποδημάτων τσαντών κ.ά) Tod’s.
Στο τελικό σχέδιο αναφέρθηκαν, κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο αμφιθέατρο Φλάβιο, το επίσημο όνομα του Κολοσσαίου, ο υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, Τζανκάρλο Γκαλάν, και ο δήμαρχος της Ρώμης, Τζάνι Αλεμάνο.
Το ποσό των είκοσι πέντε εκατομμυρίων ευρώ που θα δαπανηθεί για τις παρεμβάσεις συντήρησης, έχει διατεθεί από τον ιδιοκτήτη της μάρκας υποδημάτων Tod’s, Ντιέγκο Ντέλα Βάλε…
«Όταν έλαβα το τηλεφώνημα του δημάρχου Αλεμάνο, ζήτησα είκοσι τέσσερις ώρες για να το σκεφθώ και να συζητήσω με τον αδελφό μου. Δεχθήκαμε αμέσως, θέτοντας μιας μόνο προϋπόθεση: να είμαστε οι μόνοι χορηγοί», δήλωσε ο Ντέλα Βάλλε, ο οποίος πρόσθεσε ότι «στο μέλλον η εταιρία του μπορεί να στηρίξει και άλλες παρόμοιες πρωτοβουλίες προς όφελος της Πομπηίας, της Βενετίας και της Φλωρεντίας».
Το Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουν τα έργα και μετά την ολοκλήρωσή τους, η επισκέψιμη επιφάνεια του Κολοσσαίου θα έχει αυξηθεί, συνολικά, κατά 25%. Τα σημεία στα οποία θα εστιαστούν οι παρεμβάσεις είναι η βόρεια και η νότια πρόσοψη, τα υπόγεια, ενώ θα τοποθετηθούν καινούρια κάγκελα σε διάφορα σημεία του μνημείου. Πρόκειται επίσης να μεταφερθούν σε νέο χώρο, κοντά στην αψίδα του Κωνσταντίνου, το εκδοτήριο εισιτηρίων, το κέντρο υποδοχής, το βιβλιοπωλείο και οι τουαλέτες.
“Τέλειωσε ένας πραγματικός εφιάλτης. Πρέπει να τονίσουμε ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί ένα μεγάλο, εύγλωττο παράδειγμα του κοινωνικού αισθήματος ευθύνης των επιχειρήσεων, χάρη το οποίο γεννιέται ένας νέος, σύγχρονος μαικήνας”, δήλωσε ο δήμαρχος της Ρώμης Αλεμάνο.
Κάποιοι σχολιαστές τους μήνες αυτούς τόνισαν ότι η πρωτοβουλία θα αποτελέσει ένα μεγάλο, διεθνές “διαφημιστικό σποτ”, για την επιχείρηση του Ντέλα Βάλε. Ο υπουργός πολιτισμού Γκαλάν, αναφερόμενος στις συγκεκριμένες «πολεμικές», απάντησε ότι «εύχεται η παρέμβαση αυτή να λειτουργήσει όντως θετικά για τον όμιλο που την χρηματοδότησε, όπως φυσικά για την ίδια την Ρώμη και ολόκληρο τον κόσμο». Κάθε χρόνο το Κολοσσαίο επισκέπτονται πάνω από πέντε εκατομμύρια.
Celebrities με Tod’s/ Photo Gallery
Halle Berry
Fiona Swarofski
Kate Winslet
Jessica Alba