Έχουμε πολύ υψηλές τιμές στα καύσιμα και δυστυχώς οι προοπτικές είναι ότι οι τιμές θα παραμείνουν υψηλές και το επόμενο διάστημα, είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) και διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΙΝΟΪΛ Γιάννης Αληγιζάκης.
Κατά τον κ. Αλιγιζάκη, τρεις είναι οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει τις τιμές σε αυτά τα υψηλά επίπεδα:
- Η τιμή του αργού, που από την έναρξη του πολέμου κινείται σταθερά πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.
- Τον Μάϊο η τιμή της βενζίνης αυξήθηκε κατά 8% και του ντίζελ κίνησης μειώθηκε κατά 2%. Σημειώνεται ότι είναι και τα δύο χρηματιστηριακά προϊόντα.
- Η αύξηση του δολαρίου έναντι του ευρώ που επηρεάζει δυσμενώς την τιμή των καυσίμων.
Η πολιτεία αντέδρασε με τρεις τρόπους:
- Επέβαλε πλαφόν από τον Απρίλιο στα πρατήρια και στις εταιρίες.
- Επιδότησε με 150 ευρώ οριζόντια το ντίζελ κίνησης.
- Μέσω του Fuel Pass έδωσε από 30 έως 50 ευρώ σε οδηγούς εφαρμόζοντας συγκεκριμένα οικονομικά κριτήρια. Το μέτρο αυτό δεν ήταν πετυχημένο είπε.
- Εκτίμησή μου είναι ότι οι τιμές και στην βενζίνη και στο ντίζελ για τις επόμενες τρεις ημέρες θα κινηθούν κι άλλο ανοδικά, είπε ο κ. Αλιγιζάκης.
Εμείς οι πρατηριούχοι έχουμε καταντήσει να αισθανόμαστε ότι απολογούμαστε συνεχώς. Είμαστε ο τελευταίος τροχός της αμάξης και στη συντριπτική πλειοψηφία μας είμαστε σωστοί είπε στην ΕΡΤ η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής Μαρία Ζάγκα.
- Οι λίγοι που παρανομούν, συνεχίζουν να παρανομούν γιατί καμιά κυβέρνηση δεν έχει κάνει κάτι για αυτό, είπε.
- Υπάρχουν πολύ φθηνά πρατήρια, που κάνουνε μπαμ από μακριά, κι όμως τα αφήνουν και υπάρχουν, κατήγγειλε.
Το σύστημα εισροών/εκροών το έχουμε σε λειτουργία πάρα πολλά χρόνια, είπε.
- Γιατί δεν έχει μπει ακόμα ο έλεγχος στα διυλιστήρια, στη πηγή της διακίνησης, αναρωτήθηκε.
- Εμείς σαν κλάδος θέλουμε κάθαρση, ζητάμε συνάντηση με την κυβέρνηση και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να δούμε όλοι μαζί τι θα κάνουμε, είπε.
Ξέρουμε ότι η Ελλάδα, λόγω των μνημονίων και των φόρων που επιβλήθηκαν, είναι η 3η πιο ακριβή χώρα της Ευρώπης στην τιμή της βενζίνης, είπε.
- Στην τιμή του λίτρου βενζίνης, τα ¾ είναι φόρος.
Από το τέταρτο που μένει το μισό πηγαίνει στα διυλιστήρια και το άλλο μισό το μοιραζόμαστε τρείς κατηγορίες, εταιρίες, διανομείς, πρατήρια, είπε η κ. Ζάγκα.
Tags: καύσιμα