Επειδή είδα πολλές αναρτήσεις για το Taxi Beat, ένα σχόλιο.
Του Χάρη Χεϊζάνογλου
Όταν χρησιμοποιείς ένα εργαλείο, μια εφαρμογή, ένα software κλπ για να κάνεις μια δουλειά ή να σου παρασχεθεί μια υπηρεσία, πρέπει να είσαι διατεθειμένος και να πληρώσεις. Ο λόγος που δεν πλήρωνες μέχρι σήμερα είναι γιατί η συγκεκριμένη πλατφόρμα αντί να χρεώνει εσένα, χρέωνε αυτούς που σου παρέχουν την υπηρεσία της μετακίνησης.
Ουσιαστικά δηλαδή έλεγε στον ταξιτζή ότι εγώ σου φέρνω τον πελάτη και εσύ θα μου πληρώσεις 12% από το κόμιστρο που σου πληρώνει ο πελάτης. Δηλαδή είναι σαν να έχεις εσύ ένα μαγαζί και εγώ να παίρνω ποσοστό από την εσένα για κάθε πελάτη που σου φέρνω, και μάλιστα σύμφωνα με το πόσα ξοδεύει ο πελάτης. Αυτό είναι χυδαίο και είναι κάτι που κανείς δεν θα το ήθελε για τον εαυτό του και για τη δική του δουλειά, αλλά για κάποιο λόγο βόλευε να συμβαίνει στους ταξιτζήδες.
Αυτό λοιπόν που κάνει τώρα η Taxi beat είναι αυτό που θα έπρεπε να κάνει εξαρχής. Βάζει δηλαδή να πληρώσει ο χρήστης για την υπηρεσία που του παρέχεται ένα σταθερό ποσό και όχι ο επαγγελματίας ένα ποσοστό επί της αμοιβής του. Από εκεί και πέρα όποιος γκρινιάζει μπορεί να σκεφτεί αν θα του άρεσε να έχει κάποιον να του παίρνει 12% από κάθε πελάτη που μπαίνει στο μαγαζί του.
Πάμε πάλι να καταλάβουμε απλούς κανόνες της ζωής και της αγοράς. Όταν εγώ δεν πληρώνω για κάτι που χρησιμοποιώ τότε δεν είμαι πελάτης και άρα δεν έχω καμία διαπραγματευτική δυνατότητα και κανένα δικαίωμα να έχω απαιτήσεις από αυτόν ή αυτό που χρησιμοποιώ. Δηλαδή όσο καλό κι αν είναι το τσάμπα μου αφαιρεί την ιδιότητα του πελάτη.
Αντίθετα, διαπραγματευτική ισχύ έχει αυτός ο οποίος πληρώνει. Αυτός είναι ο πελάτης και αυτός αποφασίζει αν θα συνεχίσει να πληρώνει. Ο πελάτης λοιπόν στην περίπτωση της Beat είναι ο ταρίφας. Δεν θα έπρεπε να είναι ο ταρίφας αλλά εφόσον αυτός πληρώνει κι όχι εσύ που κάνεις χρήση της εφαρμογής, αυτός είναι ο πελάτης και αυτός διαπραγματεύεται.
Αυτό που θέλετε κάποιοι είναι και να πληρώνει ο ταρίφας για να είναι για εσάς τσάμπα η χρήση, και να μην έχει μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη ο ταρίφας από εσάς…
Αυτό απλά ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ. Και δεν έχει καμία λογική να συζητάμε γιατί δεν γίνεται. Δεν είστε πελάτες της Beat, χωνέψτε το, είστε το εμπόρευμά της.
*Αρχιτέκτονας
Πρώτη ανάρτηση στο Facebook