Η αλήθεια πίσω από τη βιτρίνα. Τι πραγματικά συμβαίνει στην πολυδιαφημισμένη Αστυπάλαια…. Γιατί δεν παίρνει ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό κορβανά και γιατί σπαταλάει το νερό της……
Η «πράσινη» Αστυπάλαια της κυβέρνησης των «αρίστων» και της ανύπαρκτης, κατά κοινή ομολογία, δημοτικής αρχής δεν έχει.
- Σύγχρονο λιμάνι για την ασφαλή μετακίνηση στο νησί, μετά τις καταστροφές που διαπιστώθηκαν στο λιμάνι του Αγίου Ανδρέα. Για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι η πολυδιαφημισμένη, τα τελευταία χρόνια, «Πεταλούδα του Αιγαίου» θα χρειασθεί να χρησιμοποιήσει το παλιό λιμάνι του Πέρα Γιαλού για να υποδεχθεί τους τουρίστες της. Αλλά και αυτό το λιμάνι έχει σημαντικά προβλήματα. Την ώρα που φθάνει το καράβι, ιδιαίτερα στους μήνες αιχμής, το νησί είναι κυριολεκτικά αδιάβατο, αφού δεκάδες αυτοκίνητα και φορτηγά, χρησιμοποιούν τα στενά δρομάκια για να κατευθυνθούν προς τη Χώρα και άλλους προορισμούς. Κάτοικοι και τουρίστες αναπνέουν για ώρες καυσαέρια και η μόλυνση του αέρα και του περιβάλλοντος είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Από τη στιγμή που διαπιστώθηκε το πρόβλημα το μόνο που λαμβάνουν οι Αστυπαλίτες είναι υποσχέσεις. Η δε Λιμενική Αρχή για να έχει «καλυμμένα τα νώτα της» κήρυξε το λιμάνι ως μη ασφαλές, ακόμη και για τους πεζούς.
- Πόσιμο νερό, παρά τις δεσμεύσεις και της σημερινής δημοτικής αρχής πριν τις προηγούμενες δημοτικές εκλογές. Ανάλογες υποσχέσεις θα λάβουν και φέτος το φθινόπωρο οι κάτοικοι πριν τις νέα εκλογές για την ανάδειξη του νέου δημάρχου. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, «ο Θεός έχει λυπηθεί το νησί» και βρέχει, με αποτέλεσμα το φράγμα να έχει νερό, αυτό δεν είναι πόσιμο και κυρίως γίνεται απίστευτη σπατάλη. Οι νέες αλλά και οι παλαιές μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, μετατρέπουν τα μπαλκόνια τους ή δημιουργούν εσωτερικούς χώρους με μικρές πισίνες και τζακούζι (η Πολεοδομία προφανώς έχει άλλες δουλειές) και το πολύτιμο νερό χάνεται για να ανεβούν φωτογραφίες στο Instagram «στο τζακούζι με θέα το Κάστρο της Αστροπαλιάς». Η πρόταση για κατασκευή υδραυλάκων, στα βουνά πέριξ του φράγματος, ώστε να συγκεντρώνονται τα νερά σε περιόδους ανομβρίας, αλλά και τα μεγαλεπήβολα σχέδια για την κατασκευή μεγάλης μονάδας αφαλάτωσης, που κάποια στιγμή θα είναι απολύτως αναγκαία, έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες. Οι «κακές γλώσσες» κάνουν λόγο για επιχειρηματικά συμφέροντα στην παραλία του Λιβαδιού, που αντιτίθεται στην κατασκευή της μονάδας, η οποία θα βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από το φράγμα και προωθούν άλλες λύσεις ιδιαίτερα κοστοβόρες, για δημιουργία μονάδας στην άλλη πλευρά του βουνού, στην παραλία του Μαρμαρίου.
- Λάβει ούτε ένα ευρώ, την τελευταία τετραετία, για έργα που ήταν έτοιμα, σε όλα τα στάδια και μάλιστα εγκεκριμένα με δικούς τους προϋπολογισμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κακοτράχαλος δρόμος προς τη νοτιοδυτική πλευρά του νησιού και την παραλία Καμινάκια, ο οποίος είναι έτοιμος από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, δεν υλοποιείται ούτε φέτος αφού ο μειοδότης εργολάβος επικαλείται αύξηση του κόστους των υλικών και δεν προχωρά στην υλοποίηση της σύμβασης. Για την εκτέλεση του έργου έχουν υπάρξει, ουκ ολίγες φορές, πανηγυρικές δηλώσεις τόσο, από τον ανύπαρκτο για το νησί, περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου όσο και από την υπάρχουσα Δημοτική Αρχή. Ανάλογη τύχη έχουν και είκοσι μικρά έργα που θα υλοποιούνταν πριν την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν. Η δε θρυλούμενη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Πέρα Γιαλού, που ήταν ενταγμένη σε πρόγραμμα, με έτοιμη τη μελέτη και εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση, απεντάχθηκε χωρίς η Δημοτική Αρχή να εξηγήσει τους λόγους, παρά μόνο τη δήλωση του Δημάρχου προς τους καταστηματάρχες της περιοχής ότι «δεν είναι στις προτεραιότητες μου».
- Ένα αξιόπιστο χώρο στάθμευσης, στην ευρύτερη περιοχή της Χώρας με αποτέλεσμα στην περίοδο αιχμής να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο. Η Τροχαία τότε «θυμάται» να «κόψει» κλήσεις, ΜΟΝΟ στους τουρίστες, που αναγκάζονται να παρκάρουν παράνομα τα αυτοκίνητα και τις μηχανές. Λύσεις υπάρχουν αλλά ούτε η Δημοτική Αρχή, ούτε και οι άλλοι φορείς (π.χ Περιφέρεια, Υπουργείο Πολιτισμού) φαίνονται διατεθειμένοι να δώσουν λύση σε ένα πρόβλημα, που κάθε καλοκαίρι γίνεται εντονότερο. Ένας υφιστάμενος χωματόδρομος, που ενώνει τον Πέρα Γιαλό με τη Χώρα, δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί γιατί δεν περιγράφεται καν στο σχέδιο πόλης του οικισμού. Με απλά λόγια είναι παράνομος και ανύπαρκτος. Κατά τα άλλα χρησιμοποιείται ακόμη για μεταφορές προς και από τη μεγαλύτερη εκκλησία του νησιού, την Παναγία Πορταίτισσα.
- Έναν παιδίατρο στο νησί, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι αλλά και οι τουρίστες που ταξιδεύουν με τις οικογένειες τους, να ελπίζουν ότι δεν θα τον χρειαστούν γιατί σε αυτή τη περίπτωση θα πρέπει στην καλύτερη περίπτωση να ταξιδέψουν στην Κάλυμνο ή στις επείγουσες περιπτώσεις να καλέσουν το ελικόπτερο με προορισμό τη Ρόδο ή την Αθήνα.
- Τηλεφωνική κάλυψη στο αεροδρόμιο και μεγάλες περιοχές του νησιού, για μία από τις μεγάλες εταιρείες. Δεν μιλάμε για δωρεάν Wi-Fi αλλά για μια απλή τηλεφωνική κλήση. Όσον αφορά τους χώρους του αεροδρομίου, αρκεί κάποιος να δει τα πρόσωπα των τουριστών, που έχουν πληρώσει πάνω από 200 ευρώ για να φθάσουν στο νησί και μάλιστα σε επιδοτούμενη αεροπορική σύνδεση. Τα ειρωνικά χαμόγελα αρκούν….
Το νησί όμως αποτελεί χώρο πειραματισμών για την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, στο χώρο της ηλεκτροκίνησης με τις ευλογίες της κυβέρνησης. Μάλιστα δύο φορές ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τα τελευταία χρόνια το νησί δίνοντας αόριστες υποσχέσεις. Η Volkswagen όμως έχει κέρδη από το πείραμα. Όχι μόνο γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της κυκλοφορούν στο νησί δωρεάν, με ρεύμα που πληρώνουμε όλοι εμείς, αλλά γιατί έχει τεράστια διαφήμιση χωρίς να καταβάλλει ούτε ένα ευρώ. Ναι ένας κολοσσός, όπως η συγκεκριμένη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει σημαντικά οφέλη από ένα μικρό τόπο, όπως η Αστυπαλιά.
ΥΣΤ1. Η Αστυπαλιά που παραμελίζεται συνειδητά από την κεντρική εξουσία, αποκτά δημοτική αστυνομία. Αυτό της έλειπε…..
ΥΣΤ2. Αυτή η πρωθυπουργική υπόσχεση ότι δεν θα πληρώσουν εξοντωτικό ΕΝΦΙΑ για το 2023 οι κάτοικοι της Αστυπάλαιας, πότε θα υλοποιηθεί…..