Εκτενές θέμα για την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, τις πολιτικές αιτίες που φτάνουν μέχρι τις Βρυξέλλες και τον αντίκτυπο στις επερχόμενες εκλογές της 21ης Μαΐου φιλοξενεί η τελευταία έκδοση της Le Monde Diplomatique, με τίτλο «Η μοιραία Οδύσσεια των ελληνικών σιδηροδρόμων».
Η μετωπική σύγκρουση των δύο συρμών, όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, απηχεί για πολλούς στην Ελλάδα την σύγκρουση μεταξύ της λαϊκής βούλησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης την προηγούμενη δεκαετία, όταν επιβλήθηκαν στην χώρα ιδιωτικοποιήσεις και υποβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών.
Η Le Monde Diplomatique καυτηριάζει την μεθοδική προβολή του «ανθρώπινου λάθους» από τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τα στελέχη της κυβέρνησης της ΝΔ.
«Η τραγωδία πηγάζει από ένα ολόκληρο σύστημα», όπως τονίζεται, κάτι το οποίο και ο ίδιος ο (παραιτηθείς πλέον) υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είχε παραδεχθεί, όταν δήλωνε ότι το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι κατάλληλο για τον 21ο αιώνα».
Μεταξύ άλλων υπογραμμίζεται ότι το ένα τρίτο του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου θυσιάστηκε στις πολιτικές λιτότητας και αναφέρεται χαρακτηριστικά το δίκτυο της Πελοποννήσου, που από τα 706 χλμ. το 2000 και τα 435 χλμ. το 2009 συρρικνώθηκε σε μόλις 68 χλμ.
Ακόμη και η κεντρικότερη σύνδεση της χώρας, αυτή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, είδε τον συνολικό αριθμό καθημερινών δρομολογίων να συρρικνώνεται από 32 το 2009 σε 14, όπως τονίζεται.
Υπογραμμίζονται επίσης οι κωλυσιεργίες στην δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, αλλά και η αίσθηση ακαταδίωκτου που έχουν εμπλεκόμενες εταιρείες. Όπως θυμίζει η Le Monde Diplomatique, για το σκάνδαλο της Siemens μετά από δεκαετίες η έρευνα έκλεισε με την οριστική αθώωση 15 πρώην διευθυντών…
Το αφιέρωμα της Le Monde diplomatique κλείνει με αναφορά στις ανεπιτυχείς πολιτικές που επέβαλε η τρόικα η στην Ελλάδα, με τον Νικόλαο Κουτσιούκη, τεχνικό της Hellenic Train να δηλώνει ότι «η τρόικα σκότωσε την Ελλάδα, όπως σκότωσε και τον ΟΣΕ».