Κι ενώ η «κολοκυθιά» των ευθυνών για το πρόωρο «μπάζωμα» των Τεμπών συνεχίζεται ο «ξεχασμένος» νόμος 5014/2023 που είχε ψηφιστεί λίγες εβδομάδες πριν την τραγωδία όπου έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι υποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας τους υπεύθυνους για τη διερεύνηση του δυστυχήματος και όλων των σχετικών αποφάσεων.
Ο νόμος ο οποίος δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 21 Ιανουαρίου του 2023 και αφορούσε το «Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων για την ασφάλεια των μεταφορών»
Όπως αναφέρεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 50 «έως την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών της παρ. 2 του άρθρου 4 (σ.σ. δηλαδή μέχρι να διοριστεί κανονική διοίκηση στον οργανισμό), τα καθήκοντα διοίκησης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ασκούν ο Πρόεδρος και τα μέλη της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων».
Με απόφαση του τότε υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Καραμανλή, το Νοέμβριο του 2020, κατόπιν παραίτησης του προηγούμενο προεδρείου της Επιτροπής, τα νέα μέλη της ΕΔΑΑΠ που είχαν διοριστεί ήταν τα εξής:
α) Κονδύλης Ιωάννης Κωνσταντίνος του Πέτρου, Διερευνητής Αεροπορικών Συμβάντων και Ατυχημάτων, ως Πρόεδρος
β) Τσολάκης Ακριβός του Δημητρίου, Αντισμήναρχος (Ι) ε.α., ως μέλος
γ) Φλέσσας Γρηγόριος του Γεωργίου, Απόστρατος Ιπτάμενος Πολεμικής Αεροπορίας και Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας, ως μέλος
δ) Βάλαρης Χρήστος του Κωνσταντίνου, Απόστρατος Ταξίαρχος ε.α. ΠΑ ως μέλος
ε) Τζώνος Κομίλης Χαράλαμπος του Παναγιώτη, Χειριστής Αεροσκαφών, ως μέλος
Έπρεπε να περάσουν 8 μήνες από το τραγικό δυστύχημα κι αφού είχε προηγηθεί το πόρισμα-ράπισμα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA), το οποίο ασκούσε δριμεία κριτική, μεταξύ άλλων, για το γεγονός ότι «η Ελλάδα ακόμη και σήμερα δεν διαθέτει ανεξάρτητο φορέα για τη διερεύνηση των δυστυχημάτων» για να αποφασίσει ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας να ανακοινώσει για πρώτη φορά τον διορισμό μελών Δ.Σ. του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών.
Σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, ως πρόεδρος, αναπληρωτής πρόεδρος και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) διορίζονται τα εξής πρόσωπα: 1. Aθανάσιος Μπίνης, μηχανικός αεροσκαφών, πρόεδρος, 2. Χρήστος Παπαδημητρίου, δικηγόρος, αναπληρωτής πρόεδρος, 3. Ιωάννης Χρυσάκης, μηχανολόγος-ηλεκτρολόγος μηχανικός, μέλος, 4. Γρηγόριος Φλέσσας, απόστρατος ιπτάμενος Πολιτικής Αεροπορίας και κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας, μέλος, 5. Χρήστος Βάλαρης, ταξίαρχος ε.α. Π.Α., μέλος. Γραμματέας του Δ.Σ. ορίστηκε η Βασιλική Φουσέκη, υπάλληλος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Σημειωτέον, η θητεία των μελών του Δ.Σ. είναι πενταετής και παρατείνεται αυτοδικαίως μέχρι τον διορισμό νέων μελών.
Τα παραπάνω πρόσωπα στην πλειονότητά τους προέρχονται από τον χώρο της Αεροπορίας, ενώ ο πρόεδρος του νέου Οργανισμού Α. Μπίνης υπήρξε επί πενταετία (2014-2019) πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), τον οποίο αντικατέστησε το 2019 ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής. Παρομοίως, και τα άλλα δύο στελέχη από τον χώρο της Αεροπορίας, οι Γ. Φλέσσας και Χρ. Βάλαρης, υπήρξαν μέλη της παραπάνω Επιτροπής από το 2019 και σήμερα διορίζονται ξανά στο νέο όργανο. Επιπρόσθετα, ο δικηγόρος Χρ. Παπαδημητρίου εργάστηκε ως νομικός σύμβουλος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Το ερώτημα είναι: Είχε πάει ο τότε πρόεδρος Ι. Κονδύλης και άλλα μέλη της επιτροπής στον τόπο του δυστυχήματος και είναι εκείνοι που έδωσαν την εντολή για το «μπάζωμα» ή όχι;
Επίσης, όπως δείχνουν φωτογραφίες, οι γερανοί που απομάκρυναν τα συντρίμμια, «πατάνε» είτε στην άσφαλτο του αυτοκινητοδρόμου, δίπλα στη σιδηροδρομική γραμμή είτε σε χωμάτινη επιφάνεια ΠΡΙΝ γίνει το μπάζωμα. Έτσι ανατρέπεται και το κυβερνητικό αφήγημα πως αυτό έγινε για να σταθεροποιηθεί η επιφάνεια ώστε να προχωρήσει το έργο των γερανών.