Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, καθώς χθες Πέμπτη 16 Μαΐου οι συγγενείς των θυμάτων καταθέτουν νέα στοιχεία από την τελική, επικαιροποιημένη έκθεση των τεχνικών εμπειρογνωμόνων στον ειδικό εφέτη ανακριτή στη Λάρισα.
Πρόκειται για μια έκθεση 75 σελίδων την οποία συνέταξαν οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες που όρισαν συγγενείς των θυμάτων και η οποία αναλύει 30 νέα στοιχεία για τις επιπτώσεις αλλά και για τις συνθήκες της τραγωδίας.
«Έφυγαν λαμαρίνες που δεν είχαν δεθεί καλά στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας»
Μεταξύ άλλων η έκθεση αναφέρει πως πριν τη σύγκρουση των τρένων υπήρξε εκτροχιασμός, καθώς φαίνεται ότι ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είδε το επιβατικό τρένο μέσα από το τούνελ και σε μια απέλπιδα κίνηση προσπάθησε να εκτροχιάσει τον συρμό προς τα αριστερά πατώντας απότομα φρένο, ώστε να αποφύγει τη μεγάλη ισχύ της μετωπικής σύγκρουσης.
Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, δεν υπήρχε σύγκρουση των δύο μηχανών των τρένων, κάτι που αποδεικνύεται από τη στρέβλωση των γραμμών ανόδου, εξού και σταμάτησε το καταγραφικό νωρίτερα.
Στιγμιότυπο από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη
«Τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση»
Από το απότομο φρενάρισμα έφυγαν λαμαρίνες που δεν είχαν δεθεί καλά στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας με αποτέλεσμα να εμβολίσουν, σε πολλά σημεία, το επιβατικό τρένο, γεγονός που επιβάρυνε τις συνέπειες του δυστυχήματος.
Το σοκαριστικό στοιχείο που αναφέρεται στην έκθεση, είναι πως τουλάχιστον 16 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας της φωτιάς που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση.
Κατά τις εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων, αποδεικνύεται η μεταφορά 12 – 15 τόνων εύφλεκτων διαλυτών που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και σε αυτούς οφείλεται η μεγάλη έκρηξη.
Διαγράφηκαν «ανεξήγητα» 11 λεπτά συνομιλιών πριν το δυστύχημα, λέει η οικογένεια του μηχανοδηγού
Σημειώνεται ότι μήνυση κατά παντός υπαιτίου για αλλοίωση αποδεικτικού υλικού στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών έχει καταθέσει η οικογένεια του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το δικηγορικό γραφείο που εκπροσωπεί την οικογένεια του μηχανοδηγού «επί ένα ολόκληρο έτος από το έγκλημα των Τεμπών και σύμφωνα με το «αφήγημα» του ανθρωπίνου λάθους ως μόνης, δήθεν, ενεργής αιτίας του δυστυχήματος, συγκεκριμένοι κύκλοι, αρχικώς υπονοούσαν και μετέπειτα θρασύτατα διέδιδαν ότι, δήθεν, ο έμπειρος, επί σειρά τεσσάρων δεκαετιών συγγενής των εντολέων μας και μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ενήργησε πλημμελώς εκείνη τη μοιραία νύχτα».
Ακολούθως προσθέτει ότι έχουν διαγραφεί «ανεξήγητα» 11 λεπτά από τις συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού και του σταθμάρχη Λάρισας λίγο πριν το δυστύχημα.
Όπως υποστηρίζει η οικογένεια του μηχανοδηγού η διαγραφή των συνομιλιών φέρεται να έγινε προκειμένου να ενοχοποιήσουν το νεκρό μηχανοδηγό.
«Κάποιοι ενεργώντας κατ’ εντολή έτερων, επενέβησαν στο καταγραφικό αρχείο με τις συνομιλίες και διέγραψαν το ενδεκάλεπτο (11λεπτο) μεταξύ του χρονικού διαστήματος από «22:56:54» μ.μ. (πραγματική ώρα 23:07:54 μ.μ.) έως και «23:07:24» μ.μ. (πραγματική ώρα 23:18:24 μ.μ.) για λόγους που όλοι πλέον αντιλαμβανόμαστε και οι οποίοι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διερεύνησης» αναφέρει μεταξύ άλλων η μηνυτήρια αναφορά.
- Η πρώτη αντίδραση Σαμαρά μετά τη διαγραφή του: «Ο Μητσοτάκης οδηγεί ένα κόμμα που λίγο μοιάζει με τη ΝΔ»
- ΑΝΑΛΥΣΗ Libre.gr/ Γιατί ο Σαμαράς επεδίωξε τη διαγραφή του
- Νίκος Κοτζιάς: Η διαγραφή Σαμαρά δείχνει ότι στην κυβέρνηση υπάρχει μεγάλη νευρικότητα για τα ελληνοτουρκικά
- Ο Κυριάκος Μητσοτάκης διέγραψε τον Αντώνη Σαμαρά: «Έθεσε εαυτόν για 2η φορά εκτός της ΝΔ»
- Global Wealth: Μόλις το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού καρπώνεται αποδόσεις 4%-9%