Ένα συμπαγές χαρτοφυλάκιο που φτάνει τα 20 GW έργων ΑΠΕ σε όλα τα στάδια ανάπτυξης περιλαμβάνει η στρατηγική της ΔΕΗ για την «επόμενη μέρα», όπως επισήμανε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Γιώργος Στάσσης κατά το χθεσινό conference call με την συμμετοχή 80 αναλυτών για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2024.
Ειδικότερα, όπως αποτυπώνεται και στην παρακάτω διαφάνεια από την παρουσίαση της Διοίκησης, η παραγωγική δραστηριότητα της ΔΕΗ διαμοιράζεται σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία – μετά και την εξαγορά της θυγατρικής της Enel στη χώρα -, Ιταλία και Κροατία – σε συνέχεια του deal με την Mytilineos.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η «πράσινη» στρατηγική του Ομίλου συνδυάζει την ανάπτυξη ενός εταιρικού χαρτοφυλακίου που σήμερα φτάνει τα 11.3 GW με ένα pipeline έργων συνολικής ισχύος 8.9 GW που προκύπτει από συνέργειες με άλλες εταιρείες.
Σε αυτή την κατεύθυνση η ΔΕΗ φιλοδοξεί να καταστεί ένας ολοκληρωμένος ενεργειακός όμιλος σε επίπεδο Νοτιοανατολικής Ευρώπης, διαθέτοντας και το ανάλογο χαρτοφυλάκιο σε παραγωγή και εμπορία.
Επιπρόσθετα, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία επαναγοράς ιδίων μετοχών από την πλευρά της ΔΕΗ κατά μέγιστο σε ποσοστό 10% με σκοπό κατά το 1/3 να ακυρωθούν, κατά 1/3 να αξιοποιηθούν για άλλες εξαγορές, εφόσον προκύψουν και κατά 1/3 να αξιοποιηθούν για ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα κινήτρων (LTIP), δηλαδή για αποζημιώσεις και αμοιβές στελεχών με την μορφή μετοχών απόδοσης ή μετοχών της εταιρείας.
Ανάλογη πρόοδο με το παραγωγικό κομμάτι γνωρίζει και ο τομέας της ψηφιοποίησης και της τεχνολογίας, όπου, όπως αναφέρθηκε, τα σχέδια της ΔΕΗ για το αμέσως επόμενο διάστημα περιλαμβάνουν την είσοδο του Ομίλου στο κομμάτι της ανάπτυξης υποδομών και υπηρεσιών ΑΙ και data centers. Μάλιστα, ο κ. Στάσσης αποκάλυψε την απόφαση της ΔΕΗ να προχωρήσει στην κατασκευή ενός data center ισχύος 25 MW, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου.
Στο τομέα της λιανικής, όπως φαίνεται στη παρακάτω διαφάνεια, η ΔΕΗ συνεχίζει την υλοποίηση της στρατηγικής της με την αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό του πελατόλογίου της, διατηρώντας τους καλούς πελάτες σε όλες τις κατηγορίες καταναλωτών.