Νέα στοιχεία για την παρουσία εύφλεκτων υλικών στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, αποκαλύπτει η εφημερίδα Realnews.
Η φωτογραφία ντοκουμέντο -που τραβήχτηκε 120 δευτερόλεπτα μετά τη φονική σύγκρουση της επιβατικής και της εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη– καταρρίπτει τη θεωρία πρόκλησης της έκρηξης από έλαια σιλικόνης και δημιουργεί νέα ερωτήματα για τα βίντεο Καπερνάρου.
Η φωτογραφία της εφημερίδας απεικονίζει το δεύτερο βαγόνι του Intercity 62 τυλιγμένο στις φλόγες και τον μετασχηματιστή του τρένου με τα έλαια σιλικόνης που παραμένει ανεπηρέαστος από τις φλόγες. Το ντοκουμέντο αποτελεί, σύμφωνα με τους ειδικούς που την επεξεργάστηκαν, απόδειξη ότι οι εκρήξεις προκλήθηκαν από άλλο αδήλωτο φορτίο.
![](https://www.anatropinews.gr/wp-content/uploads/2025/02/fwtografia_real-news.png)
«Το ρολόι έδειχνε 11.23. Είχαν περάσει μόλις 120 δευτερόλεπτα από τη στιγμή που το Intercity 62 είχε συγκρουστεί με το εμπορικό τρένο, το οποίο κατευθυνόταν προς την Αθήνα. Στη φωτογραφία-ντοκουμέντο που φέρνει στη δημοσιότητα η Realnews, φαίνεται πως εκείνη τη στιγμή το δεύτερο βαγόνι του επιβατικού τρένου έχει ήδη τυλιχτεί στις φλόγες. Πρόκειται για το βαγόνι που λειτουργούσε ως εστιατόριο και στο οποίο σύμφωνα με τους πραγματογνώμονες των συγγενών των θυμάτων, έχασαν τη ζωή τους 27 από τα 57 θύματα της τραγωδίας», αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας.
»Την ίδια στιγμή, ο μετασχηματιστής του Intercity, ο οποίος περιέχει τα -περιβόητα πλέον- έλαια σιλικόνης, παραμένει σχεδόν άθικτος! Για την ακρίβεια, ο μετασχηματιστής είχε υποστεί μια μικρή ρωγμή από τη σύγκρουση, η οποία δεν προκάλεσε παρά ελάχιστη διαρροή ελαίων. Το σημαντικό όμως είναι ότι, ενώ το δεύτερο βαγόνι έχει αναφλεγεί, λίγο μετά τη σύγκρουση ο μετασχηματιστής παραμένει ανεπηρέαστος από τις φλόγες».
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, «η εικόνα αυτή, σύμφωνα με τους ειδικούς που την επεξεργάστηκαν με τη χρήση AI, είναι αδιάψευστος μάρτυρας ότι οι εκρήξεις που ακολούθησαν τη σύγκρουση των τρένων προκλήθηκα όχι από τα έλαια σιλικόνης, αλλά από κάποιο άλλο εύφλεκτο φορτίο, το οποίο δεν είχε ποτέ δηλωθεί».
Η φωτογραφία περιλαμβάνεται στη δικογραφία που έχουν στα χέρια τους οι δικαστικές Αρχές, οι οποίες ερευνούν τις ευθύνες της τραγωδίας.
Επιπλέον, η ίδια εικόνα αναμένεται να συμπεριληφθεί και στην έκθεση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για τα αίτια του φονικού δυστυχήματος.
Οι ελλείψεις στον έλεγχο φορτίων
Στην έκθεση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) περιλαμβάνεται ειδικό κεφάλαιο για τις ελλείψεις που αφορούν στον έλεγχο των φορτίων των εμπορικών αμαξοστοιχιών, επισημαίνει το ρεπορτάζ.
Πρόκειται για αρμοδιότητα της Hellenic Train. Στις συστάσεις που γίνονται προς την εταιρεία περιλαμβάνονται αναφορές για την τοποθέτηση καμερών στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και σε σημεία φόρτωσης εμπορευμάτων αλλά και εφαρμογή συγκεκριμένων πρωτοκόλλων ελέγχου των φορτίων.
Με τις επισημάνσεις αυτές αποτυπώνονται πλήρως τα κενά που υπάρχουν στη φόρτωση των εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Τα κενά αυτά, στην περίπτωση του εγκλήματος των Τεμπών, ενδέχεται να είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του αριθμού των θυμάτων, ειδικά εφόσον επιβεβαιωθούν τα συμπεράσματα των επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο της Γάνδης για την ύπαρξη ενός αδήλωτου εύφλεκτου υλικού στο εμπορικό τρένο.
Ακόμα στη Hellenic Train γίνονται συστάσεις για την εφαρμογή και επιτήρηση του τρόπου επικοινωνίας των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών. Όπως έχει διαπιστωθεί, ακόμα δεν τηρούνται η διεθνώς συμφωνημένη ορολογία και οι κανόνες επικοινωνίας, ενώ η μετάδοση σημαντικών μηνυμάτων στερείται δομής και μεθοδολογίας. Μάλιστα αυτό εξακολουθεί να ισχύει σε μεγάλο βαθμό, παρά την επείγουσα σύσταση ασφαλείας για τις επικοινωνίες που εξέδωσε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ τον Ιούνιο του 2024 και η οποία δεν έχει ακόμα υλοποιηθεί.