Ο πρωθυπουργός μέσα από την ανάρτηση του με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια της Παρασκευής έκανε λόγο για τη μάχη που θα δώσει η κυβέρνηση για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους τονίζοντας μάλιστα πως πρώτος σταθμός του κυβερνητικού σχεδίου «είναι μία άρτια και ασφαλής γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη η οποία θα ολοκληρωθεί έως το 2027».
Τι καταλαβαίνει ο πολίτης από αυτή τη δήλωση; Πως μέχρι το 2027 που θα έχουμε άρτια και κυρίως ασφαλή γραμμή δεν πρέπει να πατήσει το πόδι του στον ελληνικό σιδηρόδρομο ή αν το κάνει να έχει επίγνωση του ρίσκου εκτός κι αν είναι υποψήφιος αυτόχειρας. Σωστά;
Αυτό σημαίνει πως όλο αυτό το διάστημα, από το έγκλημα των Τεμπών μέχρι και σήμερα, αλλά και πριν από αυτό, κακώς λειτουργούσαν οι σιδηρόδρομοι και πολύ περισσότερο οι επιβατικές αμαξοστοιχίες. Θα έπρεπε να είχαν ακινητοποιηθεί. Πράγμα που ούτε έγινε ούτε όμως και σήμερα ανακοινώνεται κάτι τέτοιο.
Κι αλήθεια, γιατί μέχρι το 2027; Από το 2019 μέχρι το 2025 είχαμε να κινούμενα φέρετρα, όπως λέει και το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, και δεν έγινε απολύτως τίποτα γι αυτό περιμένοντας όχι το “αν” θα γίνει δυστύχημα αλλά το “πότε” θα γίνει. Αυτό από μόνο του δεν συνιστά έγκλημα;
Το επόμενο ερώτημα που αυτονόητα πλέον προκύπτει είναι πως αν πάρουμε, ως οφείλουμε, τοις μετρητοίς τα λόγια του πρωθυπουργού τότε οι επιβατικές αμαξοστοιχίες θα κινούνται άδειες επί δύο ολόκληρα χρόνια, τότε ποιός ακριβώς είναι ο ρόλος της ιταλικών συμφερόντων Hellenic Train; Θα συνεχίσει όλο αυτό το διάστημα να υφίσταται ως μεταφορέας; Θα εισπράττει τα χρήματα της συμμετοχής του Δημόσιου και πιθανόν και κάποιες αποζημιώσεις για τη μη λειτουργία;
Θα μας το εξηγήσει αυτό κανείς; Υπάρχουν απαντήσεις; ‘Η για μια ακόμη φορά “πάμε και όπου βγει”;
Α.Π.