Σε απεργιακό κλοιό μπαίνει η χώρα την Τετάρτη 9 Απριλίου, λόγω της πανελλήνιας κινητοποίησης που έχει προκηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ, με τις ενώσεις και τα σωματεία εργαζομένων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, με αιτήματα την επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στο Δημόσιο, επιπλέον μέτρα κατά της ακρίβειας και της στεγαστικής κρίσης, καθώς και αυξήσεις στους μισθούς.
Τη συμμετοχή τους στην απεργία της 9ης Απριλίου έχουν ανακοινώσει και ομοσπονδίες και σωματεία εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ειδικότερα, στην 24ωρη απεργία θα συμμετάσχουν οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ), ενώ δεμένα θα μείνουν τα πλοία στα λιμάνια λόγω της συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στην κινητοποίηση.
Η ΠΟΕ – ΟΤΑ, οι εκπαιδευτικοί και οι παραγωγοί λαϊκών αγορών συμμετέχουν επίσης στην απεργία της Τετάρτης 9 Απριλίου, ενώ μία ημέρα νωρίτερα, την Τρίτη 8 Απριλίου απεργούν οι δημοσιογράφοι.
«Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο θα συνεχίσουν τον αγώνα, σε όλα τα επίπεδα, για πραγματικές αυξήσεις και την επαναφορά του 13ου-14ου μισθού. Ένα αίτημα επιβίωσης και αξιοπρέπειας» τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ, που συμμετέχει στην απεργία με κυρίαρχη διεκδίκηση την επιστροφή των «κομμένων» δώρων στο Δημόσιο.
Υπενθυμίζεται πως ο νέος υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει ξεκόψει κάθε περιθώριο επαναφοράς των δώρων, αναφέροντας επί λέξει πως για το ζήτημα του 13ου-14ου μισθού «και να είχαμε τα χρήματα, δε θα τα δίναμε». Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι δηλώσεις των Διοικητή της ΤτΕ, Γιάννη Στουρνάρα, ο οποίος δήλωσε πρόσφατα πως «η επαναφορά του 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο τομέα θα στερήσει χρήματα από του φτωχούς».
Η ΓΣΕΕ από την πλευρά της διεκδικεί αυξήσεις μισθών και επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, προκειμένου να βελτιωθεί το εισόδημα των εργαζομένων.
Η Συνομοσπονδία θεωρεί πως «η μη αποκατάσταση ενός δίκαιου πλαισίου συλλογικών διαπραγματεύσεων και η συνέχιση της διαμόρφωσης του κατώτερου μισθού από ένα κράτος-πατερούλη, έχει οδηγήσει στην κατακρήμνιση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών.
Η κάλυψη των εργαζόμενων από ΣΣΕ βρίσκεται περίπου στο 24%, έναντι του 80% που απαιτεί η Οδηγία 2022/2041 της ΕΕ. Η αύξηση των μισθών περνά μόνο μέσα από την αποκατάσταση ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων».
Με στάσεις εργασίας αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ, την Τετάρτη 9 Απριλίου 2025, οι εργαζόμενοι σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Σύμφωνα με ανακοινώσεις, τόσο του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ όσο και της Ένωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, τα λεωφορεία και τρόλεϊ αναμένεται να κινηθούν από τις 9:00 έως τις 21:00 λόγω στάσεων εργασίας (από την έναρξη της βάρδιας ως τις 9:00 και από τις 21:00 έως τη λήξη της βάρδιας τους).
Οι εργαζόμενοι διεκδικούν: ανανέωση του στόλου, διενέργεια προσλήψεων προσωπικού, αναγνώριση της προϋπηρεσίας για τους νεοπροσληφθέντες , αυξήσεις στους μισθούς, συγκοινωνίες δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες και αξιόπιστες που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού.
Κανονικά αναμένεται να κινούνται όλη τη μέρα τα λεωφορεία στις γραμμές του ΟΑΣΑ τις οποίες έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ.
Προς το παρόν Τραμ, Μετρό και Ηλεκτρικός δεν έχουν προβεί σε ανακοινώσεις.
Δεμένα τα πλοία – Τι ισχύει για τις πτήσεις
Δεμένα θα παραμείνουν τα πλοία της ακτοπλοΐας την Τετάρτη 9 Απριλίου, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία συμμετέχει στην απεργία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του συνδικαλιστικού σωματείου των ναυτικών, η κινητοποίηση αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων, με έναρξη στις 00.01 τα ξημερώματα και λήξη στις 24.00 τα μεσάνυχτα, έχοντας ως καίρια αιτήματα την ακρίβεια, την στεγαστική κρίση, τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.