Ένας μαθητής λυκείου από την Πασαντίνα της Καλιφόρνια, έκανε μια πρωτοποριακή ανακάλυψη στην αστρονομία, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίσει 1,5 εκατομμύρια προηγουμένως άγνωστα αντικείμενα στο διάστημα.
Όπως αναφέρει το Phys.org, ο Matteo (Matthew) Paz ανέπτυξε έναν καινοτόμο αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης που ανέλυσε δεδομένα από την αποστολή NEOWISE της NASA, οδηγώντας σε σημαντικές προόδους στην κατανόησή μας για το σύμπαν.
Ο Ματέο Παζ, ένας 18χρονος μαθητής λυκείου από την Πασαντίνα της Καλιφόρνια, επαναστατικοποίησε την αστρονομική έρευνα αναπτύσσοντας έναν αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης που εντόπισε 1,5 εκατομμύρια προηγουμένως άγνωστα αντικείμενα στο διάστημα. Η πρωτοποριακή του εργασία, που πραγματοποιήθηκε στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech), ανέλυσε δεδομένα από το τηλεσκόπιο WISE της NASA, εστιάζοντας σε μεταβλητά αντικείμενα που αλλάζουν δραματικά και συχνά απρόβλεπτα. Οι ανακαλύψεις περιλαμβάνουν σουπερνόβα, υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες και άλλα ουράνια σώματα που προηγουμένως ήταν κρυμμένα από το διαστρικό σκόνη. Η καινοτόμος προσέγγιση του Παζ όχι μόνο διεύρυνε τις δυνατότητες της αποστολής της NASA, αλλά οδήγησε επίσης στη δημοσίευση ενός επιστημονικά αξιολογημένου άρθρου στο The Astronomical Journal
Το ταξίδι του Παζ στην αστρονομική έρευνα ξεκίνησε με τη νεαρή του γοητεία, που καλλιεργήθηκε μέσα από δημόσιες διαλέξεις παρατήρησης των άστρων στο Caltech κατά τη διάρκεια των σχολικών του χρόνων. Το πάθος του τον οδήγησε να συμμετάσχει στην Ακαδημία Εύρεσης Πλανητών του Caltech το καλοκαίρι του 2022, μελετώντας αστρονομία και σχετική επιστήμη υπολογιστών υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Andrew Howard. Την επόμενη χρονιά, ο Paz συμμετείχε στο εξάμηνο πρόγραμμα Summer Research Connection του Caltech, όπου είχε ως μέντορα τον ανώτερο επιστήμονα του IPAC, Davy Kirkpatrick. Αυτή η καθοδήγηση αποδείχθηκε καθοριστική για την ανάπτυξη του Paz ως επιστήμονα, με τον Kirkpatrick να ενθαρρύνει τους φιλόδοξους στόχους του νεαρού ερευνητή και να παρέχει ένα περιβάλλον για απεριόριστη μάθηση.