Η τελευταία παγκόσμια έρευνα της KPMG, με τίτλο «Intelligent Industries – Blueprints for Creating Value through AI-Driven Transformation», αποκαλύπτει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) δεν είναι απλώς μια τεχνολογία, αλλά μια ολιστική επιχειρησιακή μετάβαση που απαιτεί στρατηγική, πολιτισμική και λειτουργική ανασυγκρότηση των οργανισμών.
Η μελέτη βασίστηκε σε σχεδόν 1.400 στελέχη παγκοσμίως και παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο που επιτρέπει στους οργανισμούς να ενσωματώσουν την ΤΝ σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας τους, από τις διαδικασίες μέχρι τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, επιταχύνοντας έτσι την ανάπτυξή τους. Η KPMG προγραμματίζει επίσης τη δημοσίευση εξειδικευμένων εκθέσεων ανά κλάδο, όπως τράπεζες, ασφάλειες, τεχνολογία, λιανεμπόριο, ενέργεια, μεταποίηση, επιστήμες ζωής και υγειονομική περίθαλψη.
Τρεις Κρίσιμες Φάσεις για τη Δημιουργία Αξίας μέσω ΤΝ
Η έρευνα προσδιορίζει τρεις βασικές φάσεις για την επιτυχή υιοθέτηση της ΤΝ:
- Ενδυνάμωση ανθρώπων: Υποστήριξη των εργαζομένων με εργαλεία ΤΝ, εστίαση σε υψηλής αξίας περιπτώσεις χρήσης, καινοτομία και καθιέρωση ρυθμιστικών πλαισίων.
- Ενσωμάτωση της ΤΝ στις εργασιακές ροές: Ενσωμάτωση της ΤΝ στις διαδικασίες, τα προϊόντα και τις αλυσίδες αξίας για αύξηση της αποδοτικότητας και βελτίωση της εμπειρίας πελατών.
- Μετασχηματισμός της επιχείρησης και του οικοσυστήματος: Κλιμάκωση της ΤΝ σε όλη την επιχείρηση και το επιχειρηματικό οικοσύστημα για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και συνεχή καινοτομία.
Θεμελιώδη Επίπεδα Ανάπτυξης Δυνατοτήτων για Αξιοποίηση της ΤΝ
Για την πλήρη αξιοποίηση της ΤΝ, οι οργανισμοί πρέπει να αναπτύξουν ικανότητες σε τρία βασικά επίπεδα:
- Βάσεις: Υποδομές ΤΝ, διακυβέρνηση και στρατηγική δεδομένων.
- Λειτουργίες: Εφαρμογή της ΤΝ στις διαδικασίες και τις επιχειρησιακές λειτουργίες για βελτίωση συνεργασίας, προϊόντων και εμπειρίας πελατών.
- Επιχείρηση: Ενσωμάτωση της ΤΝ στη στρατηγική και τη λήψη αποφάσεων, οδηγώντας σε εταιρικό μετασχηματισμό.
Ο Ρόλος της KPMG στην Υποστήριξη Επιχειρήσεων
Ο Χάρης Συρούνης, Partner Advisory της KPMG στην Ελλάδα, επισημαίνει ότι η έρευνα καταδεικνύει την αναγνώριση σε όλους τους κλάδους για τις τεράστιες δυνατότητες της ΤΝ στην αύξηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας. Η ΤΝ θα αλλάξει τον τρόπο που οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν τα μοντέλα εργασίας και επικοινωνίας τους, καθώς και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η μελέτη της KPMG μπορεί να βοηθήσει εταιρείες κάθε μεγέθους να προετοιμαστούν κατάλληλα για αυτή τη μετάβαση.