Τις τελευταίες εβδομάδες έχει ξεσπάσει έντονη αντιπαράθεση μεταξύ της Amazon και του Λευκού Οίκου, με αφορμή την πρωτοβουλία της εταιρείας να εμφανίζει στους πελάτες της το κόστος που προκύπτει από τους αμερικανικούς δασμούς στα προϊόντα που πωλούνται στην πλατφόρμα της.
Η Amazon, θέλοντας να ενημερώσει τους καταναλωτές για το πώς οι δασμοί που επιβλήθηκαν επί προεδρίας Τραμπ αυξάνουν τις τιμές, σχεδιάζει να δείχνει ξεκάθαρα το μέρος της τιμής που οφείλεται σε αυτούς τους δασμούς όπως αποκάλυψε ο ιστότοπος Punchbowl News σε δημοσίευμά του
Αυτή η κίνηση ερμηνεύτηκε από τον Λευκό Οίκο ως «εχθρική και πολιτική ενέργεια», με κυβερνητικούς αξιωματούχους να κατηγορούν την Amazon ότι υπονομεύει την εμπορική πολιτική της κυβέρνησης Τραμπ και επιχειρεί να επηρεάσει αρνητικά την κοινή γνώμη.
Συνεργασία με την Κίνα και επιπτώσεις στην αγορά: Το ευρύτερο πλαίσιο της αντιπαράθεσης
«Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη», δήλωσε η εκπρόσωπος της αμερικανικής προεδρίας, Κάρολαϊν Λέβιτ στη καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, τονίζοντας ότι αυτό γίνεται «επειδή η Amazon έχει υπογράψει συνεργασία με μια κινεζική οντότητα προπαγάνδας», δημιουργώντας διαδικτυακή πύλη αφιερωμένη σε βιβλία μελών της κινεζικής κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου Σι Τζινπίνγκ. Αυτό εγείρει ερωτήματα για τη στάση της εταιρείας απέναντι σε αυταρχικά καθεστώτα και τις ηθικές προεκτάσεις της επιχειρηματικής της στρατηγικής.
Η Amazon διέψευσε ένα δημοσίευμα που ανέφερε ότι ο αμερικανικός κολοσσός εμπορίου σχεδιάζει να δείχνει την επιβάρυνση από τους αμερικανικούς δασμούς στις τιμές προϊόντων που προσφέρει στην πλατφόρμα του, μετά την επίθεση του Λευκού Οίκου κατά του κολοσσού για τη φερόμενη αυτή κίνηση.
Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι ποτέ δεν εξέτασε να καταχωρίσει δασμούς στον κύριο ιστότοπο λιανικής πώλησης και τίποτα δεν έχει εφαρμοστεί σε κανέναν ιστότοπο της εταιρείας. «Η ομάδα που διαχειρίζεται το εξαιρετικά χαμηλού κόστους διαδικτυακό κατάστημα Amazon Haul έχει εξετάσει την ιδέα να καταχωρίσει επιβαρύνσεις κατά την εισαγωγή σε ορισμένα προϊόντα», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Σύμφωνα με αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, πολλές τρίτες εταιρείες που πωλούν προϊόντα τους μέσω Amazon έχουν αυξήσει τις τιμές τους για να μετριάσουν τον αναμενόμενο αντίκτυπο των δασμών.
Επιπλέον, πολλές τρίτες εταιρείες που πωλούν μέσω Amazon έχουν ήδη αυξήσει τις τιμές τους για να αντισταθμίσουν το κόστος των δασμών, που σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων φτάνουν έως και το 145%. Οι οικονομολόγοι προειδοποιούν για σημαντικές ανατιμήσεις στα τελικά προϊόντα και εξαρτήματα που εισάγονται από την Κίνα, με άμεσο αντίκτυπο στους Αμερικανούς καταναλωτές.
Η εμπορική πολιτική Τραμπ, που υιοθέτησε προστατευτικά μέτρα και υψηλούς δασμούς, έχει προκαλέσει ήδη αναταράξεις στην αγορά, ενώ η Amazon, με την κίνηση της να προβάλλει το κόστος των δασμών, επιχειρεί να φέρει το ζήτημα στο επίκεντρο της δημόσιας συζήτησης, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της κυβέρνησης.
Η αντιπαράθεση μεταξύ της Amazon και του Λευκού Οίκου δεν είναι απλά μια επιχειρηματική διαμάχη, αλλά μια πολιτική σύγκρουση με ευρύτερες επιπτώσεις στην αμερικανική οικονομία και κοινωνία. Η Amazon, με τη δύναμη της αγοράς και της επικοινωνίας, προσπαθεί να ενημερώσει και να επηρεάσει την κοινή γνώμη σχετικά με τις συνέπειες των δασμών, ενώ η κυβέρνηση Τραμπ υπερασπίζεται την πολιτική της και κατηγορεί την εταιρεία για υπονόμευση.
Το μέλλον αυτής της αντιπαράθεσης θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στην εμπορική πολιτική των ΗΠΑ και τον ρόλο των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών στην πολιτική και οικονομική ζωή της χώρας.
- Pulse: Τα μέτρα στήριξης για ενοίκια και συντάξεις «χάρισαν» μιάμιση μονάδα στη ΝΔ
- «Πόλεμος» Τραμπ – Μπέζος: Η Amazon αποκαλύπτει το κόστος των δασμών στους καταναλωτές και προκαλεί την οργή του Λευκού Οίκου
- «Everyone Hates Elon»: Από το «Swasticar» στις επιθέσεις κατά της Tesla
- Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αποτελεί απλώς μια τεχνολογία, αλλά μια ολιστική επιχειρησιακή μετάβαση
- Νέα αναβάθμιση της ΔΕΗ από τον διεθνή οργανισμό CDP