Αυξάνονται οι μνηστήρες για το προς πώληση «χαρτοφυλάκιο» αεροδρομίων του γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου Hochtief, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το ζήτημα συνδέεται άμεσα με τα σχέδια της κυβέρνησης για επέκταση της σύμβασης του διεθνή αερολιμένα Αθηνών.Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου Τύπου ως υποψήφιοι φέρονται η γαλλική εταιρεία Vinci, η οποία ελέγχει την κοινοπραξία «Γέφυρα» που διαχειρίζεται η ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου και συμμετέχει στους οδικούς άξονες Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Μαλιακός – Κλειδί, τη Fraport, η οποία διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Φραγκφούρτης και ο κινεζικός όμιλος HNA Group, ο οποίος ελέγχει την τέταρτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας, Hainan Airlines…
Αλλες πληροφορίες ανέφεραν πως υποψήφια είναι και η Global Infrastructure Partners (GIP) σε συνεργασία με την Allianz. H GIP, που ελέγχεται από την Credit Suisse και την General Electic, ελέγχει ήδη το αεροδρόμιο Gatwick στο Λονδίνο.
Ωστόσο, η ύπαρξη του υψηλού ενδιαφέροντος δεν εγγυάται τη γρήγορη πώληση των δραστηριοτήτων της Hochtief που συνδέεται με τα αεροδρόμια. Και τούτου διότι οι υποψήφιοι αγοραστές φέρονται να θεωρούν υψηλό το όριο του 1 δισ. ευρώ που έχουν θέσει οι Γερμανοί. Αν καμία εταιρεία δεν προσφέρει το προσδοκώμενο τίμημα, οι γερμανική εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι θα εξετάσει την είσοδο της θυγατρικής που ασχολείται με συμβάσεις παραχώρησης στο Χρηματιστήριο.
Η κυβέρνηση ευελπιστεί πως ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί το συντομότερο καθώς σχεδιάζει να προχωρήσει άμεσα στην επέκταση της σύμβασης του «Ελευθ. Βενιζέλος».
Η Hochtief, που ελέγχεται πλέον από την ισπανική ACS (συμμετέχει στις κοινοπραξίες της Ιονίας Οδού και του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας), πωλεί τον τομέα που διαχειρίζεται αεροδρόμια στην Αθήνα (ελέγχει το 26,7%), τα Τίρανα (47%), το Σίδνεϋ (5,6%), το Ντίσελντορφ (20%), το Αμβούργο (34,8%) και τη Βουδαπέστη (49,6%).
Στην Ελλάδα, η Hochtief συμμετέχει και στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των τμημάτων Μαλιακός – Κλειδί και Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα, αλλά και τα δύο έργα έχουν ουσιαστικά σταματήσει.
Κατά σύμπτωση, και στις δύο συνεργάζεται με την Vinci, η διοίκηση της οποίας έχει ανακοινώσει από τον Ιούνιο πως ενδιαφέρεται να αποκτήσει τις συμμετοχές της Hochtief στην περίπτωση που αποσυρθεί από τις συμβάσεις παραχώρησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την ίδια περίοδο «τρέχει» η διαδικασία πώλησης των αεροδρομίων Μαδρίτης και Βαρκελώνης από την ισπανική κυβέρνηση.
Πηγή:tovima.gr