Στον απόηχο των συναντήσεων του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον πρόεδρο της L’Oreal, Jean-Paul Agon, στο Παρίσι, εντείνονται οι συζητήσεις του γαλλικού κολοσσού με την ελληνική εταιρεία Apivita, και όπως αναφέρει το capital.gr το deal, εκτός συνταρακτικού απροόπτου είναι κοντά.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα παραμένει άγνωστο το ακριβές περιεχόμενο της συζήτησης στο Παρίσι, το σίγουρο είναι πως η ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών βρίσκεται στο στόχαστρο του γαλλικού ομίλου, με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών να έχουν ξεκινήσει ήδη από τα τέλη του 2016.
Πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν πως η οικογένεια Κουτσιανά, στην οποία ανήκει η Apivita, είναι πολύ κοντά στις υπογραφές με τον κολοσσό των καλλυντικών. Άλλοι πάλι, κρατούν μικρό καλάθι, υποστηρίζοντας πως και αυτό το συνοικέσιο δεν θα καταλήξει σε γάμο.
Την Apivita, που δημιούργησαν το 1979 οι φαρμακοποιοί Νίκος και Νίκη Κουτσιανά, την έχουν “σκανάρει” ουκ ολίγοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές τα τελευταία χρόνια. Κάτι που είχε παραδεχθεί πριν από ένα ακριβώς χρόνο και ο ιδρυτής της Νίκος Κουτσιανάς από τη Θεσσαλονίκη, όπου είχε βρεθεί. Τότε ο κ. Κουτσιανάς είχε αναφέρει πως είχε κάνει επαφές με εταιρείες από την Ασία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Είχε σημειώσει πως για να συμφωνήσει η οικογένεια στην είσοδο στρατηγικού επενδυτή θα πρέπει αυτός να είναι του αντικειμένου και να διαθέτει πρόσβαση σε κανάλια διανομής, ώστε να βοηθήσει την εταιρεία να αναπτυχθεί περισσότερο στο εξωτερικό, όπως είχε σημειώσει.
Ο ίδιος είχε αποκαλύψει επίσης πως σε αποτίμηση που είχε γίνει για το 20% της Apivita, η αξία ήταν στα 18 εκατ. ευρώ. Το αν εν τέλει η οικογένεια Κουτσιανά θα ενδώσει στην L’Oreal και θα πουλήσει το σύνολο η μέρος των μετοχών της εκχωρώντας παράλληλα το management και αναλαμβάνοντας μόνο το κομμάτι του της έρευνας και της καινοτομίας μένει να φανεί.
Το σίγουρο είναι πως η L’Oreal ενδιαφέρεται να εξαγοράσει την ελληνική εταιρεία, ο τζίρος της οποίας το 2016 άγγιξε τα 37,344 εκατ. ευρώ (+17% σε σχέση με το 2015), εκ των οποίων τα 12 εκατ. ευρώ προέρχονται από εξαγωγές κυρίως σε Ισπανία και Ιαπωνία και τα EBITDA στα 5,8 εκατ. ευρώ από 4,1 εκατ. ευρώ το 2015.
Το γιατί η L’Oreal θέλει να επιστρέψει παραγωγικά στην Ελλάδα, μέσω της εξαγοράς της Apivita, αυτό έχει να κάνει όπως έλεγαν παράγοντες της αγοράς με την αυξανόμενη τάση στην παγκόσμια αγορά φυτικών καλλυντικών, κατηγορία στην οποία η Apivita έχει κάνει σημαντικά άλματα και βαθιά έρευνα σε συνεργασία με ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια του εξωτερικού. Σημειώνεται πως η παγκόσμια αγορά φυτικών καλλυντικών, σύμφωνα με έρευνα της TechSci Research, αναμένεται να καταγράψει ετήσια αύξηση 13% έως το 2021.
Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε πως η L’ Oreal έκλεισε το 2000 το εργοστάσιο που λειτουργούσε για δεκαετίες στην Ελλάδα, διατηρώντας την εμπορική της δραστηριότητα η οποία παραμένει σημαντική. Εν τω μεταξύ η L’Oreal μαζί με τέσσερις ακόμη εταιρείες χονδρικής εμπορίας επωνύμων καλλυντικών ελέγχεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
ΠΗΓΗ: capital.gr