Υπό τους ήχους του «Ζορμπά» έγινε δεκτός ο Αλέξης Τσίπρας στο Πανεπιστήμιο Ξένων Γλωσσών Πεκίνου, όπου εγκαινίασε το νέο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών.
«Γεια σας, καλώς ορίσατε», είπαν στον πρωθυπουργό, μιλώντας στα ελληνικά φοιτητές και φοιτήτριες που κρατούσαν σημαίες των δύο χωρών.
Η δε πανεπιστημιακή χορωδία τραγούδησε, επίσης στην ελληνική, το «Ένα το χελιδόνι», του Μίκη Θεοδωράκη, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Στην ομιλία του, o κ. Τσίπρας, με αφορμή την τελετή θεμελίωσης του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών, εισαγωγικά ευχαρίστησε τις αρχές του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών, που είναι, όπως τόνισε, ένα φημισμένο και ιστορικό κινεζικό πανεπιστημιακό ίδρυμα.
Όπως σημείωσε, η Ελλάδα και η Κίνα βρίσκονται μεν γεωγραφικά μακριά, συνδέονται όμως με δεσμούς φιλίας και αλληλοεκτίμησης. Οι δύο χώρες είναι κοιτίδες αρχαίων πολιτισμών και την ίδια στιγμή ενισχύουν τη μεταξύ τους συνεργασία, με το βλέμμα στο μέλλον.
«Αντλούν όμως από τις πολιτιστικές παρακαταθήκες, ειδικότερα πώς αυτές μπορούν να ενώνουν και να καταστούν, Έλληνες και Κινέζους, προνομιακούς συνομιλητές», επεσήμανε ο ίδιος.
Ο πολιτισμός, η παιδεία και οι επιστήμες, από κοινού με τις επαφές και ανταλλαγές μεταξύ λαών και πολιτών, αποτελούσαν τη βάση του παραδοσιακού Δρόμου του Μεταξιού, που συνέδεε Κίνα και Ευρώπη, με τον ελληνικό χώρο να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στις σχέσεις αυτές, είπε ο πρωθυπουργός.
Ιδιαίτερα σημαντικός -παρατήρησε ο κ. Τσίπρας- είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών και ερευνητικών θεσμών, που μπορούν να εξυπηρετήσουν με συνέπεια και διάρκεια, ιδίως μέσω των νέων ανθρώπων, την κοινή στρατηγική στόχευση: την πληρέστερη κατανόηση, ειδικά της σύγχρονης, Ελλάδας και Κίνας. Κατανόηση μέσω της ιστορίας και του πολιτισμού τους, κάτι που αποτελεί στόχο του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών.
Συνεπώς, συνέχισε, ο πρωθυπουργός, μέσω παρόμοιων ερευνητικών θεσμών, αναδεικνύεται το ιστορικό και πολιτιστικό κεφάλαιο και πώς το κεφάλαιο αυτό -η «ήπια ισχύς», όπως το χαρακτήρισε- μπορεί να καταστεί επωφελές, όχι μόνο για τη διμερή συνεργασία αλλά και ευρύτερα. Μήνυμα που μετέφερε με ενάργεια στην Αθήνα το Φόρουμ Αρχαίων Πολιτισμών, που αποτέλεσε πρωτοβουλία του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών και το κινεζικό Υπουργείο Εξωτερικών στήριξε ενεργά.
Στην ομιλία του ο ίδιος βρήκε επίσης την ευκαιρία να υπογραμμίσει τη διαπίστωση ότι Ελλάδα και Κίνα δεν μοιράζονται μόνο ένα κοινό παρελθόν, αλλά και ένα κοινό όραμα για το μέλλον, που θα βασίζεται στην καλύτερη γνώση τους ενός για τον άλλον.
Και σημείωσε την ελπίδα, ότι με την προώθηση των σύγχρονων ελληνικών σπουδών στην Κίνα, η χώρα μας θα συνεχίσει να γοητεύει το φιλομαθή, όπως τον χαρακτήρισε, κινεζικό λαό, αποκαλύπτοντας σε αυτόν τον ανεξάντλητο πλούτο της, με απτά οφέλη στις διμερείς σχέσεις.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του πρωθυπουργού.
Παίρνοντας εξάλλου αφορμή από την πρωτοβουλία, «Μία Ζώνη – Ένας δρόμος», ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η αμοιβαία επωφελής συνεργασία, στο πλαίσιο και της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας, δεν μπορεί παρά να εδράζεται, όπως και στο παρελθόν, στον πολιτισμό, την εκπαίδευση και τις επαφές μεταξύ των πολιτών, κυρίως δε, μεταξύ των νέων ανθρώπων.
Παραλλήλως, ο κ. Τσίπρας υπενθύμισε ότι πέρσι εορτάσθηκαν τα δέκα χρόνια από την έναρξη της Στρατηγικής Εταιρικής Συνεργασίας Ελλάδας και Κίνας, η οποία βασίστηκε στη συνεργασία στη ναυτιλία και τον Πειραιά.
Υπήρξε συμφωνία, επεσήμανε ο ίδιος, ότι το κινεζικό όραμα για το Δρόμο του Μεταξιού και το ελληνικό όραμα, να καταστεί η χώρα μας μείζονος σημασίας περιφερειακός κόμβος μεταφορών, εμπορίου, ενέργειας, τουρισμού και πολιτισμού, συμπληρώνουν το ένα το άλλο, συμφωνία με την πολιτική ηγεσία της Κίνας για επέκταση των σχέσεων σε όλους τους τομείς, αξιοποιώντας και τον κεντρικό ρόλο των πολιτιστικών και εκπαιδευτικών δράσεων στη μεταξύ τους προσέγγιση. Πόσο μάλλον που το 2017 είναι έτος πολιτιστικών ανταλλαγών Ελλάδας και Κίνας.
Καταλήγοντας ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συνεχάρη τις αρχές του Πανεπιστημίου Ξένων Γλωσσών του Πεκίνου, εκφράζοντας τη στήριξή του στο εγχείρημά τους για το νέο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών, τέλος εξέφρασε τη χαρά του για την υποδοχή της οποίας έτυχε από τους φοιτητές και τις φοιτήτριες.