Συμφωνία ανάλογη με εκείνες που είχαν υπογράψει με τον αγγλικό εκδοτικό οίκο οι Τόνι Μπλερ και Αλ Γκορ φέρεται να έχει υπογράψει ο Γιάνης Βαρουφάκης- Το φθινόπωρο η ελληνική έκδοση
Ιδιαιτέρως προσοδοφόρα αποδεικνύεται η συγγραφή για τον τέως υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη. Οι επιλεκτικές προδημοσιεύσεις αποσπασμάτων του νέου του βιβλίου στον Τύπο και η πολιτική αντιπαράθεση που ακολούθησε, λειτούργησαν ως δωρεάν διαφημιστική καμπάνια υπέρ του αμφιλεγόμενου πολιτικού, η οποία εκτόξευσε τις πωλήσεις και τη δημοφιλία των «Ενήλικων στο Δωμάτιο». Το νέο πόνημα του οικονομολόγου, πυροδότησε μία νέα Βαρουφακειάδα, με την Αξιωματική Αντιπολίτευση να σπεύδει να «διαφημίσει» τα απομνημονεύματά του και τις «αποκαλύψεις» του για το καλοκαίρι του 2015. Ο μεγάλος θόρυβος που δημιουργήθηκε γύρω από το βιβλίο είχε ως αποτέλεσμα να «καρφωθεί» στην πρώτη θέση των πωλήσεων σε τέσσερις λίστες του βρετανικού Amazon, στον οποίο πωλείται.
Οι «Ενήλικες στο Δωμάτιο» είναι best seller στην κατηγορία Οικονομία, Διεθνής Οικονομία, Πολιτική και Κυβέρνηση, ενώ η ηλεκτρονική πώληση του βιβλίου (kindle) είναι πρώτη σε πωλήσεις στις κατηγορίες Οικονομία, Δημοσιογραφία και Πολιτική.
Στη γενική κατάταξη των πωλήσεων καταλαμβάνει την 491η θέση, επίδοση ζηλευτή δεδομένου ότι έχει να ανταγωνιστεί ευπώλητα αστυνομικά μυθιστορήματα. Στην αμερικάνικη έκδοση του Amazon, το βιβλίο του Βαρουφάκη είναι δεύτερο σε ηλεκτρονικές πωλήσεις στην κατηγορία Οικονομία, τέταρτο στην κατηγορία Διεθνείς Σχέσεις και Πολιτική και έκτο στην κατηγορία Δημοκρατία. Βέβαια, το βιβλίο του Βαρουφάκη θα μπορούσε κάλλιστα να πωλείται και στην κατηγορία του …κατασκοπικού θρίλερ, με όλες τις φερόμενες υποκλαπείσες συνομιλίες που υποτίθεται ότι είχε καταγράψει και δημοσίευσε (ουδείς γνωρίζει εάν είναι αληθινοί), τους διαλόγους με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον διοικητή της ΕΥΠ, Γιάννη Ρουμπάτη.
Οι «Ενήλικες στο Δωμάτιο» πωλούνται έναντι 20 λιρών Αγγλίας, με το Amazon να το διανείμει ηλεκτρονικά στην μειωμένη τιμή των 13,60 λιρών. Η ηλεκτρονική έκδοση του βιβλίου, να το κατεβάσει κάποιος στο tablet, κοστίζει 9,99 λίρες. Στην αμερικανική έκδοση το βιβλίο πωλείται 24,70 δολάρια και πριν από λίγες ημέρες η ηλεκτρονική έκδοση έπεσε στα 1.18 δολάρια, μάλλον για να γίνει προσιτό σε όλους. Μάλιστα, η φρενίτιδα που δημιουργήθηκε στη χώρα μας για τους «Ενήλικες στο Δωμάτιο», μέσα από την προδημοσίευση αποσπασμάτων, «ανάγκασε» και τη γνωστή αλυσίδα καταστημάτων Public να μπει στο «παιχνίδι». Το ελληνικό κοινό μπορεί να αγοράσει την αγγλική έκδοση του βιβλίου στα ελληνικά καταστήματα με 19,99 ευρώ και 16,97 ευρώ μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας.
Και όλα αυτά πριν καν κυκλοφορήσει η ελληνική έκδοση του βιβλίου (από τις Εκδόσεις Πατάκη το φθινόπωρο), η οποία αναμένεται να σπάσει τα ταμεία. Μέσα από τις συνεντεύξεις του πρώην υπουργού Οικονομικών, αλλά και τις προδημοσιεύσεις της αγγλικής βερσιόν του βιβλίου, διαφαίνεται ότι ίσως δεν είναι τυχαίες αυτές οι κινήσεις, αλλά ενδεχόμενως εντάσσονται σε μία οργανωμένη διαφημιστική καμπάνια που έχει ως στόχο να δημιουργήσει ένα μεγάλο κοινό σε αναμονή που θα σπεύσει να αγοράσει την ελληνική έκδοση του βιβλίου τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με πηγές από τον χώρο των εκδόσεων, θεωρείται βέβαιο ότι ο αγγλικός εκδοτικός οίκος Penguin, ο οποίος φέρεται να έχει αναλάβει την έκδοση των «Ενήλικων στο Δωμάτιο», δεν έχει συνάψει μία απλή συμφωνία με τον Γιάνη Βαρουφάκη. Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης κάνουν λόγο για ειδική «χρυσή» συμφωνία, παρόμοια με αυτές που είχαν υπογράψει γνωστοί πολιτικοί, όπως ο Τόνι Μπλερ ή ο Αλ Γκορ, για να εκδοθούν τα απομνημονεύματά τους. Από τις μέχρι τώρα πωλήσεις φαίνεται πως τα έσοδα για τους εκδοτικούς οίκους θα είναι τεράστια, ενώ θα μεγαλώσουν μετά την έκδοση του βιβλίου και σε άλλες γλώσσες. Η «Νέα Σελίδα» επιχείρησε να επικοινωνήσει με τον αγγλικό εκδοτικό οίκο για να παρασχεθούν πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των πωλήσεων, ωστόσο δεν κατέστη δυνατό.
Σε κάθε περίπτωση, η έκδοση του βιβλίου «Ενήλικες στο Δωμάτιο» αναμένεται να αποδειχθεί ιδιαιτέρως επικερδής για τον Γιάνη Βαρουφάκη, ο οποίος φαίνεται να μην άφησε στην τύχη την προώθηση του πονήματός του, αλλά φρόντισε η Αντιπολίτευση και τα ΜΜΕ να χορεύουν στον ρυθμό του και να γίνονται τελικά «μέγα χορηγοί επικοινωνίας» του βιβλίου του.
Πηγή: Νέα Σελίδα