Νέες συγκλονιστικές μαρτυρίες έρχονται στο φως για τα όσα έγιναν στα Ίμια την περασμένη Δευτέρα το βράδυ, όταν το τουρκικό πλοίο (σ.σ. περιπολικό στα… χαρτιά, πολεμικό στην πραγματικότητα) Umut εμβόλισε το ελληνικό περιπολικό «Γαύδος».
Τη βεβαιότητα ότι ήθελαν να βυθίσουν το ταχύπλοο «Γαύδος» του Λιμενικού εκφράζει ο πλωτάρχης Σπύρος Κρουστάλης, περιγράφοντας τις δραματικές στιγμές του εμβολισμού από το τουρκικό πλοίο.
Η στιγμή του εμβολισμού ήρθε στο φως μέσα από δυο συγκλονιστικά video που δημοσίευσε η Καθημερινή. Βίντεο που σύμφωνα με πληροφορίες έδειξε ο υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος στους ομολόγους του στο ΝΑΤΟ. Βίντεο που δείχνουν καρέ καρέ πως το τουρκικό πολεμικό πέφτει πάνω στο ελληνικό πλοίο.
«Πιστεύαμε ότι το κάνει εκφοβιστικά και ότι θα σταματούσε. Δεν ήταν, άλλωστε, η πρώτη φορά που βλέπαμε τέτοιου είδους επιθετικότητα» φέρονται να έχουν πει σε δικούς τους ανθρώπους μέλη του πληρώματος του «Γαύδος», σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής.
«Βλέπουμε το τουρκικό σκάφος να έρχεται κατά πάνω μας. Πιστεύαμε ότι το κάνει εκφοβιστικά και ότι θα σταματούσε. Δεν ήταν, άλλωστε η πρώτη φορά που βλέπαμε τέτοιου είδους επιθετικότητα. Αυτό όμως δεν είχε ξαναγίνει. Όταν έφτασε στα 50-60 μέτρα από εμάς, ήμασταν πια σίγουροι ότι δεν μπλοφάρει. Δεν έκοψε ταχύτητα, δεν άλλαξε κατεύθυνση.
Ο καπετάνιος κατάλαβε ότι πρέπει να αντιδράσει άμεσα, όπως και έκανε. Ανέπτυξε ταχύτητα και το τουρκικό σκάφος μας χτύπησε στην πρύμνη. Αν δεν αντιδρούσαμε, θα μας έβρισκε στη μέση του πλοίου και θα μας βούλιαζε.
Εκείνη την ώρα τρομάζεις, γιατί δεν ξέρεις μέχρι που είναι διατεθειμένοι να φτάσουν και τι εντολές έχουν πάρει», λέει το πλήρωμα για τη νύχτα της 12ης Φεβρουαρίου στα Ίμια.
Η ζημιά που έχει υποστεί το ελληνικό περιπολικό χαρακτηρίζεται σημαντική. Σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής, υπάρχουν πληροφορίες ότι ξηλώθηκε και μέρος του καταστρώματος (κουβέρτα).
Η Καθημερινή, εκτός από τα video από τη στιγμή της σύγκρουσης, δημοσιεύει και φωτογραφίες από τις ζημιές στο «Γαύδος». Έχει «τραυματιστεί» στα κάγκελα, στο κάλυμμα του αεραγωγού που συνδέεται με το μηχανοστάσιο και στον ιστό του ασυρμάτου που έχει διπλώσει.