Οπως έχω γράψει πάμπολλες φορές, τα δεδομένα έχουν αλλάξει στην ελληνική αυτοκινητική πραγματικότητα. Αυτοκίνητα σαν το Clio είναι στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος, με την αγορά να έχει συρρικνωθεί πλέον σε αυτή την κατηγορία, στην αμέσως πιο κάτω (Twingo), αλλά και στη μικρομεσαία κατηγορία (Mégane).
Η αλήθεια είναι ότι δύο ήταν τα βασικά ερωτήματα που είχαμε στο μυαλό μας μπαίνοντας στο αεροπλάνο για Τοσκάνη. Το πόσο καλύτερο σε ποιότητα θα μπορούσε να είναι το νέο Clio σε σχέση με το εξαιρετικό απερχόμενο μοντέλο, αλλά και το πώς θα «κούμπωνε» σε αυτό ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας των 900cc, που για πρώτη φορά τοποθετείται σε αυτοκίνητο της Renault.
Ο νέος επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας Λόρενς βαν ντε Ακερ κατάφερε να δώσει τη φρεσκάδα που αναμφίβολα χρειαζόταν το Clio αλλά και γενικότερα η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Η ομάδα του Ολλανδού, δηλαδή, κατάφερε πράγματι να σχεδιάσει ένα πολύ ωραίο αυτοκίνητο, το οποίο αντανακλά τη ανανέωση που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο ύστερα από 22 ολόκληρα χρόνια στην αγορά. Απλό, ελκυστικό, ζεστό: αυτό είναι το τρίπτυχο στο οποίο κινήθηκαν οι Γάλλοι και το πέτυχαν απόλυτα!
Το εσωτερικό του είναι από τα πιο άνετα στην κατηγορία, από τα πιο ποιοτικά, αλλά και εργονομικά.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε στο νέο σύστημα πολυμέσων Media Nav, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό στις δύο από τις συνολικά τρεις εκδόσεις του Clio: αποτελείται από μία οθόνη αφής των 7΄΄ η οποία κυριαρχεί στην κεντρική κονσόλα. Ο χειρισμός του συστήματος είναι απλός και απόλυτα ασφαλής και, εκτός από το ηχοσύστημα, περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης hands free. Δηλαδή, συστήματα που κάποτε συναντούσαμε μόνο στα ακριβά, πολυτελή αυτοκίνητα πλέον τα βρίσκουμε και στα πιο καθημερινά αυτοκίνητα, κάτι που με μία λέξη λέγεται εξέλιξη!
Η γκάμα των κινητήρων ξεκινά από έναν τρικύλινδρο 0,9 turbo με 90 PS, ενώ περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1,2 lt απόδοσης 75 PS και τον 1,5 lt απόδοσης 75 και 90 PS. Από το 2013 αναμένουμε και την έκδοση με τον 1.2 turbo με 115 PS. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στη Σαρδηνία και γύρω από τη Φλωρεντία, δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στον τρικύλινδρο κινητήρα ο οποίος -σημειώστε- πρώτη φορά τοποθετείται σε μοντέλο της Renault.
Πρόκειται για τον πιο αθόρυβο τρικύλινδρο που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα: μέσα στην απίστευτα μονωμένη καμπίνα δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα! Ενας κινητήρας, ο οποίος σου δίνει τη δύναμη που θέλεις από χαμηλά (με το 90% της ροπής είναι διαθέσιμη τις 1.650 rpm!) μέχρι ψηλά, θα σε βοηθήσει στις προσπεράσεις και, αν του φερθείς… με αβρότητα, θα καταναλώσει περίπου 5,0 lt/100km. Αν τον ζορίσεις πολύ, όμως, δεν θα σου χαριστεί. Οι εκπομπές ρύπων δε, ανάλογα με την έκδοση, είναι από 99 έως 104 g/km.
Στον δρόμο το Clio διεκδικεί τον τίτλο του πιο καλά στημένου αυτοκινήτου στην κατηγορία του. Δεν θα του τον δώσουμε ακόμα, αφού θα περιμένουμε και την εκτενέστερη δοκιμασία επί ελληνικού εδάφους.
Ωστόσο, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο (βλέπε Clio RS που έρχεται) ανάρτηση ποίημα ακόμα και στους κακούς δρόμους της επαρχιακής Σαρδηνίας, φρένα εξαιρετικά και αξιόλογο τιμόνι. Με τον τρικύλινδρο κινητήρα δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα χιλιοτετρακοσάρι turbo, παρά ένα 0,9lt αυτοκίνητο! Κάποια χιλιόμετρα γράψαμε και με τον diesel του 1,5 lt (90 PS), αλλά γι’ αυτό θα αναφερθούμε σε άλλη δοκιμή μας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 898, 1.461 (diesel)
Ισχύς (PS/rpm): 90/5.500, 90/4.000
Ροπή (kgm/rpm): 13,5/2.500, 22,0/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 5άρι μηχανικό
Τελική ταχύτητα: 182 km/h, 180 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 12,2 sec, 12,1 sec
Μικτή κατανάλωση(/100 km): 5,5 lt, 3,6 lt
Εκπομπές CO2 (gr/km): 99-104, 83
Βάρος: 980 kg, 1.071 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.062/1.732/1.448 mm
Χώρος αποσκευών: 300-1.146 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0-93,€, 0€
Τιμή: από 13.350 €, κάτω από 15.300 €
Του Τάκη Τρακουσέλη (από το protothema.gr)