«Μία μέρα εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες» χαρακτηρίζει την Black Friday το 37% των καταναλωτών, ενώ το 61% πιστεύει πως υπάρχουν άλλες περίοδοι εκπτώσεων με χαμηλότερες τιμές. Το 75,2% εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για το ότι η Black Friday στην Ελλάδα δεν ακολουθεί τα πρότυπα του εξωτερικού.
Τα παραπάνω αποτελούν αποτέλεσμα έρευνας που διεξήγε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σχετικά με το πώς και εάν συμμετέχουν οι Έλληνες καταναλωτές στην Black Friday, για δεύτερη χρονιά.
Το ποσοστό των αγορών που πραγματοποιούν με έκπτωση ανέρχεται στο 51% για την ένδυση και την υπόδηση, στο 38% για τα είδη σούπερ μάρκετ, στο 31% για τα καλλυντικά και τα ηλεκτρονικά! Ένας στους δύο πραγματοποίησε αγορές και κατά την εκπτωτική περίοδο 1-10 Νοεμβρίου, κάτι που εξηγεί ίσως το χαμηλό ποσοστό όσων έκαναν αγορές στη διάρκεια της φετινής Black Friday.
Όλα τα παραπάνω πιθανώς εξηγούν γιατί μόνον το 36% έκανε αγορές στην Black Friday 2018. Το ποσοστό είναι αυξημένο σε σχέση με το 2017, αλλά η συνολική μέση δαπάνη είναι ελαφρώς μειωμένη. Το 50% εξ αυτών ξόδεψε μέχρι 100 ευρώ, ενώ ένα 25% ξόδεψε περισσότερα από 200 ευρώ συνολικά. Επίσης, αγόρασαν ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, σε ποσοστό 81%, καλλυντικά σε 45%, ηλεκτρονικά σε 38%, δώρα σε 34%, είδη σπιτιού σε 29% και ηλεκτρικές συσκευές σε 26%.
Συνηθισμένες προσφορές
Ενώ αρκετοί τις θεωρούν ελκυστικές (43%) και συμφέρουσες (47%), υπάρχει γενικότερα αίσθηση απογοήτευσης, πιθανώς επειδή οι προωθητικές ενέργειες αυξάνουν έντονα τις προσδοκίες των καταναλωτών. Αναμενόμενες (68,5%), συνηθισμένες (61%), παραπλανητικές (36%), σε περιορισμένα προϊόντα (65%) και σε προϊόντα stock (52%) είναι οι χαρακτηρισμοί που αποδίδει η πλειονότητα. Τα περισσότερα από τα ελεύθερα σχόλια στέκονταν σε περιπτώσεις καταστημάτων που αυξάνουν τεχνητά τις τιμές έναν μήνα, πριν ώστε να δημιουργούν πλασματικές εκπτώσεις. Σε ό,τι αφορά το μέγιστο ποσοστό εκπτώσεων που συνάντησαν, η μέση απάντηση για τις περισσότερες κατηγορίες ήταν χαμηλότερη από 50%.
Ικανοποιημένοι ένας στους δύο
Ικανοποιημένοι από τις τελικές αγορές του δηλώνει το 86% των καταναλωτών, αλλά όχι και τόσο από τις επιμέρους διαστάσεις της εμπειρίας τους. Ένας στους δύο (50%) δήλωσε ικανοποιημένος από την τελική τιμή των προϊόντων, 37% από το ποσοστό έκπτωσης, 47% από την ποιότητα, 30% από την ποικιλία των ειδών που είχαν έκπτωση και 55% από την εξυπηρέτηση. Μόνον το 45% σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές και στην Black Friday 2019, ενώ ακόμα λιγότεροι (34%) θα προτείνουν την Black Friday και σε φίλους τους.
ΠΗΓΗ: avgi.gr