Τη θέσπιση ειδικού τέλους θα αφορά τον πλου και την παραμονή στη χώρα μας όλων των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, θα προβλέπει διάταξη που πρόκειται να φέρουν στη Βουλή το επόμενο διάστημα το υπουργείο Οικονομικών και το υπουργείο Ναυτιλίας, σε αντικατάσταση του φόρου πολυτελείας.
Ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, όπου ενημέρωσε τους πολιτικούς αρχηγούς διέψευσε ότι υπάρχει διαφωνία σχετικά με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και επιβεβαίωσε τη θέσπιση του «τέλους πλεύσης».
«Ναι, αντικαταστήσαμε το φόρο πολυτελείας. Θα αντικατασταθεί με Τέλος Πλεύσης» είπε ο κ. Στουρνάρας.
Νωρίτερα, με ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών διευκρίνιζε ότι πρόκειται «για ένα τέλος πλεύσης που σήμερα δεν πληρώνει κανείς, καθώς δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία, το οποίο παράλληλα θα αποτελεί και ένα τίμημα για τη στάθμευση των σκαφών αυτών σε μη ιδιωτικές μαρίνες που σήμερα είναι δωρεάν».
«Δεν απέδιδε ο φόρος πολυτελείας»
Το τέλος πλεύσης, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, «θεσπίζεται ταυτόχρονα με την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και του ειδικού φόρου, οι οποίοι όμως δεν εισπράχθηκαν ποτέ, με σκοπό την ενοποίηση των φορολογικών ρυθμίσεων και την κατάργηση αλυσιτελών διατάξεων, οι οποίες δεν προσέφεραν απολύτως τίποτα αλλά αντιθέτως προκάλεσαν σημαντικές απώλειες στα δημόσια έσοδα».
«Με το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί ρεύμα επανόδου των σκαφών στα ελληνικά ύδατα και τις ελληνικές μαρίνες, θα τονωθεί η οικονομία των νησιών και των παράκτιων περιοχών και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας καθώς θα παύσει να υφίσταται η αβεβαιότητα ως προς τη φορολογική αντιμετώπιση των σκαφών αναψυχής.
»Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ισχύοντος φόρου πολυτελείας προκάλεσε την απώλεια θέσεων εργασίας, απώλεια είσπραξης ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος σε όλους τους κλάδους επαγγελμάτων και επιτηδευματιών, οι οποίοι ασχολούνται με τον συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. parking φύλαξης σκαφών, πληρώματα, μηχανικοί, συντηρητές, επισκευαστές, εταιρίες πώλησης εξοπλισμού και ανταλλακτικών κτλ), ενώ ταμειακά ο φόρος πολυτελείας απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση. Πηγή : in.gr