Πρόκειται για την πρώτη φορά που η εφημερίδα Washington Post επιλέγει να διαφημιστεί στη διάρκεια του μεγαλύτερου τηλεοπτικού προϊόντος των ΗΠΑ, δηλ. στο ημίχρονο του Super Bowl ξοδεύοντας περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια. Και αν και η διαφήμιση είναι ωδή στην δημοσιογραφία, το κόστος της όμως δεν χαροποίησε ιδιαίτερα τους συντάκτες της εφημερίδας και μάλλον δικαιολογημένα
Στα 60 δευτερόλεπτα της διαφήμισης και με την αφήγηση του Τομ Χανκς -ο οποίος σημειωτέον είχε ενσαρκώσει τον διευθυντή της εφημερίδας, Ben Bradlee, στην ταινία The Post- εμφανίζονται γεγονότα που στιγμάτισαν την ιστορία των ΗΠΑ, από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, στις εκρήξεις της Οκλαχόμα και πριν στην κατάκτηση της Σελήνης.
“Όταν πηγαίνουμε στον πόλεμο, όταν ασκούμε τα δικαιώματά μας, όταν ανεβαίνουμε στα μεγαλύτερα ύψη, όταν θρηνούμε. Όταν οι γείτονές μας κινδυνεύουν. Όταν απειλείται το έθνος μας. Υπάρχει κάποιος που συλλέγει τα γεγονότα. Κάποιος για να σας φέρει την ιστορία. Ασχέτως του κόστους. Γιατί η γνώση μας ενδυναμώνει. Η γνώση μας βοηθά να επιλέγουμε. Η γνώση μας κρατά ελεύθερους”, αφηγείται ο Χανκς και το διαφημιστικό κλείνει με το σλόγκαν της εφημερίδας “Democracy Dies in Darkness”, (Η Δημοκρατία πεθαίνει στο σκοτάδι).
Στην διαφήμιση εμφανίζονται ο δημοσιογράφος Όστιν Τις, που αγνοείται στην Συρία από το 2012, η ΜΑρί Κόλβιν, που έχασε την ζωή της στην Χομς και ο Τζαμάλ Κασόγκι, που δολοφονήθηκε στο σαουδαραβικό προξενείο στην Κωνσταντινούπολη.
Because knowing empowers us.
Knowing helps us decide.
Knowing keeps us free.#democracydiesindarknesshttps://t.co/j20M5UBdq2 pic.twitter.com/bCtLZrUURJ— The Washington Post (@washingtonpost) February 4, 2019
Το υψηλό κόστος της διαφήμισης της εφημερίδας, προκάλεσε τις απολύτως δικαιολογημένες αντιδράσεις των εργαζομένων σε αυτήν, οι οποίοι κατέστησαν σαφές ότι θα προτιμούσαν τα λεφτά αυτά να πήγαιναν σε δημοσιογράφους.
Ιδιοκτήτης της εφημερίδας είναι ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Amazon, Jeff Bezos, ο οποίος συνέδραμε στην επέκταση της Post σε μία δύσκολη για τον Τύπο περίοδο.
Ο δημοσιογράφος της Post και συγγραφέας, ΝΤαν Ζακ, έκανε retweet ανάρτησης του Bezos με την διαφήμιση γράφοντας: “Τώρα ‘ξεπάγωσε’ τις συντάξεις μας, πλήρωσε ίσους μισθούς και ενίσχυσε τα επιδόματα μητρότητας”.
Ο επίσης συντάκτης της εφημερίδας και αντιπρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων της ανέφερε: “Ενώ είμαι περήφανος για την Post και την κληρονομιά της, αυτό φαίνεται ένα εξοργιστικό έξοδο για μία εταιρεία που: α) προσπάθησε να καταργήσει την υγειονομική ασφάλιση των part time εργαζομένων της β) μετακίνησε όλους σε πιο επισφαλείς μορφές υγειονομικής ασφάλισης”.
Ο εκδότης Fred Ryan, σε σημείωμά του στους δημοσιογράφους, επιχειρώντας να εξηγήσει το τεράστιο αυτό έξοδο της επιχείρησης ανέφερε πως η εφημερίδα αισθανόταν πως ήταν “η κατάλληλη στιγμή στην κατάλληλη πλατφόρμα για να παρουσιάσει το σημαντικό αυτό μήνυμα στους τηλεθεατές στην Αμερική και παγκοσμίως”.