Το Game of Thrones είναι και το “ιερό δισκοπότηρο” για διαφημιστές και διαφημιζόμενους. Πράγμα διόλου τυχαίο, δεδομένου ότι την πρεμιέρα της 8ης και τελευταίας σεζόν τον περασμένο μήνα παρακολούθησαν 17,4 εκατ. τηλεθεατές στις ΗΠΑ, αριθμός σημαντικά μεγαλύτερος από τα 16,9 εκατ. που είδαν με κομμένη την ανάσα το φινάλε της προηγούμενης σεζόν.
Οι φανατικοί οπαδοί της σειράς φαινόμενο, που έχει θέσει τον πήχη της τηλεοπτικής ποιότητας σε δυσθεώρητα επίπεδα, δεν συγχωρούν εύκολα όμως. Και η “γκάφα” που μοιάζει να “ξέφυγε” από την προσοχή των παραγωγών στο πιο πρόσφατο επεισόδιο εξόργισε τους περισσότερους από αυτούς. Γιατί δεν είναι λίγο να βλέπεις την Ντενέρις να έχει μπροστά της σε ένα τραπέζι μια… κούπα καφέ από τα Starbucks. Το τηλεοπτικό αυτό… ατύχημα προκάλεσε όργιο αναρτήσεων στα social media και το δίκτυο HBO επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις λέγοντας ότι Ντενέρις τα πήρε που αντί για το τσάι που είχε ζητήσει βρέθηκε να έχει μπροστά της έναν… latte.
Οι πιο καχύποπτοι από τους θεατές δεν έκρυψαν την ανησυχία και την απογοήτευσή τους ότι αυτό το λαθάκι ίσως να μην ήταν και τόσο “τυχαίο”. Κάτι που βέβαια δεν είναι εύκολο να αποδειχθεί, ακόμη και αν ισχύει.
https://twitter.com/groundzero000/status/1125363754084880384?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1125363754084880384&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.news247.gr%2Fepixeiriseis%2Fstarbucks-dorean-diafimisi-1-ekat-dolarion-apo-tin-koypa-kafe-sto-game-of-thrones.6720236.html
Για την ιστορία, η τοποθέτηση προϊόντων είναι κάτι που επιτρέπεται και γίνεται κατά κόρον στην αμερικανική τηλεόραση και δη στις τηλεοπτικές σειρές. Υπολογίζεται ότι η “τοποθέτηση” μια κούπας καφέ στη συγκεκριμένη περίπτωση θα στοίχιζε περί τις 250.000 δολάρια για προβολή λίγων δευτερολέπτων σε μία οποιαδήποτε σειρά. Στο GoT, λόγω των κολοσσιαίων διαστάσεων που έχει λάβει η σειρά, η “γκρίζα διαφήμιση” θα ήταν σημαντικότερα ακριβότερη. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η πολιτική του HBO που ως καλωδιακό κανάλι βγάζει έσοδα από τους συνδρομητές του. Αυτό βέβαια, στον αντίποδα, καθιστά ακόμη πιο δελεαστική την προβολή των προϊόντων μέσα από τις σειρές του, ιδιαίτερα όταν αυτές έχουν τόσο τεράστια τηλεθέαση και παγκόσμια απήχηση.
Ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι η προβολή της κούπας του καφέ μπροστά από την Ντενέρις, για τα ελάχιστα δευτερόλεπτα που κράτησε, ισοδυναμούσε με δωρεάν διαφημιστικό χρόνο της τάξεως του… 1 εκατ. δολαρίων! Αυτό, χωρίς την τεράστια προβολή που πήρε το γεγονός…
Γιατί όπως επισημαίνουν στελέχη της αμερικανικής διαφημιστικής αγοράς, μετά τον ασύλληπτο ντόρο που προκλήθηκε σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές και ειδικά στα social media, το ποσό αυτό εκτοξεύεται πλέον σε μερικές δεκάδες εκατ. δολάρια.
Και μπορεί το ίδιο το HBO να επιχείρησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις όπως είπαμε παραπάνω, η Starbucks όμως δεν άφησε την ευκαιρία να πάει ανεκμετάλλευτη. Και με ανάρτησή της στο Twitter εξέφρασε “έκπληξη” που η Ντενέρις παρήγγειλε καφέ και όχι ένα… “Dragon Drink”, διαφημίζοντας έτσι με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια…