Το Facebook γνωστοποίησε ότι στο πρώτο τρίμηνο φέτος απενεργοποίησε 2,19 δισεκατομμύρια fake λογαριασμούς χρηστών. Συνολικά, στο εξάμηνο Οκτωβρίου 2018-Μαρτίου 2019 έχει διαγράψει περισσότερα από τρία δισεκατομμύρια λογαριασμούς. Εκτιμάται ότι περίπου το 5% των 2,4 δισεκατομμυρίων ενεργών μηνιαίων χρηστών είναι ψευδο-λογαριασμοί (fake), που δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί.
Ταυτόχρονα, ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου Μαρκ Ζούκερμπεργκ, απαντώντας στις ολοένα συχνότερες αιτιάσεις και προτάσεις να διασπαστεί το Facebook, επειδή έχει γίνει πολύ μεγάλο, δήλωσε ότι η διάσπαση δεν είναι λύση και ότι αντίθετα, χάρη στο μέγεθός του, έχει καταφέρει να αμύνεται αποτελεσματικά ενάντια στις προκλήσεις και τα προβλήματα του επιβλαβούς, παραπλανητικού και προπαγανδιστικού περιεχομένου.
«Δεν νομίζω ότι η λύση της διάσπασης της εταιρείας θα αποδώσει. Η επιτυχία της εταιρείας μας έχει επιτρέψει να χρηματοδοτήσουμε αυτές τις προσπάθειες σε μαζική κλίμακα. Νομίζω ότι το ποσό στον προϋπολογισμό μας που αφορά τα συστήματα ασφαλείας μας, είναι μεγαλύτερο από το σύνολο των εσόδων του Twitter φέτος», ανέφερε ο Ζούκερμπεργκ, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο και υποστήριξε ότι τυχόν διάσπαση του Facebook σε μικρότερες εταιρείες «θα επιδεινώσει τα προβλήματα».
Αρνήθηκε, επίσης, ότι το Facebook ελέγχει την ψηφιακή διαφημιστική αγορά, όπου, όπως είπε, η Google κατέχει την ηγετική θέση. «Νομίζω ότι συνιστούν κάπως υπερβολή οι ισχυρισμοί πως βρισκόμαστε σε κάποιου είδους κυρίαρχη θέση», τόνισε.
Το Facebook δήλωσε ότι η συνεχής αύξηση στη διαγραφή ψευδο-λογαριασμών (fake) οφείλεται στο ότι κάποιοι «κακόβουλοι παράγοντες», κυρίως spammers που θέλουν να βγάλουν χρήματα, χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες μεθόδους για να δημιουργήσουν μεγάλους αριθμούς τέτοιων λογαριασμών. Όμως το Facebook υποστηρίζει πως μπορεί πλέον να εντοπίζει και να διαγράφει την μεγάλη πλειονότητα τους μέσα σε μερικά λεπτά, προτού οι λογαριασμοί αυτοί προλάβουν «να προκαλέσουν κάποια ζημιά».
Η έκθεση του Facebook αναφέρει ότι για κάθε 10.000 αναρτήσεις που βλέπουν οι χρήστες, λιγότεροι από 14 άνθρωποι βλέπουν γυμνό, περίπου 25 βλέπουν περιεχόμενο βίας, λιγότεροι από τρεις βλέπουν κάτι που αφορά κακοποίηση παιδιών ή προπαγάνδα τρομοκρατών. Επίσης το Facebook πήρε μέτρα ενάντια σε 900.000 αναρτήσεις που σχετίζονταν με πωλήσεις ναρκωτικών, από τις οποίες οι περισσότερες (το 83%) διαγράφηκαν αυτόματα από το «έξυπνο» λογισμικό του